Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Phantom3D

#1
MG4 EV / Sv: MG 4
fredag 19. januar 2024, klokken 12:40
Sorry sent svar :D Skulle kommet i November, senest desember. Men nå kommer den neste uke sier forhandler :D
#2
BMW i3 / Sv: Drivverksfeil, vifte går for fullt under lading.
mandag 06. november 2023, klokken 09:11
Sitat fra: Klykken på mandag 06. november 2023, klokken 08:54Rått. Byttet selv og greier! :) Måtte du fjerne feilkodene selv, eller gikk det automagisk etter byttet?

Jeg startet opp bilen etter bytte, kom ingen feilmelding da. Men jeg slettet alikevel alle, kan være den hadde dukket opp om jeg hadde venta lenger.. usikker.

Godt å kunne fikse noe selv! Sparte meg fem-seks tusen!
#3
BMW i3 / Sv: Drivverksfeil, vifte går for fullt under lading.
søndag 05. november 2023, klokken 15:09
Takk for all hjelp, pumpen ble byttet og feilmeldinger er borte. Brukte ca 30 min på jobben, det vanskligste var å komme til klipsene på ut og inn slangene.
#4
BMW i3 / Sv: Drivverksfeil, vifte går for fullt under lading.
tirsdag 24. oktober 2023, klokken 16:23
Takk skal du ha! Da skjønner jeg litt mer av hva som trolig er gåent.
Kjøpte inn nytt 12v batteri i dag, men det er sikkert greit å bytte uansett :D
#5
MG4 EV / Sv: MG 4
mandag 23. oktober 2023, klokken 17:33
Takk, da ble det skrevet kontrakt på en Xpower i dag  ;D
#6
BMW i3 / Sv: Drivverksfeil, vifte går for fullt under lading.
mandag 23. oktober 2023, klokken 17:31
Takk for svar, var en liten smørbrødliste her ja.
Drivverksfeil og viftestøyen kom samtidig, derfor jeg nevner det.
Kan vel evt bare lese volten direkte på 12v batteriet med ett multimeter, har bare gratisversjonen av Carly og dette er første gang jeg har brukt noe i OBD2 pluggen :p

Skal carly pluggen fungere med car-scanner altså?
#7
BMW i3 / Drivverksfeil, vifte går for fullt under lading.
mandag 23. oktober 2023, klokken 17:04
Hei, vi har en 2017 i3 94ah Fully Charged som snart bikker 60000km. Her om dagen kom det plutselig drivverksfeil og bilen mistet mye krefter. Samtidig går viftene får fullt når den lader, gjelder alt av lading fra 6a(lav) 230v og oppover.

Jeg har lest at mange av problemene med i3 er relatert til 12v batteriet, som på denne bilen aldri har blitt byttet. Kan det fortsatt være at dette er ett 12v problem?

Fikk låne en OBD2 (Carly) scanner, her er feilkodene:
Engine
21E800
Coolant pump 2 in low-temperature coolant circuit: Deactivation due to mechanical blockage

critical
Last occurrence:
57007 km
21E802
Coolant pump 2 in low-temperature coolant circuit: Communication fault

critical
Last occurrence:
21E96F
Driving readiness information: cannot be established after driver's driving readiness request

severe
Last occurrence:
46884 km
21E797
Radiator shutter top, activation: upper limit position detected too early

moderate
Last occurrence:
55433 km
Central Gateway
INFO 100604
Flexray error accrued

moderate
Last occurrence:
46690 km
INFO 100600
Flexray protocol startup time is too high

moderate
Last occurrence:
44508 km
INFO 100100
Lost contact with fcm slave

moderate
Last occurrence:
44505 km
INFO 100203
Dm software error info warning

moderate
Last occurrence:
INFO 100204
Botschafts monitoring: failed system context signal

moderate
Last occurrence:
44508 km
INFO 100300
Commissioning could not be performed because tas already busy

moderate
Last occurrence:
44552 km
INFO 100601
Unexpected asynchronous state flexraybus

moderate
Last occurrence:
44583 km
INFO 101030
KL15 attempt without success

moderate
Last occurrence:
INFO 100104
HW weckgrund zgw

moderate
Last occurrence:
44508 km
Airbag
INFO 01A033
DEM int RAM single bit

moderate
Last occurrence:
20090 km
Car Access System
8040BB
Terminal 30B active Startability limit reached or terminal 30B active for a long time

moderate
Last occurrence:
57128 km
INFO 400031
Electronic pressure control valve 4 short circuit to ground

moderate
Last occurrence:
52584 km
INFO 8040F6
Transponder coil: emergency

moderate
Last occurrence:
59617 km
INFO 80402C
Error f15 driver

moderate
Last occurrence:
44509 km
INFO 400030
EWS communication primary: timeout redundancy

moderate
Last occurrence:
47852 km
INFO 8040BC
Ibs wakeup: reveille implausible

moderate
Last occurrence:
44508 km
INFO 8040C7
Intelligent battery sensor (IBS): nachladegrenze reached

moderate
Last occurrence:
57123 km
INFO 804148
Remote door unlock (rdu): successfully performed

moderate
Last occurrence:
51315 km
INFO 80414D
Remote door lock (rdl): successfully performed

moderate
Last occurrence:
44583 km
INFO 8040CB
Terminal 15 off via timeout

moderate
Last occurrence:
58243 km
INFO 8041A8
Welcome light-repeat active

moderate
Last occurrence:
57965 km
Storage Management Hybrid
21F0E3
High-voltage electrical system: Insulation resistance below threshold (fault)

moderate
Last occurrence:
52141 km
21F0E4
High-voltage electrical system: Insulation resistance below warning threshold

moderate
Last occurrence:
52141 km
INFO 21F17A
Summons - wrong current direction

moderate
Last occurrence:
57800 km
INFO 21F16D
HVS: u / i sensor - unexpected reset

moderate
Last occurrence:
57800 km
#8
MG4 EV / Sv: MG 4
fredag 20. oktober 2023, klokken 18:05
Vurderer MG4 Xpower selv.
Vet noen om den kommer med:
Hengerfeste
Schuko kabel
Mulighet til å stille ampere under 10 ?
#9
ë-C4 / Sv: Spørsmål ang e-c4 / e-c4x
søndag 29. januar 2023, klokken 04:25
Takk for raskt svar. Da spørs det om det heller blir extended warenty på Teslaen.

#10
ë-C4 / Spørsmål ang e-c4 / e-c4x
lørdag 28. januar 2023, klokken 16:07
Kan man sette amp når man lader med schuko?
Kan man sette feks 80% max lading?
Kan man stoppe og starte lading enkelt fra app?

Falt litt for denne bilen da den visstnok er komfortabel og stor nok for 2 småtasser. :)
#11
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
søndag 21. juli 2019, klokken 23:48
Feilen er ikke hos meg, men i området. Testet med å måle fasen samtidig som alle sikringer ble skudd av.
#12
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
søndag 21. juli 2019, klokken 16:30
Jeg vet ikke, noen andre som har forsøkt? Nå har jeg vært uten prod i 21 dager. Fortsatt ikke fikset.
#13
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:22
Var jordfeil her ja. Da vente vi på at Norges Nett skal utbedre feilen. :)
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gul ramme på skjermen
mandag 15. juli 2019, klokken 17:57
Oppdaget samme på en sen 18 model s her. Er kun når jeg står i solen at dette sees.
#15
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
mandag 15. juli 2019, klokken 15:08
Ja, det er 3-fase. De skulle komme og se på det i dag, men ringte en time senere og kunne ikke komme grunnet motorhavari. Prøver igjen i morgen, kommer de ikke da, drar jeg ut og kjøpet ett multimeter selv. 14 solrike dager uten produksjon sålangt.

Feilkoden på inverteren er:
E011 Relay Fault Relay fault Internal relay fault

Skjønner ikke helt at det skal bety jordingsfeil når den sier det er internal...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA