Det er ganske mange av oss som har opplevd mye rar kundebehandling fra Tesla. Mitt spørsmål er om vi som kjøpere / forbrukere har noen rettigheter som Tesla ikke bryr seg med? Kan Tesla selge en bil som noen har fått RN/VIN på til noen andre for å oppnå egne salgsmål i kvartalet og så sette opp en annen bil med betydelig forsinkelse av levering? Finnes sikkert også andre eksempler.
Selv bestilte jeg 12 desember med levering i Stavanger. Bilen kom visstnok til Zeebrugge 22 februar. Fikk final invoice 22 februar og etter det har den forsvunnet. Har ringt flere ganger, flest ganger uten å komme gjennom på telefon. Standardsvaret har stor sett vert; du får snart bilen. Snakka med Tesla i dag og fikk vite at "min bil" var solgt til noen andre og at jeg var satt opp med en annen bil, som ennå ikke hadde forlatt fabrikken i San Francisco. Ny antatt levering i midten av mai. Ikke snakk om noen som helst kompensasjon.
Noen som har noen formening, eller har vert i kontakt med forbrukerrådet? Hilsen lettere frustrert i Stavanger.
Selv bestilte jeg 12 desember med levering i Stavanger. Bilen kom visstnok til Zeebrugge 22 februar. Fikk final invoice 22 februar og etter det har den forsvunnet. Har ringt flere ganger, flest ganger uten å komme gjennom på telefon. Standardsvaret har stor sett vert; du får snart bilen. Snakka med Tesla i dag og fikk vite at "min bil" var solgt til noen andre og at jeg var satt opp med en annen bil, som ennå ikke hadde forlatt fabrikken i San Francisco. Ny antatt levering i midten av mai. Ikke snakk om noen som helst kompensasjon.
Noen som har noen formening, eller har vert i kontakt med forbrukerrådet? Hilsen lettere frustrert i Stavanger.