Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chris Neumann Ruud

#886
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.0
torsdag 13. oktober 2016, klokken 08:08
Sitat fra: lunitiks på torsdag 13. oktober 2016, klokken 07:41
Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. oktober 2016, klokken 21:24
Kan også deaktivere autostyring uten å slå av tacc ved i bruke knappen på den lille spaken.

Dette. Får jeg ikke til å fungere i min bil

Jeg får dette heller ikke til å fungere. Må deaktivere Autosteer ved å nappe i rattet, noe som av og til gir AP panikk og alarmer. Etterlyser å kunne disengage Autosteer uten å måtte slå av TACC...
#887
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lading av bil hjemme - hva trenger jeg?
tirsdag 11. oktober 2016, klokken 20:13
Har 220 km pendlevei hver dag, og med 16A/230 blir det ca 15km i timen, og da holder det ikke til å lade det jeg forbruker over natta, så dersom du har noe kjøring i forbindelse med jobb skal det ikke mye utenomkjøring til for at du går i minus hver dag. Så legg opp til 32A/230 eller mer, da skal du ha nok overkapasitet til å lade sakte for korte turer og hurtigere dersom du er tørr en dag.
Skal overtale elektrikeren til å legge opp 32A/400 i nyhuset selv om han mener det er søknadspliktig i min kommune, og da trenger man en eller annen boks med type2 - kontakt for best resultat, og B-vern enten inni boksen eller i skapet. Men det er jo skrevet mye om det tidligere i tråden.
Hovedpoenget er: ikke undervurder nytten av god ladehastighet!
#888
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.0
mandag 10. oktober 2016, klokken 20:00
Kom på siden av to ganske lyse busser på E-18 i dag ettermiddag og de ble identifisert som biler i det andre kjørefeltet (markert hvite, ikke grå, så de var kjøretøy som ble sporet av AP), og TACC bremset ganske kraftig ned da de så ut til å "vingle" i fila, selv om de var busser som lå ganske stabilt i sitt kjørefelt. Avvikende radarsignatur førte til feil håndtering?
#889
Vestfold og Telemark elbilforening / Sv: Gratis parkering
mandag 10. oktober 2016, klokken 18:26
Jeg ville gjerne betalt for parkering i Tønsberg, siden jeg jobber på Kilen og har begrenset lademulighet hjemme, men det er jo umulig, det er tre ladestasjoner i sentrum og ingenting ellers, ikke betalbare eller gratis... (Fortum på Jarlsberg regnes ikke siden det ikke kan gjøres mens man er på jobb)... Så det er ikke så bare en dans på roser i Tønsberg med oss elbilsjåfører som tydeligvis ikke "forholder seg til samme trafikkregler som alle andre..."
#890
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.0
søndag 09. oktober 2016, klokken 19:20
Sitat fra: lunitiks på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:16
Mulig jeg er sent ute med dette, men oppdaget i dag at automatisk filskift ikke lenger krever "nudge" i rattet. Satt bare på blinklyset så manøvrerte bilen over i den andre fila. Nice!
Enig, feltskifte, og da spesielt avkjøringer, et mye kjappere selv med trafikk
#891
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.0
lørdag 08. oktober 2016, klokken 18:29
Sitat fra: TorR på lørdag 08. oktober 2016, klokken 14:09
Er "psychedelic cowbell road" fortsatt tilgjengelig for aktivering i 8?

https://twitter.com/elonmusk/status/719571133389938688?ref_src=twsrc%5Etfw
Testet det akkurat, så svaret er Ja.

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:37
Oppdaterte i morges, samme klaginga om at ladedøra må byttes ... Kanskje en feil i builden som egentlig er beregnet for de med automatiske ladedører som lukkes selv? Så tror programvaren at det er noe galt når den finner gammel type dør...

Meldte det inn til servicehelpEU, fikk telefon fra en fransk tekniker en times tid etterpå som bekreftet at det er mange som har denne feilmeldingen og at jeg bare skal ignorere den inntil videre så lenge bilen fungerer som den skal.
#892
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.0
lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:37
Oppdaterte i morges, samme klaginga om at ladedøra må byttes ... Kanskje en feil i builden som egentlig er beregnet for de med automatiske ladedører som lukkes selv? Så tror programvaren at det er noe galt når den finner gammel type dør...
#893
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?
onsdag 28. september 2016, klokken 18:16
Siden jeg likevel trengte ny lommebok da den gamle ble fillete, kjøpte jeg likegodt en original Tesla-lommebok i interior grade leather. 20% rabatt som Tesla-eier også
#894
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bygger ny garasje
tirsdag 27. september 2016, klokken 00:02
Satt akkurat med samme hos elektrikeren i dag. Han anbefalte å legge 50mm rør og kabling for 400V3N 16, og mente at 2,5 kvadrat burde være nok, eventuelt 4 kvadrat. Men det er mange forhold som endrer hva slags kabel du skal ha, som isolasjon, lengde osv.
Dette burde virkelig elektrikeren din kunne gi deg svar på :)
#895
Hei! Jeg genererte brukerkontoen min via OneAll - pluginnen og har dermed ikke et "vanlig" brukernavn/ passord når jeg logger inn på nettsia - hvordan kan jeg enklest logge inn når jeg bruker Tapatalk på mobilen, noen som vet?
#896
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
fredag 23. september 2016, klokken 13:03
Roald Amundsens gate en helt vanlig dag... Ingen av bilene er koblet til lading.
#897
Har overtatt en brukt S85 med 67000 på odometeret, og må si den holder seg godt.
Det er dog en del småtteri som viser at tesla har tatt noen snarveier her og der. Mattefestene i framsetet er løse alle som en, led i dørhåndtaket har slukka, det suser noe i drivverket når jeg kjører i 50, regnsensoren lever sitt eget liv og jeg er skeptisk til hjulstillinga bak. Soltaket hakker litt når det åpnes i kaldt vær. Skal inn på Oslo North i november så får vi se.
#898
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladestasjoner Oslo - Trondheim
onsdag 21. september 2016, klokken 19:30
Det har akkurat kommet en ganske god ruteplanlegger for norden på http://egotrip.se/ - du legger inn start og stopp og type bil, kjørestil og type ladekontakter, og den ordner resten.
#899
Ser at det er mange tråder om dette, men henger meg på her da jeg også opprinnelig er fra Tønsberg, og jobber der  så jeg er innpendler.

Hvordan blir dette kommunisert til publikum? Selv om forskriftens standard er at det ikke lenger er gratis å parkere, må det vel være en måte å få vite om kommunen har innført fritak når man parkerer. Skilt 552 med underskilt 831 eller 834 i en eller annen kombinasjon? Det bør være unødvendig å måtte sette seg inn i formannskapsprotokoller for hver kommune man kjører seg inn i, er det noen som har noen tanker om dette?
#900
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teslas Black Box , Storebror ser deg 2.0
torsdag 08. september 2016, klokken 20:15
Sitat fra: Øggen på torsdag 08. september 2016, klokken 19:35
..."for å beskytte rettighetene, eiendommen, tryggheten eller sikkerheten til/av tjenestene, Tesla, tredjeparter, gjester på tjenestene eller offentligheten, ut fra vårt eget skjønn..."

Her er vel mye av problemet. Teslas "skjønn" for å verne om eget selskap er åpenbart å være raskt ute med å føre bevis for at deres teknologi ikke er årsaken, for å hindre fall i aksjekurser, omdømme mm.

Det at denne klausulen blir brukt såpass hyppig er dog ganske spesielt, siden det virker som om hensynet til forholdet mellom kunden og Tesla bør veie tyngre.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA