Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chris Neumann Ruud

#31
Elbiler i media / Sv: Ny norsk elbil lansert 1.feb 2022: Fresco XL
søndag 06. februar 2022, klokken 10:09
Flott diskusjon. Fant mye god informasjon om en ny norsk elbil, og ikke kun bekreftelse på at NFT- bros er nødt til å holde interessen oppe, uansett hvor passende det er for emnet som diskuteres, for hvis de ikke får inn nye offer så går hele pyramidespillet i dass
#32
Model Y / Sv: Frontkamera og parkering
fredag 28. januar 2022, klokken 19:17
Tja, har den? Har du sjekka i manualen?
#33
Det jeg får ut av den jalopnik-artikkelen, er at Tesla, med dagens måte å tenke AP/FSD på, samt "Tesla Bot", er at de er helt låst på å modellere alt de gjør på hva et menneske kan og er. Og det er muligens den største feilen de gjør: å bruke en såpass lite brukbar modell for både sansene til et kjøretøy, og en robot som skal gjøre ting.
#34
Tesla SW og AP / Sv: Hakking/lagg på ryggekamera
tirsdag 25. januar 2022, klokken 14:22
Merka det samme selv. 2021 m3lr
#35
Model 3 / Sv: Skistativ og støy
mandag 10. januar 2022, klokken 16:55
Erfaring med tidligere tesla-stativ er at om gummilistene fjernes blir det fort lyd ja.
#36
Model 3 / Sv: Model 3 standard som familiebil med våre behov?
fredag 07. januar 2022, klokken 13:52
Har kjørt 4000 km langtur i sommer med to voksne og to barn i barneseter, det er mer plass enn du skulle tru. Har også hatt med to elsykler, barnesykkel, sykkelvogn + lastevogn OG baggasje for helgetur, uten takboks men med hengermontert stativ. Null stress.

Det eneste er at jeg ville latt barna prøvesitti baki først så dere er sikker på at det blir beinplass og komfortabelt for lange strekker, ellers er dette en meget god bil å kjøre langt med.
#37
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
torsdag 30. desember 2021, klokken 23:22
Slå på tåkelys i dag når det plutselig tjukna til på vei hjem, tre trykk med filming midt på skjermen. ...
#38
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
tirsdag 28. desember 2021, klokken 21:16
Og alt ser helt likt ut, og ingen lukke-ikonet, alt må sveipes. Ikke noe direkte retur til kart uten å kaste bort en snarvei.
#39
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
tirsdag 28. desember 2021, klokken 12:22
For folk som bruker bilen som kjøretøy så er enhver major-release av programvaren et steg tilbake i brukervennlighet og et steg frem i trafikkfarlighet.
Som ux-person skjønner jeg ikke hva de tenker når de gjør de valgene de gjør.
#40
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
onsdag 22. desember 2021, klokken 14:32
Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 14:26
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 22. desember 2021, klokken 13:54

Og da hopper jeg også glatt over at punktum ikke er desimalseparator på norsk i det hele tatt, så det faller uansett på sin egen urimelighet å betrakte det som sådan også.
Sist jeg sjekket var Tesla amerikansk ikke norsk.
Og der brukes punkum ja.
Whatever. Jeg skjønner at du synes det er vanskelig å forstå at det finnes mer enn én måte å lese visse tegn på og det gjør deg sint. Rett i blokkefilteret med deg.
#41
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
onsdag 22. desember 2021, klokken 13:54
Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 13:08
Jeg ville nå heller at den skulle hete 44.7 eller noe som det.

Hele grunnen til at apple gikk over til macOS 11 og så 12 er jo fordi folk ble forvirret når de startet med osX 10.10 og oppover.

Dette er noe jeg har vert irritert over lenge. Når det gjelder versjon nummer burde det vært skilt av strek  ikke punktum.
Ellet gjort som java holde til enkely tall, ex 15.0.1  og 15.0.2
År.uke.versjon er greit det. Bare hold det rent
https://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_holes
"if you find yourself in a hole, stop digging"

Og da hopper jeg også glatt over at punktum ikke er desimalseparator på norsk i det hele tatt, så det faller uansett på sin egen urimelighet å betrakte det som sådan også.
(Det største overtrampet som Apple gjorde med MacOS X gjorde forsåvidt var å insistere på at X betød 10 og klage over at folk uttalte det som X)
#42
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
onsdag 22. desember 2021, klokken 12:33
SEMVER er ikke et desimaltall og følger dermed ikke reglene for desimaltall. Ferdig snakka.

Forøvrig er det litt skummelt med tanker som "dette kan jeg ikke noe om men jeg synes det ligner på noe jeg kjenner fra før og kommer til å uttale meg skråsikkert basert på mine totalt gale antagelser"
#43
Model 3 / Sv: Spionere på kona - ja det går tydeligvis...
onsdag 22. desember 2021, klokken 09:07
Kontoen følger jo bilen, ikke en enkeltperson. Så svaret er vel å avinstallere appen på de enhetene som ikke skal ha kontroll over bilen.

Eller ikke være en creep og slutte å stalke kona di så klart ;)
#44
Model 3 / Sv: Ladeluke lukker altfor fort?
tirsdag 07. desember 2021, klokken 11:07
Samme her, skvatt nesten de første gangene
#45
Tesla / Sv: Dundret rett inn i veisperringene: – Skremmende
onsdag 01. desember 2021, klokken 22:41
Sitat fra: kodax på onsdag 01. desember 2021, klokken 20:09
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 01. desember 2021, klokken 10:03
Sitat fra: OlaM på onsdag 01. desember 2021, klokken 09:50
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 01. desember 2021, klokken 09:09
En til tirsdag 30/11.

Og å si at det er "ene og alene førers feil" er litt for enkelt. AP - løsningen er for bra i vanlig bruk slik at bilen selv gir inntrykk av at dne er mer kapabel enn den er, og det gjør at samspillet mellom fører og bil skaper en viss forventning. Så det er også et problem med hva bilen tillater fører å tro, i tillegg til at det er førers plikt å kjøre forsvarlig.

Er det noen nyhetssak på denne?

paywall:
https://www.tb.no/bildelene-la-strodd-etter-ulykken-pa-e18-utrolig-nok-sa-det-ut-som-om-det-gikk-bra-med-foreren/s/5-76-1690151

Sitat fra: TB.no
Personbil snurret rundt og kolliderte i autovern.
For abonnenter

Klokken 22.39 tirsdag rykket mannskapene ved stasjon Kopstad ut etter melding om trafikkulykke ved Botnetunnelen, E18 nordgående, Holmestrand.

– En bil har dundret inn i dekkene som er en del av varslingen og sikringen ved innsnevringen til et felt i forbindelse med veiarbeidene. Utrolig nok så det tilsynelatende ut som om det gikk bra med føreren, sier brannmester Thomas Nordby.

Det er Vestfold Interkommunale Brannvesen som omtaler hendelsen på sine Facebook-side.

– Dekkene har flyttet seg 40–50 meter etter sammenstøtet og bildeler ligger spredt over et stort område. Bilen endte snaue 100 meter inne i tunnelen før den stoppet, forteller brannmesteren.

Veien ble stengt som følge av hendelsen.

– Vi var første nødetat på stedet, fikk kontakt med fører og klarlagt at andre personer ikke var involvert. Vi sikret skadestedet og tok strømmen på elbilen, avslutter han.

Alle airbager på bilen ble utløst, fører ble tatt med i ambulanse til sjekk etter høyhastighetsulykken.

Det er en blå eller grå Tesla Model X. Vanskelig å se fra bildet om det er en AP1 eller AP2+ bil
Mulig jeg er blind, men hvor står det at AP ble brukt?
Står ingen steder det, og var vel ikke det jeg sa heller, bare at jeg ikke kunne se om det var en bil med AP1 eller AP2+hardware ut fra bildet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA