Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Nilsern

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
16
Tror ikke man har så mye å tape på å vente. Er i samme situasjon. Regner med at Tesla kommer til å gjøre alt for å få de neste forsendelsene registrert og solgt i løpet av Q2 (dvs juni). Venter på bil (bestilt 12 desember) med levering i Stavanger. Dersom jeg tjener på det så vil jeg avbestille og bestille ny ut i mai, når Q2 bilene kommer, og muligens legge inn levering i Oslo for ikke å risikere at bilen blir solgt til noen andre (igjen). Prisene er bittelitt lavere nå enn min pris; spesielt lakk. Bestilte sort, men vurderer å bytte til hvitt. Får uansett vente å se hva som evt blir "plaster på såret" for oss som har fått bilen vår solgt på østlandet. Er heller ikke fremmed for å bytte til andre merker dersom prisene blir satt ned. Tror ikke jeg gidder å vente på SR pga usikkert leveringstidspunkt.

17
e-Golf / Sv: Rekkedidde på E-Golf 2019
« på: torsdag 11. april 2019, klokken 11:33 »
Lars. Her på vestlandet blir det sjelden veldig kaldt, men har erfart (Leaf) at pluss 5 og drittvær med motvind og regn er verre enn minus 10 og pent vær. Kjører undersjøiske tunneler og disse drar selvsagt en del strøm, men ikke så ille som man skulle tro. Antar e-golf bør takle 15 mil (egentlig 7+7), men er ikke innstilt på å stadig komme hjem med pipende bil som skriker at nå må det snart lades. Spenning kan oppnås på andre måter enn ved rekkeviddeangst...

18
e-Golf / Sv: Rekkedidde på E-Golf 2019
« på: tirsdag 09. april 2019, klokken 15:08 »
zementh, takker
akkurat det svaret jeg trengte :-)

19
e-Golf / Sv: Rekkedidde på E-Golf 2019
« på: tirsdag 09. april 2019, klokken 14:15 »
Noen som har noen formening om e-golf takler 15 mil pendling året rundt (7 mil hver vei).

Bor på vestlandet og pendler mellom Haugesund og Stavanger. Har en gemmel Leaf som greit klarer en vei året rundt, men ikke t/r. Lader nå på jobb, men har fått beskjed om at skøyteledningen er ulovlig for fast lading (noe som er helt riktig) og at må se meg om etter elbil med bedre rekkevidde...

Har TM3 i bestilling (bestilt før jul) og venter ennå, men begynner å få nok av slett kundebehandling hos Tesla og vurderer alternativer.
Har også lavt nr på e-niro, men e-golf er ganske mye billigere (spesielt brukt). Tenker mer og mer at det ikke er nødvendig å ha elbil til langkjøring, men kanskje heller en "snerten" elbil som takler dagligdags bruk og så en romslig stasjonsvogn til "konebil" og feriebruk. Får mye stasjonsvogn for 300k i dagens marked...

20
Model 3 / Sv: Dårlig kundebehandling - rettigheter som kjøper / forbruker?
« på: mandag 08. april 2019, klokken 15:09 »
Dette blir stadig bedre  :D

Bilen jeg hadde fått RN / VIN på ble registrert i Oslo i dag, på en som heter Henrik. Jeg fikk forrige uke vite at jeg var satt opp med ny bil med tidligst levering i midten av mai.

Jeg var i kontakt med Tesla forrige uke og fikk da beskjed om at en annen bil var satt opp på meg. Jeg spurte da om det var en hvilken som helst bil tilgjengelig i Norge, uansett lakk. Jeg kunne hente bilen i hele Sør-Norge. Det var ingen med sort interiør. Og så blir bilen jeg hadde fått RN nummer på registrert i Oslo i dag, 8 april.


21
Model 3 / Sv: Dårlig kundebehandling - rettigheter som kjøper / forbruker?
« på: mandag 08. april 2019, klokken 13:02 »
Jeg har opplevd det samme og fikk en betalingsoppfordring på sms rett før estimert leveringsdato, samt beskjed av en kundebehandler at bilen med mitt VIN-nummer kom til Norge den 24 mars. Så oppdaget jeg at den var registrert på noen andre en uke etterpå. Klage blir sendt inn.
Sett gjerne inn oppdatering på hvordan det går med klage eller send med personlig melding :-)

22
Model 3 / Sv: Dårlig kundebehandling - rettigheter som kjøper / forbruker?
« på: mandag 08. april 2019, klokken 12:55 »
Har da, som Thomas foreslo, vert i kontakt med forbrukerrådet.
Thomas har helt rett.
Man har ikke krav på noe bortsett fra evt:
- å heve kjøpet
- kompensasjon for utgifter man har hatt

Tesla kan i praksis trikse og mikse akkurat som de vil med kundebiler for å oppnå sine salgsmål. Med tanke på omdømme så er det er annen sak. De skal ikke gjøre altfor mye av slik, som jeg kaller for uredelighet, før det slår tilbake på dem selv.

23
Model 3 / Sv: Dårlig kundebehandling - rettigheter som kjøper / forbruker?
« på: mandag 08. april 2019, klokken 12:01 »
Thomas. Har dessverre aldri fått avtale om levering. Det nærmeste er en sms fra 25 februar med estimert leveringsdato 13/3 - 27/3.

Kjernen er vel: Kan Tesla selge en bil som jeg har fått RN/VIN på til noen andre for å oppnå egne salgsmål i kvartalet og gi meg en ny RN/VIN med omtrent to måneder forsinkelse?

Vet ikke om jeg gidder å  bruke tid på forbrukerråd, men antar at jeg kunne hatt en bra sak.

24
Model 3 / Dårlig kundebehandling - rettigheter som kjøper / forbruker?
« på: mandag 08. april 2019, klokken 11:44 »
Det er ganske mange av oss som har opplevd mye rar kundebehandling fra Tesla. Mitt spørsmål er om vi som kjøpere / forbrukere har noen rettigheter som Tesla ikke bryr seg med? Kan Tesla selge en bil som noen har fått RN/VIN på til noen andre for å oppnå egne salgsmål i kvartalet og så sette opp en annen bil med betydelig forsinkelse av levering? Finnes sikkert også andre eksempler.

Selv bestilte jeg 12 desember med levering i Stavanger. Bilen kom visstnok til Zeebrugge 22 februar. Fikk final invoice 22 februar og etter det har den forsvunnet. Har ringt flere ganger, flest ganger uten å komme gjennom på telefon. Standardsvaret har stor sett vert; du får snart bilen. Snakka med Tesla i dag og fikk vite at "min bil" var solgt til noen andre og at jeg var satt opp med en annen bil, som ennå ikke hadde forlatt fabrikken i San Francisco. Ny antatt levering i midten av mai. Ikke snakk om noen som helst kompensasjon.

Noen som har noen formening, eller har vert i kontakt med forbrukerrådet? Hilsen lettere frustrert  i Stavanger.

25
Model 3 / Sv: Levering av model 3
« på: mandag 08. april 2019, klokken 11:12 »
Bestilte 12 desember. levering Stavanger. Final invoice 22 februar, da bilen kom til Zeebrugge. Ikke hørt ett kløyva ord fra Tesla etter det. Måtte ringe og stå i uendelig lang kø for å komme gjennom hver gang. Snakke med Tesla i dag; bilen "min" er solgt til noen andre. Jeg er satt opp med ny bil som ennå ikke har forlatt fabrikken i San Francisco. Ingen info - måtte bare ringe og mase. Ikke snakk om noen kompensasjon. Ny antatt levering i midten av mai. Kundebehandlingen når stadig nye høyder :-) Er bilen verdt det?

26
Model 3 / Sv: Venter du fortsatt på Model 3?
« på: fredag 05. april 2019, klokken 13:56 »
Hadde vert enklere om trådstarter hadde kuttet ut første del av alternativ 1 og 2 slik at det blir: bestilte 2018, fått / ikke fått bil. Jeg er også i ingenmannsland i denne undersøkelsen; reservert juni 2018, bestilt 2018 og ennå ikke fått bil.

27
Model 3 / Sv: Levering av model 3
« på: tirsdag 02. april 2019, klokken 17:16 »
Toalmar. Har ringt mange ganger uten å vente lenge nok til å komme gjennom. Har kommet gjennom ett par-tre ganger og vert innom servicesenteret i Stavanger ett par ganger. Det er visstnok litt vanskelig å finne bilen "min"  ??? Snakka med ei dame i går som mente at bilen skulle være på vei i båt som skulle rett til Stavanger, men klok at skade så tar jeg denne infoen med "ei klype salt"

28
Model 3 / Sv: Levering av model 3
« på: tirsdag 02. april 2019, klokken 16:46 »
Hehe tok et titt på min tesla. Der står det blant annet følgende:"Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon"

Men når det står der så er det sikkert sant  ;D
Vet ikke hvorfor jeg kom til å tenke på han Irakiske informasjonsministeren (komiske Ali) når jeg skriver om levering av Tesla...
Fikk selv Final Invoice 22 februar og siden - stille

29
Når kommer neste forsyning til Stavanger?

De sa at det ble transportert et lass med biler til Stavanger fra Lillestrøm på fredag, men ut i fra hva andre skriver om at deres bil har blitt solgt til andre for at Tesla skal få unna flest mulig biler ila mars, er det vanskelig å vite hva som stemmer. Vi har hatt levering 21.03, 30.03 og i dag - samtlige blitt forskjøvet.

Den som venter på noe godt osv, men det begynner jo å tære litt på. Tipper all irritasjon blir fort glemt når bilen kommer!

Var innom servicesenteret på Forus i dag. Ingen info om noe som helst utenom standardfrase om at det kommer ganske mange biler til Stavanger de neste ukene.

Begynner selv å bli lei av å vente. Fikk final invoice 22 februar (bestilt tidlig desember) og etter det har jeg vert i kontakt med Tesla 4-5 ganger og ingen har vert i stand til å finne ut noe som helst om bilen min...

Oppdatert: ringte Delivery og fikk vite at bilen min var med en båt som var på vei mot Stavanger. Den skulle ikke innom Oslo. Vet ikke hvor mange biler eller om den skal videre oppover kysten.

Edit: dama sa at bilen var avslått som betydde at den var ombord i en båt; ellers ville ho ha sett den. Og videre at det var en båt som var på vei direkte mot Stavanger. Ho konkluderte da med at bilen min var ombord i den båten. Den som venter får se ;-)

30
Når kommer neste forsyning til Stavanger?

De sa at det ble transportert et lass med biler til Stavanger fra Lillestrøm på fredag, men ut i fra hva andre skriver om at deres bil har blitt solgt til andre for at Tesla skal få unna flest mulig biler ila mars, er det vanskelig å vite hva som stemmer. Vi har hatt levering 21.03, 30.03 og i dag - samtlige blitt forskjøvet.

Den som venter på noe godt osv, men det begynner jo å tære litt på. Tipper all irritasjon blir fort glemt når bilen kommer!

Var innom servicesenteret på Forus i dag. Ingen info om noe som helst utenom standardfrase om at det kommer ganske mange biler til Stavanger de neste ukene.

Begynner selv å bli lei av å vente. Fikk final invoice 22 februar (bestilt tidlig desember) og etter det har jeg vert i kontakt med Tesla 4-5 ganger og ingen har vert i stand til å finne ut noe som helst om bilen min...

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6