Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lr-80

#16
i-Pace / Sv: Hvor kommer i-Pace-eieren fra?
onsdag 01. mai 2019, klokken 21:24
Kommer fra huset, som nok var medvirkende til å ditche reservasjon på Audi. 
1951 Landrover serie 1
1998 Landrover Discovery Camel Trophy Edition
2007 Landrover Discovery 2,7 TDV6 HSE
Har i tillegg vokst opp i diverse Defendere 1978-1995

Og noen andre som enten er elektrisk eller har to hjul.
2017 BMW i3
2012 BMW F700GS
2015 KTM 1190 Adventure R
#17
i-Pace / Sv: Jaguar I-Pace årets bil 2019
torsdag 18. april 2019, klokken 09:32
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 18. april 2019, klokken 09:04
Sitat fra: lr-80 på onsdag 17. april 2019, klokken 23:28
Amnesty International har undersøkt dette, og har vært i Kongo på bakken. Foreløpig ingen bilprodusenter (heller ingen store elektronikkprodusenter) som kan svare at de kjenner hele kjeden og sikrer etisk produksjon av batterier foreløpig. Men de oppfordrer til å spørre når en skal kjøpe bil, fordi slike spørsmål blir tatt videre i systemet og det er i vinden om dagen.
For de som jobber innen koboltproduksjon ville det verste være om man sluttet å kjøpe, dette er som regel mennesker med lite ressurser som da ville stå uten noe. Derfor er press for mer etisk produksjon den rette veien å gå.

Problemet stikker vel dypere enn som så og heter korrupsjon. Der det er gode penge å hente styrer de kriminelle mens lov og orden er betalt for å sitte rolig å la det skje.
Hvis ikke de store produsentene av biler og elektronikk vil kjøpe dersom man ikke garanterer etiske vilkår uten barnearbeid, skaper man et marked for etisk produksjon.
Eller vi kan sitte stille og si det er korrupsjon og ikke noe vi kan gjøre noe med.
Jeg tror alternativ én er best for arbeiderne i mineralproduksjon.

Men dette var en post om at I-Pace har vunnet nesten alt som er å vinne av priser.
#18
21,6 på min, full bil og 20" Hakka piggfritt, snitthastighet 83. Noe mer opp på fjellet, noe mindre ned igjen. Og mer på vinterføre.
#19
i-Pace / Sv: Jaguar I-Pace årets bil 2019
onsdag 17. april 2019, klokken 23:28
Amnesty International har undersøkt dette, og har vært i Kongo på bakken. Foreløpig ingen bilprodusenter (heller ingen store elektronikkprodusenter) som kan svare at de kjenner hele kjeden og sikrer etisk produksjon av batterier foreløpig. Men de oppfordrer til å spørre når en skal kjøpe bil, fordi slike spørsmål blir tatt videre i systemet og det er i vinden om dagen.
For de som jobber innen koboltproduksjon ville det verste være om man sluttet å kjøpe, dette er som regel mennesker med lite ressurser som da ville stå uten noe. Derfor er press for mer etisk produksjon den rette veien å gå.
#21
i-Pace / Sv: Nødkjørefeltassistanse og LKA
mandag 15. april 2019, klokken 17:46
Jeg og kona kjører samme bil.
Hun opplever styreassistenten som litt ubehagelig noen ganger.
Jeg har aldri opplevd det slik.

Hmmm...
#22
i-Pace / Sv: Innfellbare sidespeil
lørdag 06. april 2019, klokken 00:18
Det er ikke optimalt, men går når jeg parkerer tett mot veggen. Heldigvis skal vi få utvidet. Største problemet er portbredde, det er der vi vil få skade på bilen om vi skulle drive med dette hver dag over tid.
#23
i-Pace / Sv: Innfellbare sidespeil
torsdag 04. april 2019, klokken 21:08
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 04. april 2019, klokken 20:01
Utrolig, du kan kjøre bil  :+1:. Fantastisk at man bygger slike garasjer, men den er kanskje noen år gammel ?

Kjenner at dette skal gå bra i min...
Flunka ny i 2016. Vi vant i tingretten, og kom i avisa ja. Utbygger anket, men vi har inngått forlik med utbedring før det ble ny rettssak. Kona kjører i3 inn, Jaguaren er min jobb å få på plass.
#24
i-Pace / Sv: Innfellbare sidespeil
torsdag 04. april 2019, klokken 11:34
Min garasje er 249 bred, og porten er 214.
Feilkonstruert, etter forlik med utbygger skal det utvides. Enn så lenge har jeg klart å parkere 3 mnd foreløpig uten skade. Men fryktelig trangt.
#25
Sitat fra: JorgenM på torsdag 14. mars 2019, klokken 21:01
Se der ja :)
Vi er ikke A4, så blått blir flott.

Kona vil ha blå bil med svarte lister og svarte felger. Bare 4 dager til prøvekjøring nå :+1:
Jeg har sorte lister, og kommer til å foliere grillramma sort. Gleder meg til å få på sorte 22" felger (Double Helix fra F-Pace), og deler gjerne bilde når jeg kommer så langt.
#26
Blå er knall. Så fornøyd! Har en S med luft, driver Assist, vinterpakke/varmeseter og 20/22" hjul.

[ You are not allowed to view this attachment ]
#27
i-Pace / Sv: Meridian Standard vs Surround
søndag 10. mars 2019, klokken 05:26
Jeg har standard. Det er nok trøkk, men synes lyden er syntetisk og liker den ikke så godt.
#28
i-Pace / Sv: Felger til iPace
tirsdag 05. mars 2019, klokken 12:38
Nei, fikk ikke trukket av v.a.t. siden de ikke var nye. Men det ble en god pakkepris med sensorer så jeg gikk for det likevel.
#29
i-Pace / Sv: Felger til iPace
mandag 04. mars 2019, klokken 23:05
Jeg kjøpte originale «delivery miles» felger fra elitewheels på eBay. Med tpms, men kjøpte vintergummi hjemme. Uproblematisk.
Sommerhjulene kjøpte jeg med gummi fra en privatperson. Med PayPal følte jeg meg sikret, og det gikk heldigvis bra.
Det kom mva på toppen, naturligvis.
#30
Audi e-tron / Sv: Nå kommer bilene snart, innkjøringsperiode?
søndag 03. mars 2019, klokken 21:46
Ikke vondt ment.
Men kjøper man en bil i 2019 kan man vel forvente å følge anvisning fra forhandler/instruksjonsbok?
Evt spesielle forholdsregler om den skal gå sine første 5000 km på Nurburgring, kanskje...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA