Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Vesel

#796
Kjøpe elbil? / Sv: Leaf 30kw, new egolf or Ioniq
onsdag 26. april 2017, klokken 11:58
I have driven all three cars. I'd go with the Ioniq. The Leaf is cheap, but dated. No technology. The 2017 e-Golf is a great car, but has an excessively high price tag. The Ioniq however, is both a great car and very reasonably priced.

Electric cars are bad for second-hand value anyhow. These days, the e-Golf thas such a high original price that I think it is bound to lose very much value in its first years. Probably wouldn't be so bad if it had been more reasonably priced from the retailers.

You should also consider Opel Ampera-e. It has a great range, which will surely count a lot when selling it one day.
#797
Kjøpe elbil? / Sv: Plass til passasjerer og bagasje
tirsdag 13. desember 2016, klokken 18:05
Sitat fra: Ola Conny på tirsdag 13. desember 2016, klokken 14:14
Hvordan plassen i e-golf i forhold til Leaf? Noen som har hatt begge?
Jeg har prøvekjørt både e-Golf, Leaf og Ioniq. Jeg ville sagt at Ioniq er størst, så Leaf, så e-Golf. Ioniq-en er ihvertfall god og romslig for passasjerene. Er mer usikker med bagasjeplassen. Bra biler alle tre, men Leaf-en er litt tynt ustyrt. Ioniq gir veldig mye bil for pengene, og er nok den jeg ville gått for i dag. E-Golf er muligens den beste bilen, men den er betydelig høyere priset enn Ioniq selv om Ioniq per i dag har både større batteri og mer utstyr.
#798
Kjøpe elbil? / Sv: Elbiler med kjøreassistent
tirsdag 13. desember 2016, klokken 10:49
Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 01. desember 2016, klokken 08:16
Ioniq har ACC og filholder. Filholderen er noe enklere enn f.eks Tesla. Den gjør et par korreksjoner, men begynner å pipe hvis man ikke styrer selv. Fungerer godt som sikkerhetssystem for å hindre at fører sovner eller ikke følger men, men bilen kjører ikke selv.
Dersom man går inn i innstillingene og velger "Active LKAS" vil Ioniqen i praksis kjøre helt av seg selv på landevei, som autopiloten til Tesla. Det er imponerende! Funka ikke perfekt på en svingete vei da jeg prøvde den en vinternatt, da. Jeg måtte ta over styringa i blant så den ikke kjørte inn i autovernet. Det farlige er at bilen gir ingen alarm om at den verken aktiverer eller deaktiverer autostyringa. Man må følge med på et rattsymbol i dashbordet, i en helt spesiell visningsmodus, om man skal vite.
#799
e-Golf / Sv: En litt ute av boksen tankegang.
fredag 11. november 2016, klokken 14:32
Ett lite solcellepanel som bare lader 12 v-batteriet tror jeg knapt vil utgjøre en eneste km ekstra rekkevidde, uten at jeg har regnet på det. Jeg tror det bittelille solcellepanelet på Nissan Leaf er der mest som en gimmick og som tvilsomt salgsargument. Tviler ihvertfall sterkt på at der verdt å ettermontere noe solcellepanel. Det vil bare øke luftmotstanden til bilen, som reduserer rekkevidden.
#800
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq-bestillinger
torsdag 04. august 2016, klokken 10:40
Det er vel ikke bekreftet verken at den får det eller ikke får det. Jeg bare antar den ikke får det siden det ikke står noe Hyundais norske hjemmeside om det. Såvidt jeg vet har nemlig ingen andre av Hyundais eksisterende modeller i Norge Blue Link eller tilsvarende.

Dersom det likevel viser seg at den skal få det så blir jeg veldig glad, for en slik mangel blir sannsynligvis en dealbreaker for meg. Jeg antok nemlig at "alle" nye biler i dag ble solgt med sånn, og ihvertfall en bil som er så moderne og godt utstyrt som Ioniq. Det var først da jeg begynte å lese på forumet og gjøre litt grundigere research om bilen at jeg fant ut at det ikke er åpenbart at bilen får fjernstyring og overvåking på mobilen.
#801
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq-bestillinger
torsdag 04. august 2016, klokken 00:08
Jeg pendler ikke og har ingen faste tidspunkter hvor jeg alltid bruker bilen. Sånn sett vil forhåndsinnstilling av klimaanlegget være av liten nytte for meg. Derimot bor jeg 100-200 meter fra der bilen vil stå parkert. Derfor ville det vært utrolig praktisk å kunne overvåke ladinga fra mobilen og å skru på klimaanlegget før eller i det jeg drar hjemmefra så bilen er perfekt temperert idet jeg setter meg inn i den på en varm sommerdag eller kald vinternatt. Om det er sånn fjernstyring av bil funker da. Har aldri prøvd det.
#802
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq-bestillinger
onsdag 03. august 2016, klokken 23:39
Hmm, kanskje.

Jeg var sikker på at jeg ville kjøpe Ioniq, men i dag fant jeg ut at den ikke kommer med fjernstyring av klimaanlegg og fjernovervåking av ladinga, på mobilen, i Norge. Vurderer bare å droppe den da, og vente på Model 3 istedet.
#803
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq-bestillinger
onsdag 03. august 2016, klokken 19:55
Sitat fra: Barth på tirsdag 12. juli 2016, klokken 09:45
Fikk tilbud fra Biltrend Sortland i går:

Takker for deres henvendelse vedrørende tilbud for kjøp av ny Hyundai Ioniq.

Bilen blir lansert til høsten i utstyrs versjon teknikk.

Pris levert Sortland          kr.           274950.-

Vinterhjul                         kr.          14.900.-
Met. Lakk                         kr.             5.900.-

Sum levert Sortland         kr.          295.750.-
Er dette med skinnseter eller soltak?

Hvis ikke, hvorfor ble den så dyr? Står i VGs artikkel at el-Ioniqen koster 240 000, inkludert levering. Med teknikkpakke til 25 000 blir det 265 000 totalt, ikke 275 000. Står 25 000 for teknikkpakke på Hyundais hjemmeside, mens det står 20 000 i artikkelen til VG.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA