Sitat fra: tromsø på tirsdag 21. januar 2020, klokken 00:40Ja, fra Tibber App-Easee- settings. Og fra web interface ved direkte pålogging på easee boksen.
Kan man justere opp/ned antall ampere på lading med Easee via app eller via Tibber/Pulse?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: tromsø på tirsdag 21. januar 2020, klokken 00:40Ja, fra Tibber App-Easee- settings. Og fra web interface ved direkte pålogging på easee boksen.
Kan man justere opp/ned antall ampere på lading med Easee via app eller via Tibber/Pulse?
Sitat fra: raypettersen på mandag 13. januar 2020, klokken 19:14Jeg opplever noe av det samme. Lite av spylevæsken fordeles der den trengs. Høyre pusser får alt for mye. Men det er bedre enn det var på min TMX. Hvis det er noen trøst.
Lite salting der du kjører da? Lite trafikk? Om jeg får litt vann på ruta av å kjøre bak en annen bil så må jeg 4-5 ganger med vindusspylerveske før det begynner å bli bra..
Sitat fra: oophus på mandag 13. januar 2020, klokken 15:46Men hva hvis hydrogenet ikke slipper fri, men samles oppe under taket i en tunnel? Eller kanskje under en bilutstilling i en plasthall, da begynner det vel å ligne på dette:
Skyter du hull i en tank, så vil tanken tømmes over tid. Alt hydrogen går ikke ut samtidig, så du vil fremdeles måle fra 0% siden det er på utsiden oksygenet er. Ingenting av oksygenet vil gå inn i tanken der det er 100% hydrogen. Så nei. Om du derimot fyller ei ballong med hydrogen, og sprekker ballongen, så vil blandingen i midten av ballongen være 100% i ekstremt liten tid, før den kjapt går langt under 4% siden hydrogen er nettopp det- verdens mest flyktige gass. Den dytter ikke på oksygen og andre gasser i atmosfæren. Den dytter på seg selv gjennom oksygen og andre gasser i atmosfæren mens den stiger kjappere opp enn noen andre gasser.
Toyota har skutt tankene, de har droppet dem fra 120 meter, de har brukt Boeing test-tanken for å kaste lyn-nedslag på dem - alt. Det er en grunn til at risikoanalysene viser hva dem viser. Du har som sagt mindre sjanse for å dø av noe slikt som dette, enn du har til daglig når du uansett sitter i en hvilken som helst annen bil.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 10. januar 2020, klokken 13:53Men: "Det er i utgangspunktet ikke tillatt å bruke tåkelys i kombinasjon med fjernlys. Unntaket er kurvekjøring i lav hastighet (10-20 km/t)."
"Du kan montere så mange ekstra fjernlys du vil på bilen din, men monteringen skal være symmetrisk. Det er ingen begrensning til maksimal tillatt lysstyrke."
Sitat fra: Håvar på fredag 10. januar 2020, klokken 00:27Men varabrannsjefen bekreftet til TU at dette var hovedteorien, med den enkle forklaringen at hvis elbilbatterier hadde tatt fyr så skulle de fortsatt brenne.
Samme brannsjef presiserte i dag at dette var hans teori at det ikke var noen batteripakker som antente, og at dette er noe som en brannteknisk etterforskning må avdekke når det blir mulig .
Sitat fra: Robert E-Niro på torsdag 09. januar 2020, klokken 09:11Jeg skrev "kanskje litt" da. Jeg tenkte på raskere akselerasjon, og kanskje litt bedre mulighet for å holde jevn avstand til forankjørende enn for eksempel biler med manuell clutch i oppoverbakke.Sitat fra: jlan på torsdag 09. januar 2020, klokken 08:18Hvordan fyller elbiler lukene bedre?
-Kjøretøyet skaper kø. Her skaper vel alle kjøretøy omtrent like mye kø, selv om elbiler kanskje fyller lukene litt bedre.
Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 09. januar 2020, klokken 11:30Kanskje ikke riktig sted å diskutere det, men jeg er litt nyskjerrig på hvordan du kommer fram til 479 Wh/km. Antar at du da ikke bare øker vekt men også referanseforbruket (for å modellere økt luftmotstand). ABRP regner såvidt jeg vet undersjøiske tunneler som om man kjører på havoverflaten, så den effekten får du vel ikke med.
Nei, om du kjenner topografien så er ikke 16 mil overkommelig for en X75 og campingvogn. Mye bratte stigninger, undersjøisk tunell er noen av utfordringene. Selv en X100 kan slite med strekningen. Abrp melder om ett forventet forbruk på 479 Wh/km med en vogn på 2000 kg.