Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lr-80

#31
Audi e-tron / Sv: Nå kommer bilene snart, innkjøringsperiode?
søndag 03. mars 2019, klokken 20:56
Det er viktig å variere turtallet og ikke kjøre for hardt i begynnelsen. Da unngår du glaserte kobber-coiler i motoren, og at metall-minnet skal tro du vil kjøre fort. Dette gjelder åpenbart også ukritisk bruk av regenerering. I verste fall blir rekkevidden nesten halvert for resten av levetiden.
#32
Audi e-tron / Sv: Hvorfor bestiller så mange med reservehjul?
tirsdag 26. februar 2019, klokken 20:52
Du trenger ikke reservehjul før du trenger det.
Om det er på fjellet på lite trafikkerte veier og manglende mobildekning, 22 minusgrader, så vil du nok angre deg uten.
Hvorvidt du gidder å drasse rundt på det kommer an på personlig preferanse og sannsynlighetsberegning.
Jeg brakk en tpms-ventil i slike forhold på I-Pace i vinter. Verksted på Ringebu ordnet opp og det ble bare et par timer forsinkelse en sen fredag kveld med bilen full av unger, samt at de selvfølgelig ikke hadde ny tpms-ventil - så jeg fikk gummiventil som erstatning og en ny halv arbeidsdag etter hjemkomst for å bytte til ny ventil med trykksensor.
#33
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
torsdag 21. februar 2019, klokken 08:24
Hamar - Folldal. +600 høydemeter, 20 mil, 20" piggfritt, 20 grader Comfort. Skiboks og forøvrig helt full bil med 4 på vinterferie. Nullføre i lavlandet, minus 8 på hytta.
2,6 kWh på mila. 10 mils margin uten forvarming.
#34
Audi e-tron / Sv: Den store takstativ / skiboks tråden
lørdag 09. februar 2019, klokken 09:31
Sitat fra: elektro på lørdag 09. februar 2019, klokken 07:52
...Og får man dem momsfritt om man kjøper dem med bilen? :)
Vinterdekk, fastmontert utstyr som tilhengerfeste og lakkbehandling er momsfritt. Ikke løst utstyr som shkkelholder, takstativ og skiboks. Ei heller ladestasjon.
#35
i-Pace / Sv: Kjøreegenskaper på glatta
onsdag 06. februar 2019, klokken 18:12
Sitat fra: Vind på onsdag 06. februar 2019, klokken 12:28
Sitat fra: lr-80 på mandag 04. februar 2019, klokken 21:14
Jeg er også meget fornøyd med trygge kjøreegenskaper.
Men hadde altså forventet litt mer spenning om jeg ønsket det. Hvis jeg går av gassen i det jeg svinger, for så å gi på, får jeg likevel frem litt moro i dynamic.
Du kan også slå av traction i to nivåer, ganske bra på store åpne plasser..  ..eller på veldig vanskelige forhold.
Jeg har ikke funnet to nivåer. Men har S uten adaptive dynamics / surface response e.l. Har forsøkt å holde inne off-knappen lenge. Hvordan gjør du det?
#36
i-Pace / Sv: Kjøreegenskaper på glatta
mandag 04. februar 2019, klokken 21:14
Jeg er også meget fornøyd med trygge kjøreegenskaper.
Men hadde altså forventet litt mer spenning om jeg ønsket det. Hvis jeg går av gassen i det jeg svinger, for så å gi på, får jeg likevel frem litt moro i dynamic.
#37
i-Pace / Sv: Kjøreegenskaper på glatta
søndag 03. februar 2019, klokken 21:06
Takk for mange svar. Har kjørt både bakhjulsdrevet elbil, og firehjulsdrevet fossilbil. Avhengig av ratting og hvordan jeg går på gassen har jeg alltid fått frem litt morsom overstyring, men I-Pace føles litt som låste differ som går rett frem...
#38
i-Pace / Kjøreegenskaper på glatta
lørdag 02. februar 2019, klokken 22:01
Hvordan opplever dere bilen på glatta? Jeg hadde trodd det skulle være mer «bakhjulsdreven» følelse ved pådrag. Savner dette, den virker litt understyrt ved pådrag samtidig som den logrer litt ved aktiv rattbruk uten pådrag. Kanskje noe bedre i dynamic, men selv med redusert antispinn går den litt rett frem ved pådrag i sving. Kan være jeg lures av at jeg er vant til bakhjulsdrift.
#39
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
torsdag 03. januar 2019, klokken 18:01
17 til og 27 fra jobb. 22 Wh/km i snitt er bra på nullføre, tørre veier og 20" vinterhjul. Relativt lav snittfart på 46 km/t. Forvarming av kupé begge veier, ikke tilkoblet strømnett før avreise noen vei.

Har ikke sammenliknet samme dag, men ca 16 i snitt på i3 under samme forhold.

Ser det går betydelig mer på langtur, men har ikke forsøkt langtur uten 120 km/t ennå.
#40
BMW i3 / Sv: Tibber
torsdag 03. januar 2019, klokken 12:39
Tibber gir 20% rabatt på lading med Easee uavhengig om smartlading er aktivert eller ikke. For mange vil det vel være greit å la automatikken styre, men om en har interesse for og ønsker å overstyre kan man deaktivere smartlading. Siden ladeboksen er gunstig priset ville jeg valgt denne, men det er ikke nok til at jeg tar bryet og kostnaden med å bytte ut min fungerende ladeboks uten smartlading eller noen form for styring. Jeg kan styre dette fra bilen, og det er jo stort sett alltid billigst å lade på natten.
#41
BMW i3 / Sv: Tibber
onsdag 02. januar 2019, klokken 23:48
Sitat fra: Burger på onsdag 02. januar 2019, klokken 23:40
Turfsurf: Det jeg kom fram til i dag når jeg fikk tenkt meg om også, så kan hende at faktisk det ikke er smart med easee ladeboks. Kanskje fyre av en mail til produsenten og spørre.
Kan vel i tilfelle bare deaktivere smartlading de gangene man planlegger behov for hele batteriet på langtur.
#42
Jeg kjøpte andre hjul og selger ubrukt originalskoning. https://www.finn.no/136564402
#43
BMW i3 med Fully Charged-pakke som innebærer at stort sett alt tilgjengelig utstyr er med. Problemfri bil, service 07.11.18. Med app har man oversikt over ladestatus og styrer enkelt lading, forvarming av kupé og batteri for best mulig komfort og rekkevidde. Den er kjapp og lettkjørt, oversiktlig og perfekt som bybil. Adaptiv cruisekontroll og køassistent gjør at bilen følger bilen foran på alle veier, og styrer selv opp til 60 km/t på motorvei. Store hjul gir god fremkommelighet på vinteren. Med 94Ah batteri og rekkeviddeangivelse man kan stole på i kjørecomputeren er den også fin til langtur til hytta og har vært på sommerferie i både Danmark og Nord-Norge.

Standardutstyr
- Fabrikkode 230
- Dekktrykkindikator 2VB
- Dekkreparasjonskit 2VC
- Varseltrekant og førstehjelpsutstyr 428
- Setevarme fram 494
- Batterivarmer med varmepumpeteknologi 4T9
- Speedometer med kilometertelling 548
- Deaktiverbar passasjerairbag fram 5DA
- Intelligent emergency call 6AC
- TeleServices 6AE
- Remote Services 6AP
- Battery Certificate 7AQ
- Kjølemiddel 8R9
- AG kode 8TG
- A?rsmodellskod 993
- Fabrikkode 9AA

Ekstrautstyr
- Alarmsystem 302
- Koppholder 442
- Traffic Jam Assistant 5AR
- Park Assistant pakke 5DU
- - Ryggekamera 3AG
- - Park Distance Control (PDC) fram og bak 508
- - Park Assistant 5DP
- Comfort Advanced Pakke 7GA
- - Multifunksjonsratt 249
- - Automatisk avblendbart sidespeil førerside 430
- - Midtarmlene fram 473
- - Oppbevaringspakke 493
- - Regnsensor 521 Klimaautomatikk 534
- - Cruise Control 544
- - LED frontlykter 5A2
- - Navigasjonssystem Professional 609
- BMW i interiørdesign suite 7KZ
- - Velourmatter 423
- - Interiøroverflate Fine-wood Oak dark mat 4EA
- ConnectedDrive Services Package 7S9
- - ConnectedDrive Services 6AK
- - Real Time Traffic Information 6AM
- - Concierge Services 6AN
- Norsk spra?kversjon 8A7
- Norsk instruksjonsbok 8AW
- Fully Charged Edition 94ah
- - Hurtiglading AC 3-fas 11 kW 4U6
- - Hurtiglading DC 50 kW 4U7
- - DAB+ radio 654
- - Norsk ladekabel 8LZ
- - 19" BMW i vinterhjul Turbineke 428 ZVT
- Lounge Pakke ZIL
- - Comfort Access 322
- - Elektrisk soltak 403
- - Solbeskyttende ruter 420
- Technology Pakke ZIT
- - HiFi Høyttalersystem Harman Kardon 674
- - Bluetooth Professional 6NS
- World Pakke 94ah ZIW
- - Lettmetallfelger 20" Dobbelteke 430 (155/60 175/55 2T7
- - Driving Assistant Plus 5AT

Total:
Salgspris 348.500
Hvorav MVA 0,00
Engangsavgift 2.400
Pris 350.900

Det er i tillegg kjøpt serviceavtale 5 år/60.000 km (kan utvides til f.eks. 100.000 km for kr 547).
[ You are not allowed to view this attachment ]  [ You are not allowed to view this attachment ]
#44
i-Pace / Sv: Ikke mulig å justere ladestyrke?
søndag 16. desember 2018, klokken 00:09
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 15. desember 2018, klokken 23:25
Sitat fra: lr-80 på lørdag 15. desember 2018, klokken 20:11
Ser mange ikke ser poenget med justerbar ladestyrke. Men med 50A hovedsikring har vi opplevd at denne har gått med lading på 32A. Ladeboksen er ikke justerbar, men null problem med i3 der vi kan velge både tidsrom og ladeeffekt i app og meny i bil. Kjedelig (dyrt og sløsing med ressurser) å måtte bytte en ellers fungerende ladeboks fordi dette mangler i bilen.

Ja, 32A er normalt for mye med bare 50A hovedsikring. Antar du har 3x50A (3-fase)? I så fall er 1x25A maks anbefalt ladestrøm. Har du bare 1-fase 50A inn vil jeg si 20A er maks ladestrøm. Du kan sikkert få justert ladestasjonen permanent ned til 25A eller 20A slik at problemene forsvinner.
Har 1x50 ja. Og null problem med i3, men vil bli problem med I-Pace. Har ladet på 16A til vanlig, holder for det meste men kjekt med 32A når det en sjelden gang trengs.
#45
i-Pace / Sv: Ikke mulig å justere ladestyrke?
lørdag 15. desember 2018, klokken 20:11
Ser mange ikke ser poenget med justerbar ladestyrke. Men med 50A hovedsikring har vi opplevd at denne har gått med lading på 32A. Ladeboksen er ikke justerbar, men null problem med i3 der vi kan velge både tidsrom og ladeeffekt i app og meny i bil. Kjedelig (dyrt og sløsing med ressurser) å måtte bytte en ellers fungerende ladeboks fordi dette mangler i bilen. Når det blir timesfakturering på strøm blir det enda større fordel om dette kan justeres i bilen - så kan man lade på full effekt de timene på natta det er billigst.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA