Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - i05L0

#31
Har kjørt denne med 60Ah i3. Helt uproblematisk. Eksempel på ladestopp: Stryn, Bismo, Vinstra, Lillehammer, deretter RV 4 med siste ladestopp på Lygnasæter før ankomst Oslo.

PS: På grunn av flom i Ottadalen kan det være nødvendig med alternativ rute over Nordfjordeid, Sandane, Skei, Lærdal og videre over Gol Har ikke kjørt denne ruten, men det er god dekning med hurtigladere.
#32
i-Pace / Sv: Oppdatert: Film, bilder og omtale
søndag 24. juni 2018, klokken 22:25
Sitat fra: AJ82 på søndag 24. juni 2018, klokken 22:13

https://m.youtube.com/watch?v=fpjV_ZMl7LY

A.J.

Jeg kan ikke annet enn å glede meg over din entusiasme over denne bilen. Farge, lakkbehandling, felger og dekk. Men skal den kjøres? Lades utenfor hjemmet? Skal den i det hele tatt brukes som en bil?
#33
Tesla / Sv: Tesla aksjer
tirsdag 19. juni 2018, klokken 10:15
Sitat fra: Doldis1 på tirsdag 19. juni 2018, klokken 09:22


En tanke som slår meg er om shorterne har forstått at dette kan være siste uken TSLA står under 400 ...noensinne ?

Jeg tror du har rett. Nå blir det full panikk.

#34
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
lørdag 16. juni 2018, klokken 00:41
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 16. juni 2018, klokken 00:28
For å være helt alvorlig kommer du da til å vente mer på telefon/verksted/dropp in osv enn noen tilbringer ved å vente på ladere!
Høyst sannsynlig.

Særlig. Jeg kan ikke glemme synet av dynamikken ved Teslas Superladere ved Vinstra Vegpark i påsken. 12 ladere og fullstendig kontroll. Tesla S og X til og fra i et jevnt sig. Mens vi andre sloss om tre ladere fra Fortum på den ene siden og to fra Grønn Kontakt på den andre. Neste påske kjører jeg Tesla!

#35
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
lørdag 16. juni 2018, klokken 00:11
Sitat fra: Krabbe 2 på fredag 15. juni 2018, klokken 23:51
[Ta deg en tur på fjorden ;)

Jeg har faktisk vært mye på tur i Storfjorden og Geirangerfjorden. I Nordfjord og Sognefjorden, også, for den saks skyld. Men fra spøk til revolver: Dere bør sette press på Grønn Kontakt, Fortum og Ionity. Selv hopper jeg av BMW og går over til Tesla på grunn av ladenettverket.

#36
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
fredag 15. juni 2018, klokken 23:36
Sitat fra: mariowing på fredag 15. juni 2018, klokken 22:51
...  fire på to ulike lokasjoner på veien til Åndalsnes og to i Åndalsnes. Det er også en lader Valldal skulle du fortsette videre fra Trollstigen og ikke snu på toppen. Det er en i Geiranger. Det er fire på vegen over Strynefjell og ned til Stryn. Og sånn kunne jeg fortsatt på alle ruter sør for Trondheim. Ladere over alt rett og slett :-)

Dette er korrekt, og det er flott! Men ser du ikke problemet med at det er "en i Geiranger"? Hvis du opptar den i 90 minutter? Hva skal jeg gjøre da? Spise softis?

#37
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
fredag 15. juni 2018, klokken 21:26
Sitat fra: Tellus på fredag 15. juni 2018, klokken 21:12
Blir det så stort problem ? Du lader på med 100-120 kW på Dombås. Deretter kjører du til Trollstigen. Deretter skal du vel enten til Molde eller kanskje tilbake mot Dombås. Begge steder nås jo uten ytterligere lading. Dombås når du fint fra f.eks. Oslo uten å lade.

Er dette noe lettere med Tesla ?

Sist jeg var på Dombås var det bare Tesla som hadde noe fungerende ladestasjon der. Det er mulig det finnes en gammel Arctic Roads lader der (nå overtatt av BKK). På Åndalsnes har Grønn Kontakt EN ensom 50kW lader på Øran. Ja, mulig man skal videre mot Molde? Mest sannsynlig Sjøholt og Ålesund? Eller Stranda, Stryn, Loen, Olden. Deretter via Lærdal og Gol? Eller gamle Strynefjellsveg via Videsæter til Grotli? Avstikker til Flydalsjuvet og Geiranger? Valdresflya til Fagernes? Vi er jo på ferietur?

Ladenettverk er viktig. DET kommer man ikke utenom. Premium elbiler blir den eneste bilen i familen - da må man kunne kjøre der man ønsker. DET kan man med en Tesla. Punktum.

#38
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
fredag 15. juni 2018, klokken 21:14
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 15. juni 2018, klokken 21:06
.. Eller skal man konstruere feil og mangler??

Man skal rapportere fakta og realitetene for de lesergruppene man sikter mot. Veldig enkelt. Vi finner det ut likevel.

#39
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
fredag 15. juni 2018, klokken 20:31
Sitat fra: mariowing på fredag 15. juni 2018, klokken 15:23
...for min egen del skal I-PACE erstatte en i3 som jeg har hatt som eneste bil det siste 1,5 året og kjørt 20 000 km med. Jeg har dermed ganske god erfaring med bruk av CCS nettet (noe jeg får inntrykk av at mange Tesla eiere ikke har) så jeg vet utmerket godt hva jeg går til når det gjelder lading av I-PACE. Jeg tror det kommer til å bli helt fantastisk bra, for med I-PACE jeg kan kjøre mer enn dobbelt så langt før jeg trenger å lade :-)

Jeg kjører også i3 60 Ah og jeg har kjørt den "land og strand rundt" i to år. Jeg har stått i ladekø på Haugsvær, på Lesjaverk, på Nordfjordeid, på Åndalsnes, Gjøvik, Ringebu, Lygnasæter, Lillehammer og Vinstra. Mitt poeng er at jeg helst ikke vil komme i ladekø bak en I-Pace som trenger 90 minutter for å komme til 80% på dagens 50kW ladere. De kraftige ladestasjonene som skulle komme glimrer med sitt fravær - DET er underkommunisert, og DET vil bli et stort problem for dere som skal på ferietur til Trollstigen sommeren 2019 i deres nye I-Pace.

#40
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
fredag 15. juni 2018, klokken 11:10
Sitat fra: mariowing på fredag 15. juni 2018, klokken 10:37
... så begynner det å bli vanskelig å ikke innrømme at Jaguar har fått til noe bra her :)

I-Pace er en flott bil. Men for at denne i det hele tatt skal kunne kjøres med samme bruksmønster som en Tesla, så må det bygges svært mange ladepunkter med riktig kapasitet. Her har Tesla fem års forsprang, og det er et faktum som jeg tror er underkommunisert.
#41
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 13. juni 2018, klokken 08:57
Sitat fra: Mobileum på tirsdag 12. juni 2018, klokken 21:40
... Nå ventet man til en forbedring av aksjekursen etter informasjonene i begynnelsen av juni, og når denne traff markedet, kom man med de dårlige nyhetene.

Dette er jo gode nyheter. Restrukturering og optimal drift er til det beste for selskapets eiere. Dessuten fremgår det av informasjonen at man vil fortsette rekrutteringen av relevant kompetanse.
#42
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 11. juni 2018, klokken 21:13
Det er en glede å se aksjen stige. Den bør egentlig nå gå bratt mot $500 på Model 3-produksjon alene, for så å stige over $1000 på Supercharger V3, Semi, Roadster, Model Y samt at de vil få mye god presse når det kommer frem at Ionity er bakpå med ladenettverket og at rasende Audi, Mercedes og Jaguar-eiere melder overgang til Tesla når de er lei av å stå i ladekø.


Godeste Jack Richard spår aksjen i $1500, så hvorfor ikke?


https://www.youtube.com/watch?v=LuGIrGTxxXY
#43
Sitat fra: cstromme på søndag 10. juni 2018, klokken 21:48
Åndalsnes-teamet skulle dra direkte til Fjellstova når de var ferdig.

Tesla er dyktige! Selv stod jeg i ladekø på den ENE laderen Grønn Kontakt har på Øran (Åndalsnes). Etter litt venting tok jeg sjansen på Vestnes og klarte det med 4 kilometer rest. Dette er jo foten av Romsdalen, starten på Trollstigen og allting. Burde vært fem ladere her, minst!
#44
Elbiler i media / Sv: Elbil i Finnmark
søndag 10. juni 2018, klokken 20:52
Sitat fra: turfsurf på søndag 10. juni 2018, klokken 20:28
[...  og supplere godt med type2 vil hjelpe mye.

Såkalte destinasjonsladere, dvs. tett med Type 2 på kommunale parkeringsplasser, i kjøpesentre, butikker, parkeringshus, overnattingssteder osv. langs ruten vil selvfølgelig være til hjelp for den som skal stoppe likevel. Men Type 2 for langtur er uinteressant. Da er det kun DC som gjelder - raskest mulig ladefart og helst uten ladekø.
#45
Elbiler i media / Sv: Elbil i Finnmark
søndag 10. juni 2018, klokken 18:42
Sitat fra: automat på søndag 10. juni 2018, klokken 15:42

Jeg vil heller ha dobbeltladere hver 100km, enn enkeltladere hver 50km.

Enig i at avstanden gjerne kan være 100 km. Men det bør være mer enn to ladere - snart kommer de store elbilene, og de vil okkupere 50kw-laderne i timesvis når de først skal lade. Det vil ta flere år før landet er dekket med superladere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA