Sitat fra: tromsø på søndag 08. september 2019, klokken 19:57Det er ikke batterier under bagasjerommet, bare motor og bakhjulsoppheng. Den ekstra etasjen bakerst på batteriet ligger under baksetet. Den inneholder 5 av totalt 36 moduler på 95 kWh, så det kan være mulig å lage 71 kWh batteriet uten denne. Men det vil gi et lite tilgjengelig rom (under bakseteputen), så tror du kan se bort fra at dette blir noen realitet.
-Da man fjerner 25% av batteripakken i etron 50 burde jo bagasjeromsgulvet kunne senkes og øke i volum! Noen som hørt noe om den muligheten?
[ You are not allowed to view this attachment ]
[ You are not allowed to view this attachment ]
Personlig, er jeg mer spent på hvilken spenning 71 kWh-batteriet får. En fordel med 95 kWh-pakken er at spenningen er så høy at den lades på 50kW-ladere (som i praksis er begrenset av 125 A) med nær 50 kW selv på lavt ladenivå. Har også i3, og der ligger snitt for lading rundt 42 kW på en 50 kW lader. e-tron 55 lader med 20% høyere effekt på samme lader, som kompenserer for en del av merforbruket under kjøring.