@jorgenbsk, noe nytt om din DIY? Fått materiellet?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: EV666KM på onsdag 30. mai 2018, klokken 16:10Husk at når Teslaer lader på chademo har de sikkert 60-70cm lenger kabel enn andre biler pga adapteret, så de kan nesten stå hvor som helst. Var nok ikke plasseringen av ladeporten som var problemet, det var nok han bak rattet.
Så en Tesla drosje i dag som ladet hos Grønnkontakt.. Parkert i ene plassen for flexilading for å lade me Chademo...
Så helt klart.... Foran eller bak sånn midt på er det som gjelder på nåværende ladestasjoner...
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sitat fra: MadSilence på tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:49Kjøpte OBDEleven for 1,5 år siden for å bruke det til å ettermontere regnsensor/auto lys, og det gikk greit, men den manglet ganske mye, og hadde ikke e-Golf spesifikt da. Fant ingen valg for å fikse temperaturgreiene for eksempel, men har sikkert skjedd litt på den tiden? Må kanskje hoste opp en Android-telefon igjen og ta en runde. e-Golfen vår slår ikke på C-lysene når vi låser den opp lenger, så må vel gjerne forske mer på autolys-kodingen også..
Hvis du kjøper OBDeleven for eksempel kan du kode om at den husker både temp og assheat! OBDeleven har masse "apps" du kan installere for å tweake bilen. istedet for å kode de inn selv med ROSStech f.eks=) GENIAL!!!!!!!!!!
Sitat fra: MadSilence på tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:49Kjøpte meg pop hatch kit fra ECS tuning og OBSeleven til å kode det på kontrolleren. installerte "appen" og vipps bakluke åpner fra fjernkontroll:DFestlig å se at det jeg gjorde for åtte år siden har blitt business.
Sitat fra: OlaM på tirsdag 29. mai 2018, klokken 19:20
Jeg har Biltemas kit, der følger det med CO2-patroner og ventil, slik at man slipper en minikompressor eller sykkelpumpe.
Sitat fra: EV666KM på mandag 28. mai 2018, klokken 15:48Nei, det er vel den mest håpløse løsningen av alle. Og i tillegg til at man gjerne bør ha hjelpemann under rygging med stor henger i et travelt område, pluss har vikeplikt for alt, så vil man på de fleste laderne i dag også stå og blokkere alt fra andre ladere til gjennomkjøringer og så videre. Drive through er løsningen, og da er høyre side best, nærmest førerdøra og ikke behov for like lang kabel som om man skal ha porten i front.
Tilhenger og ladeport I front må da være knall
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sitat fra: HKS på tirsdag 29. mai 2018, klokken 09:22Nei og ja. Du kan låse opp bilen med mobilen (og kjøre også) med både ny og gammel MCU på X og S, men det går ikke på bluetooth, det gjøres i mobilapp (via internett, ikke bluetooth) og fungerer helt fint så lenge bilen har dekning.Sitat fra: Nodland på tirsdag 29. mai 2018, klokken 08:44Det er kun Model 3 som har dette foreløpig.
Men ang mobil som nøkkel så går vell det på bluetooth ? noe alle bilene har.. ikke bare de med ny mcu ? Slik trodde jeg det var da, uten og være 100% sikker
Sitat fra: Einride på tirsdag 29. mai 2018, klokken 08:53Stemmer det! Lite alu, og tre forskjellige ståltyper. Fronten og alle karosseriplatene (utvendige) skal være stål som kan repareres av vanlige karosseriverksteder.Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 29. mai 2018, klokken 06:34
Aluminiumskarosseri
Er ikkje Model 3-karosseriet i hovudsak laga av stål? Meinar å huske å ha sett eit slik "exploded view" av bilen som viste dette.
Elles er vel det med manglande verkstadskonkurranse eit godt poeng, ja.