Sitat fra: knut.aulie på torsdag 25. mai 2017, klokken 22:38Aha...
Lurer på om ikke poenget her er at den prosessoren som driver skjermen i S er ganske treg og kunne hatt godt av en oppgradering.

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: knut.aulie på torsdag 25. mai 2017, klokken 22:38Aha...
Lurer på om ikke poenget her er at den prosessoren som driver skjermen i S er ganske treg og kunne hatt godt av en oppgradering.
Sitat fra: Amoss på torsdag 25. mai 2017, klokken 22:27Sitat fra: Vesel på torsdag 25. mai 2017, klokken 21:56
Sikkert interessant det, som med meningene fra hvem som helst andre med interesse for Teslas biler, men det mest interessante ville vel være å høre hva en bildesigner eller ingeniør med elektronikk i biler som fagområde mener om dette.
Greit det, men hva skal du så spørre ham/henne om? "Kan EN datamaskin drive 2 skjermer?"? Svaret du får da er "Ja".
Spør så en som *kjører* en Tesla - og helst har gjort det en stund - om "Kan den datamaskinen som styrer den store skjermen påta seg å styre en skjerm til med programvaren Tesla bruker?", og se hva du får til svar da. Merk at jeg snakker om at du skal spørre noen som har erfaring med bilen/skjermen/datamaskinen/programvaren, ikke som du vrøvler om "hvem som helst andre med interesse for Teslas biler". Det er en grunn til at jeg ber deg spørre en som har erfaring, ikke om å spørre meg som "kun" har "interesse for Teslas biler".
Skjønt, er kanskje ikke nødvendig å spørre, regner med at det etterhvert vil dukke opp noen her som kan svare deg like vel...
Sitat fra: jornhd på torsdag 25. mai 2017, klokken 22:06Ja, men den delen av skjermen vil jeg ha reservert til å vise andre ting, som ACC info eller energiforbruksdata.Sitat fra: Vesel på tirsdag 23. mai 2017, klokken 14:02Du kan få digitalt speedometer i alle modus. Den ligger på en av "sidene" til kjørekomputeren, så det er bare å bla seg frem til den når du måtte ønske.
Prøvekjørte bilen i to døgn. Syntes bilen stort sett var super, men dette er mine mangler:
...
- Får bare opp digitalt speedometer om man er i sportsmodus. Jeg vil ha et presist tall, ikke en utydelig speedometerskive, i alle moduser.
Sitat fra: Amoss på torsdag 25. mai 2017, klokken 21:35Sitat fra: Vesel på torsdag 25. mai 2017, klokken 20:37
Jepp. Datakraften som skal til for å drive et display som viser speedometer, noe varsellamper og kanskje et kart er helt neglisjerbar. Skjermen kan bare kobles til hoveddatamaskinen (som får data fra alle bilens sensorer), evt drives av en egen liten chip til 50 kr. Det som kan koste noe i forbindelse med skjermer, er nok det å bygge det inn i bilen. Gjør nok produksjonen litt mer komplisert.
Kanskje du skulle høre med noen som i dag kjører Model S eller X og se hva de mener om dette?
Sitat fra: Ola Conny på tirsdag 13. desember 2016, klokken 14:14Jeg har prøvekjørt både e-Golf, Leaf og Ioniq. Jeg ville sagt at Ioniq er størst, så Leaf, så e-Golf. Ioniq-en er ihvertfall god og romslig for passasjerene. Er mer usikker med bagasjeplassen. Bra biler alle tre, men Leaf-en er litt tynt ustyrt. Ioniq gir veldig mye bil for pengene, og er nok den jeg ville gått for i dag. E-Golf er muligens den beste bilen, men den er betydelig høyere priset enn Ioniq selv om Ioniq per i dag har både større batteri og mer utstyr.
Hvordan plassen i e-golf i forhold til Leaf? Noen som har hatt begge?
Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 01. desember 2016, klokken 08:16Dersom man går inn i innstillingene og velger "Active LKAS" vil Ioniqen i praksis kjøre helt av seg selv på landevei, som autopiloten til Tesla. Det er imponerende! Funka ikke perfekt på en svingete vei da jeg prøvde den en vinternatt, da. Jeg måtte ta over styringa i blant så den ikke kjørte inn i autovernet. Det farlige er at bilen gir ingen alarm om at den verken aktiverer eller deaktiverer autostyringa. Man må følge med på et rattsymbol i dashbordet, i en helt spesiell visningsmodus, om man skal vite.
Ioniq har ACC og filholder. Filholderen er noe enklere enn f.eks Tesla. Den gjør et par korreksjoner, men begynner å pipe hvis man ikke styrer selv. Fungerer godt som sikkerhetssystem for å hindre at fører sovner eller ikke følger men, men bilen kjører ikke selv.
Sitat fra: Barth på tirsdag 12. juli 2016, klokken 09:45Er dette med skinnseter eller soltak?
Fikk tilbud fra Biltrend Sortland i går:
Takker for deres henvendelse vedrørende tilbud for kjøp av ny Hyundai Ioniq.
Bilen blir lansert til høsten i utstyrs versjon teknikk.
Pris levert Sortland kr. 274950.-
Vinterhjul kr. 14.900.-
Met. Lakk kr. 5.900.-
Sum levert Sortland kr. 295.750.-