Bruk "Bil i Oslo" app'en for å se grensene for takstområder (og betale). Ladeplasser er merket med cyan/rosa. Du ser det også på skilt, som er merket med sone 3054 i ditt tilfelle, og denne gjelder da til neste skilt/kryss. Merk at det er ladeplikt på disse plassene, så du må være tilkoblet når du står der. Og det er bare en takstsone som gjelder i gangen, selv om området rett ved er skiltet med sone 2300.
Ref ladetid, så er utregningen din ca riktig. Det er noe ladetap (10-15%), men samtidig starter du som regel aldri helt fra null.
Ref ladetid, så er utregningen din ca riktig. Det er noe ladetap (10-15%), men samtidig starter du som regel aldri helt fra null.
Sitat fra: RJK på mandag 11. mai 2020, klokken 17:47Jeg ble litt forvirret av det du skrev jeg, så vi er (heldigvis) litt forskjellig skrudd sammen. Oslo hadde tidligere mange plasser med gratis parkering og lading, men det er nå så godt som et utdødd fenomen. Planen fra byrådet er at det skal være betaling på "alle" ladeplasser, så snart de får skiltet dem om. I praksis er kommunal lading i Oslo en av takstsonene 3051-3054. Unntakene som står igjen er vel under Akershus festning, Saga parkeringshus, Frognerparken (nordside), og kanskje noe få andre..... hvor det ennå er helt gratis.
Men jeg oppfatter trådstarter som at han har parkeringsplass, men ikke lademulighet. Da betaler han altså ikke for beboerparkering, og må betale både for lading og parkering når han benytter seg av ladeplass, bortsett fra at akkurat disse plassene er unntatt som nevnt over.
Greit å presisere dette, slik at man ikke forvirrer andre som kommer inn og leser. ;-)