Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Nilsern

Sider: 1 2 [3] 4 5 6
31
Model 3 / Sv: Venter du fortsatt på Model 3?
« på: Fredag 05. April 2019, klokken 13:56 »
Hadde vert enklere om trådstarter hadde kuttet ut første del av alternativ 1 og 2 slik at det blir: bestilte 2018, fått / ikke fått bil. Jeg er også i ingenmannsland i denne undersøkelsen; reservert juni 2018, bestilt 2018 og ennå ikke fått bil.

32
Model 3 / Sv: Levering av model 3
« på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 17:16 »
Toalmar. Har ringt mange ganger uten å vente lenge nok til å komme gjennom. Har kommet gjennom ett par-tre ganger og vert innom servicesenteret i Stavanger ett par ganger. Det er visstnok litt vanskelig å finne bilen "min"  ??? Snakka med ei dame i går som mente at bilen skulle være på vei i båt som skulle rett til Stavanger, men klok at skade så tar jeg denne infoen med "ei klype salt"

33
Model 3 / Sv: Levering av model 3
« på: Tirsdag 02. April 2019, klokken 16:46 »
Hehe tok et titt på min tesla. Der står det blant annet følgende:"Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon"

Men når det står der så er det sikkert sant  ;D
Vet ikke hvorfor jeg kom til å tenke på han Irakiske informasjonsministeren (komiske Ali) når jeg skriver om levering av Tesla...
Fikk selv Final Invoice 22 februar og siden - stille

34
Når kommer neste forsyning til Stavanger?

De sa at det ble transportert et lass med biler til Stavanger fra Lillestrøm på fredag, men ut i fra hva andre skriver om at deres bil har blitt solgt til andre for at Tesla skal få unna flest mulig biler ila mars, er det vanskelig å vite hva som stemmer. Vi har hatt levering 21.03, 30.03 og i dag - samtlige blitt forskjøvet.

Den som venter på noe godt osv, men det begynner jo å tære litt på. Tipper all irritasjon blir fort glemt når bilen kommer!

Var innom servicesenteret på Forus i dag. Ingen info om noe som helst utenom standardfrase om at det kommer ganske mange biler til Stavanger de neste ukene.

Begynner selv å bli lei av å vente. Fikk final invoice 22 februar (bestilt tidlig desember) og etter det har jeg vert i kontakt med Tesla 4-5 ganger og ingen har vert i stand til å finne ut noe som helst om bilen min...

Oppdatert: ringte Delivery og fikk vite at bilen min var med en båt som var på vei mot Stavanger. Den skulle ikke innom Oslo. Vet ikke hvor mange biler eller om den skal videre oppover kysten.

Edit: dama sa at bilen var avslått som betydde at den var ombord i en båt; ellers ville ho ha sett den. Og videre at det var en båt som var på vei direkte mot Stavanger. Ho konkluderte da med at bilen min var ombord i den båten. Den som venter får se ;-)

35
Når kommer neste forsyning til Stavanger?

De sa at det ble transportert et lass med biler til Stavanger fra Lillestrøm på fredag, men ut i fra hva andre skriver om at deres bil har blitt solgt til andre for at Tesla skal få unna flest mulig biler ila mars, er det vanskelig å vite hva som stemmer. Vi har hatt levering 21.03, 30.03 og i dag - samtlige blitt forskjøvet.

Den som venter på noe godt osv, men det begynner jo å tære litt på. Tipper all irritasjon blir fort glemt når bilen kommer!

Var innom servicesenteret på Forus i dag. Ingen info om noe som helst utenom standardfrase om at det kommer ganske mange biler til Stavanger de neste ukene.

Begynner selv å bli lei av å vente. Fikk final invoice 22 februar (bestilt tidlig desember) og etter det har jeg vert i kontakt med Tesla 4-5 ganger og ingen har vert i stand til å finne ut noe som helst om bilen min...

36
Leaf 2010-2017 / Sv: Problemer med varmeapparat og med Nissan - noen råd?
« på: Tirsdag 19. Mars 2019, klokken 09:24 »
Jeg er enig i at det går fint an å klare seg uten AUTO. Hvilken annen bil har ett varmeapparat med en stor knapp som heter AUTO, som ikke kan brukes om vinteren? (det virket første 4 åra jeg hadde bilen). Det er ett  avvik som jeg mener å burde ha har krav på å få utbedret på garantien. Instruksjonsboken anbefaler faktisk å bruke AUTO.

Bilen skal snart selges, da jeg venter på TM3 (som jeg vet var "aktivert" i Belgia 22 februar...). Har dere noen formening om hvordan dette vil påvirke bruktbilprisen p åLeafen? Bilen er en norsk 2013 modell Accenta, en eier, har gått 128.000, SOH på omtrent 90% (alle barer intakt). Bilen er i normalt god stand og EU godkjent til januar 2021. Tenker å legge den ut på Finn til 85.000. Virker det fornuftig?


37
Var en tur innom servicesenteret i Stavanger i dag. Antar at min bil var med båten som kom i dag. Har fått final invoice og sms med anntatt leveringsdato 14-27 mars. De sjekket datasystemet, men fant ingen relevant info (edit: vil nok si at de ikke hadde tilgang til databasen med info om dette). Fikk bare beskjed om at ingen avtale var satt opp. De kunne ikke engang se om bilen min var med båten som kom i dag. Men de var hyggelige og lette etter info... Det eneste jeg fikk vite var at alle bilen skulle være utlevert innen utgangen av kvartalet, dvs 31 mars.


38
Model 3 / Sv: Tesla på italiensk?
« på: Mandag 25. Februar 2019, klokken 08:03 »
Aggiornamento Tesla � la tua Model 3 � quasi pronta! Il periodo stimato di consegna della tua Model 3 � tra 14/3 e 27/3 a Stavanger. La fattura sar� disponibile a breve. Ti chiediamo di prepararti al pagamento. Se non vuoi pi� ricevere SMS, rispondi STOP.

Forstår ikke italiensk, men tolker det slik at båten, som nok er Grand Venus, er i antatt transit 14/3 (Zeebrugge) og bilen min leveres i Stavanger 27/3.

39
Model 3 / Sv: Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.
« på: Torsdag 21. Februar 2019, klokken 08:52 »
Svein,
Hyggelig dame hos Tesla som sa at min bil var på båt nr 6 "Morning Cornelia" (EDIT: jeg ringte og spurte om noe annet). Det var iallefall det jeg oppfatta. Googla så og fant posisjon. Ser at det må være feil båt ;-)
Har ikke tenkt å reise til Shanghai ;-)
Vet du om Grand Venus er båt nr 6?
EDIT: har noen navnet på alle båter som er underveis?

40
Model 3 / Sv: Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.
« på: Torsdag 21. Februar 2019, klokken 08:20 »
Snakka med Tesla i dag og fikk beskjed om at min bil var på båt nr 6 "Morning Cornelia", men antatt levering i midten av mars. Sjekka posisjon og ser at båten bare så vidt har lagt fra kai i California. Med 4-6 uker transport, inkludet Panamakanalen, vil jeg nok anta at et bedre estimat for levering er helt i slutten av mars. Sort LR, reserverte juni 2018 og bestilte 11 desember, ikke Tesla fra før.

41
Leaf 2010-2017 / Sv: Problemer med varmeapparat og med Nissan - noen råd?
« på: Tirsdag 19. Februar 2019, klokken 10:36 »
electrix,
stor sett enig i din argumentasjon. Men min mening er at det nok også sier noe om Nissan og hvilken standard de legger seg på. Jeg er rimelig overbevist om at de merkene som har høy standard i kundebehandling hadde fikset dette. Nissan ligger i bunnsjiktet når det gjelder kundetilfredshet.

Varmeapparatet virker, styring av viftehastighet er OK, men AUTO knappen er bare til pynt. Det går ikke an å bruke HEAT alene uten å samtidig aktivere AC.

42
Leaf 2010-2017 / Sv: Problemer med varmeapparat og med Nissan - noen råd?
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 20:20 »
Hei
varmeapparatet fungerer, men AUTO knappen kan ikke brukes. Har ingen feilkoder. Verkstedet, Bilsenteret Haugesund, hadde bilen inne i 9 dager og jeg vet ikke hva de gjorde - eller ikke gjorde. Jeg fikk bilen igjen med beskje om at varmeapparatet virket, men ikke på AUTO (som det hadde gjort før). AC må være aktivert for å få varme, noe som gjør at rekkevidden er bitte litt kortere. Når man trykker på AUTO slås AC av om vinteren og varmeapparatet slutter helt å gi varme. Må da trykke på AC igjen slik at AUTO slukkes.
Mitt ankepunkt er at bilen var i garantiperioden når dette oppsto og jeg anser det for en feil som jeg da har krav på å få rettet opp. Jeg har tre hovedargument.
1) dette er ikke i henhold til instrunsjonsbok
2) varmeapparatet virket i AUTO funksjon de 4 første åra jeg hadde bilen
3) Haugaland bilsenter, som jeg kjøpte bilen av, og som var Nissan forhandler fram til ca 2016, uttalte at de ikke hadde sett noen Leaf med varmeapparat som fungerer slik.

Jeg har forsøkt å be Nissan om dokumentasjon på at noen biler har varmeapparat som ikke virker på AUTO, men ikke fått skikkelig svar.

Mulig jeg er en kravstor kunde, men jeg mener at når ett avvik oppstår i garantiperioden så har man krav på å få dette utbedret - uavhengig av "alvorlighetsgraden på avviket" i forhold til hva det koster å utbedre det. Det er ikke "kunden" sitt problem. Da må Nissan evt foreslå andre løsninger. Kjernen i saken er om dette er en feil eller ikke. Jeg mener varmeapparatet ikke virker som det skal, mens Nissan hevder at noen biler har varmeapparat som "er slik", uten at de har fremvist noen dokumentasjon på dette, i forhold til mine tre argument litt over.

Som en oppsummering så har min Nissan Leaf vert en knallbra bil, men jeg er ikke tilfreds med Nissan og Bilsenteret Haugesund ;-)

43
Leaf 2010-2017 / Sv: Problemer med varmeapparat og med Nissan - noen råd?
« på: Fredag 15. Februar 2019, klokken 15:30 »
Deler bare litt erfaringer ved klage gjennom forbrukerådet:
Ved klager gjennom forbrukerrådet må man ha god tid.
Jeg erfarte minst 3 måneder venting fra saken ble sendt inn til den behandling startet i forbrukerrådet. Videre minst 4 måneder til skriftlig mekling i forbrukerrådet, mye pga lange tidsfrister. Og så videre 4 måneder ventetid på videre behandling i forbrukertvistutvalget fra dato for registrering. For mitt vedkommende har det totalt gått nesten ett år og da er saken ennå ikke sendt til forbrukertvistutvalget.
Forbrukerrådet er i utgangspunktet et organ for skriftlig megling, mens forbrukertvistutvalget kan komme til en gjeldende dom, som kan ankes videre til tingretten. Forbrukerrådet og forbrukertvistutvalget er i utgangspunktet gratis.

Min erfaring: man bør ha veldig god tid for å sende en sak til forbrukerrådet. Kanskje bedre å vurdere advokat og rettsvesenet med en gang... Nissan er så unnvikende som de bare kan. Forhandler sier de ikke kan gjøre noe når Nissan har avslått saken, Nissan sier at det er feilsøkt og funnet OK av forhandler og den eneste andre Nissan forhandleren i området vil ikke se saken for å gjøre en uavhengig vurdering.

Jeg har ikke tid til å vente og saken er for liten til å bruke tid og penger på advokat. Bilen må selges i mars, så må da bare selge med info om at bilen er i tipp topp stand, men at varmeapparatet ikke virker uten av AC går og Nissan hevder at dette er helt normalt...

44
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Opel gjenopptar salget av Ampera-e
« på: Tirsdag 12. Februar 2019, klokken 13:25 »
Hmm.. til den prisen, tror ikke det er sannsynlig at de klarer å selge ut den batchen på 1500-2000 biler

Nei, ikke når Tesla sannsynligvis kan levere Model 3 MR til lavere pris og med raskere levering...

Hvordan kommer du fram til at Model 3 har en lavere pris? Den starter på 454.700. Ampera koster 399.900 og dette er med alt utstyr.
Mid range ja.. Blir spennede å se den endelige prisen på den.

Jeg tok en kjapp sjekk av prislister fra USA. Forskjellen mellom Tesla Model 3 MR RWD og LR AWD er $7000. Med samme prising (kurs) så vil med Tesla model 3 MR havne på omtrent det samme som Ampera, eller litt under. Da er vel Premium utstyrspakke inkludert. Hva er det Ampera har som ikke er inkludert i TM3 premium? Er spent på når billigere TM3 kommer og hva den vil gjøre med elbilmarkedet i Norge... Edit: må bare beklage å dra inn TM3 i denne Ampera trdån...

45
Leaf 2010-2017 / Sv: Problemer med varmeapparat og med Nissan - noen råd?
« på: Fredag 18. Januar 2019, klokken 10:16 »
Jepp. Enig i det.
Det står beskrevet i manual at det skal virke på AUTO og gjorde det inntil februar i fjor. 

Mulig at jeg er kravstor, men jeg mener at det er et klart avvik. Jeg har forsøkt å få dokumentasjon fra Nissan (via forbrukerrådet) på at noen bilen har varmeapparat som ikke virker på AUTO, men de har vridd seg unna og ikke svart direkte på spørsmålet.

Sider: 1 2 [3] 4 5 6