Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 400VDC

#16
Hyundai Ioniq / Sv: Fjernlys
fredag 10. februar 2017, klokken 17:04
Sitat fra: moby666 på søndag 05. februar 2017, klokken 08:54
Fjernlyset er ikke veldig bra, men heller ikke full krise. Har satt inn osram nightbreaker og er ok fornøyd. Har enda ikke kjørt noen elbiler som har vesentlig bedre fjernlys enn IONIQ og det inkluderer egolf, Leaf, tesla s, i3, trillingene, eup, soul og zoe.
Merker du tydelig forskjell på Nightbreaker og de originale pærene?
#17
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
søndag 05. februar 2017, klokken 21:29
Helt plutselig, og sånn helt uten videre, ser planlagt lading ut til å fungere. Har 00:00 i alle tider under rabatttariff og det er ikke krysset av for at lading kun skal skje i off-peak periode. "Nullstillingen" av rabattider kom gjennom at jeg hadde trykket på deaktiveringsknappen for planlagt lading. Etter å ha koplet til kabel så blinket kun det midterste lyset noen minutter. Bilen er innstilt på å kjøre kl 07:40 i morgen med 21 grader. Mulig det blir å fungere, men hele opplegget virker utrolig tilfeldig og ustabilt. Spør igjen: Er det noen som har fått dette til å fungere?
#18
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
torsdag 02. februar 2017, klokken 21:21
Sitat fra: ProsjektX på torsdag 02. februar 2017, klokken 21:05
La ved noen bilder av innstillingene, og etter at ladekabel kobles til hvor det midterste blå lyset blinker. Tror jeg har funnet en bug til, ser ut til at når man trykker på knappen for å overstyre tidsinnstillinger, til venstre for rattet, så slettes innstillinger for rabatt tid...

På bilde 1 er "bare i løpet av.." ikke aktivert, men på bilde 2 viser den "rabattariff er aktivert", men den er ikke det. Bare en av de mange bug'ene rundt dette...  :o

Ja, det ser akkurat ut som mine settinger bare at ladingen starter med en gang jeg setter inn kabelen. Tro hva forskjellen er..? Satt avreisetid er langt nok frem til at lading ikke behøver å starte straks, så det er ikke det. Forskjellig versjon av SW på bilene? Jeg lader fra en Salto 572 32A stasjon, hva bruker du?
#19
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
torsdag 02. februar 2017, klokken 19:24
Sitat fra: ProsjektX på torsdag 02. februar 2017, klokken 19:07
Har brukt dette flere ganger nå, men her om dagen fungerte det ikke, gikk bare rett til lading. Men etter å ha vært inne i menyen og huket av og på "off-peak", og byttet litt frem og tilbake på lade nå, eller planlagt, så fungerte det igjen... Har også opplevd at innstillingene i offpeak har blitt borte og da fungerer det heller ikke. så mye bugs rundt dette.

En annen ting er at her om dagen hadde jeg stilt inn avreise til 8:00 på planlagt lading, bilene ble plugget på rundt 17:00 med rundt 35% status. Men da jeg kom ut 8:00 hadde den fortsatt 45 minutter igjen, så den kalkulerer tydeligvis noe feil også, hvis ikke oppvarminga tuller det til for den.

Som sagt, det eneste jeg måtte gjøre for å få det til å fungere var å sette inn noen verdier på off-peak, men fjerne avkryssinga for det.

Når du sier "fjerne avkryssinga" tenker du da på avkryssinga som heter "bare i løpet av tiden nedenfor"?
#20
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
torsdag 02. februar 2017, klokken 18:37
Nå har jeg testet meg helt lei på dette med planlagt lading! Min konklusjon er at det IKKE er mulig å få planlagt lading til å fungere sånn at bilen er ferdig ladet til et gitt avreisetidspunkt. Man kan "trikse" med å legge inn off-peak perioder for lading og krysse av for "Bare i løpet av tiden nedenfor" og dermed utsette starten av ladingen til tidspunktet som er start for "off-peak" eller "rabattid". Dersom man ikke har huket av for "bare i løpet av tiden nedenfor" vil lading alltid startet umiddelbart når ladekabel koples til. Tror verken forhandler eller importør forstår seg på dette eller faktisk skjønner at det er en feil på bilen.. Ser at ProsjektX mener å ha fått det til å fungere, men da gjør han noe jeg ikke får tak i..? Noen andre som har fått dette til å virke eller fått noen fornuftig forklaring? Hjelp..
#21
Hyundai Ioniq / Sv: Problemer med hurtigladning
torsdag 02. februar 2017, klokken 14:36
Sitat fra: Gustavditter på onsdag 01. februar 2017, klokken 21:59
94 %  laddet er ikke bra !     du mener 94 %  av  80 %  av hele batterien .   Systemet beskytter batteriet  av å gå tom eller full ladet ....    by 75 %  ladding går veldig sakte...
Vet ikke hva du mener å si her..? Jeg mener at bilen drar mindre strøm (altså lader saktere) fra noe over 80% frem til maks for hurtiglading (som for Ioniq er 94% av det produsenten har definert som batteriet maksimale kapasitet)
#22
Hyundai Ioniq / Sv: Problemer med hurtigladning
lørdag 28. januar 2017, klokken 23:45
Sitat fra: sven erik på lørdag 28. januar 2017, klokken 03:44
jeg ser dere har mye på  kan være at de ikke vil lade med det bilen  ber om når det er så mye på  leafen er justert til at ladingen går ned når den kommer til 60% og nesten av på 80% mens ioniq lader ful guffe til 94%  har dere prøvd samme laderne med  unfer 50%
Har startet med 5% SOC og fått samme feilmelding noen sekunder etter at lading har startet. Har sett at bilen trekker vesentlig mindre effekt fra ca 85% til 94%, nede i 20kW. Tenker å teste med å starte lading på 85% og se om det blir samme feilen..
#23
Hyundai Ioniq / Sv: Problemer med hurtigladning
lørdag 28. januar 2017, klokken 00:09
Sitat fra: eldaddy på fredag 27. januar 2017, klokken 18:10
Sitat fra: 400VDC på fredag 27. januar 2017, klokken 17:35
Vet ikke om det er Fortum spesielt. Jeg har dette problemet på Grønn kontakt, men laderen er samme type fra ABB..

Har du problemer med Fortum også?
Tror ikke jeg har prøvd noen Fortum stasjoner så svaret må bli nei.
#24
Hyundai Ioniq / Sv: Problemer med hurtigladning
fredag 27. januar 2017, klokken 17:35
Vet ikke om det er Fortum spesielt. Jeg har dette problemet på Grønn kontakt, men laderen er samme type fra ABB..
#25
Hyundai Ioniq / Problemer med hurtigladning
torsdag 19. januar 2017, klokken 21:59
Har noen av dere opplevd problemer med hurtigladning? Jeg opplever et par problemer som går igjen på bestemte ladestasjoner. Det ene problemet arter seg slik at like etter at ladning har startet sier bilen "Feil på hurtiglader" og på selve hurtigladeren står det "Charging error. The car asked for too much power". Ved å kople fra og starte på nytt går det som regel bra å fullføre ladingen opp til 94% (som er normalt). På en annen hurtiglader starter tilsynelatende lading, men det leveres ikke noe strøm til bilen. Ingen feilmelding, men heller ingen lading. Feil på bilen eller ladestasjonene eller en kombinasjon..?
#26
Hyundai Ioniq / Sv: Feil på Ioniq
mandag 09. januar 2017, klokken 23:16
Vedlikeholdslading av 12V batteri har vært aktivt fra jeg fikk biilen. Feilmeldingen dukket opp mens jeg kjørte og ble borte etter at jeg bekreftet den. Har hatt flere start/stopp siden uten problemer. Ingen flere meldinger heller. Snodig sak. Tviler på at det har noe med 12V batteriet å gjøre. Kanskje heller en software "bug"..
#27
Hyundai Ioniq / Sv: (U)lyder i Ioniq
mandag 09. januar 2017, klokken 22:57
Sitat fra: Crown på mandag 09. januar 2017, klokken 15:13
Har bilen inne i dag for utbedring, lurer på hva de gjør for de klarte ikke å bli ferdige på en dag så de må ha den til i morgen.

Men har låne-Ioniq. Den fikk derimot en annen merkelig ulyd plutselig, helt til jeg skjønte det var bensinmotoren som startet ettersom det er hybridutgaven. ;-)
Min var også inne i to dager. Fikk ikke annen forklaring enn at de hadde gjort rent og smurt. Spent på å høre hva de gjør med din.
#29
Hyundai Ioniq / Feil på Ioniq
søndag 08. januar 2017, klokken 23:01
Fikk en merkelig feil nå i kveld. Beskjed om at bilen ikke lar seg kjøre pga lav lading på høyspentbatteriet. Dette til tross for at ladenivået er 44% og resterende rekkevidde sier 64 km. Ingen andre feilsymptom enn selve feilmeldingen, se bildet. Noen andre som har opplevd noe lignende?
#30
Hyundai Ioniq / Sv: Hvilken ladekabel skal jeg kjøpe?
søndag 08. januar 2017, klokken 19:22
Har fått montert en Salto 572 32A ladestasjon og tenker på å bestille kabler for å kunne lade både Ioniq og Leaf. De kablene jeg har sett på er Salto kabler som selges av Elektrikerkjeden Norgeseliten. Noen som har gjort seg noen erfaring med disse? Se vedlagt bilde.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA