Sitat fra: 3Phase på torsdag 04. april 2019, klokken 23:02Merkelig, versjonen jeg fikk lastet ned var 2019-1
Da er EUROPE EVO 2019-2 tilgjengelig for nedlasting via Download Manager.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: 3Phase på torsdag 04. april 2019, klokken 23:02Merkelig, versjonen jeg fikk lastet ned var 2019-1
Da er EUROPE EVO 2019-2 tilgjengelig for nedlasting via Download Manager.
Sitat fra: Rollep på søndag 07. april 2019, klokken 12:36Idag fungerte det bedre, fikk lastet ned en oppdatering.
Ha ha, tenkte jeg skulle laste ner siste kartoppdatering idag. Det gikk ikke noe særlig, Connecteddrive er totalt nede. Får bare opp meldingen Brukernavn og/eller passord er ugyldig eller finnes ikke. Kontroller oppgitte data.
Appen fungerer heller ikke idag.
Sitat fra: siddis86 på mandag 08. april 2019, klokken 10:42Ja, Lyse har gått fra å være en av de dårligste til å bli den beste her i distriktet. Ladestajonene har som regel lange kabler og i mange tilfeller mulighet for å parkere på langs, noe som er en fordel for de som kjører E-tron og i-Pace.
Fra bitter oppstartstier til billigst? Selvfølgelig en hake at man må være kunde da...
Sitat fra: hpe på lørdag 30. mars 2019, klokken 19:21
Fremover ønsker vi i sameiet å ta betalt månedlig for faste utgifter (fastbeløp strøm og og fastledd) på faktura, samt effektavgift. Tanken er da at hver person som har installert «står for» X antall KW effektavgift, og at vi i Zaptec justerer tilgjengelig strøm i anlegget basert på dette.
Sameiet har Hafslund som leverandør, og om jeg har regnet riktig koster effektavgiften 848,75 kr inkl. MVA/KW for ett år. Spørsmålet er da hvor mange KW effektavgift det er behov for at hver eier dekker. Er 1,5KW passelig? Hos oss har 17 stk. nå installert ladestasjon, så 1,5KW vil gi 25,5KW tilgjengelig kapasitet.
Legger ved et eksempel på en faktura vi har fått fra Hafslund. Gule felter ønsker vi dekket gjennom et fast månedlig beløp, mens rosa felter faktureres sameier etterskuddsvis basert på forbruk.
[ You are not allowed to view this attachment ]
Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 20:41Gjennomsnittlig byggetid for Ionity laderne er for tiden 69,7 dager. Er sikker på at Lura utbyggingen kommer å sette ny rekord, her har man allerede brukt 150 dager (startet bygging 6. november).Sitat fra: Rollep på onsdag 27. februar 2019, klokken 16:02Lyse er en vits. Samme var det da GK prøvde å åpne på Madla amfi. Og selv venter jeg fortsatt, etter flere måneder, på at de skal begynne å registrere strøm levert tilbake til nettet. Dessverre kjenner jeg flere andre som står i samme situasjon. Ionity og andre firmaer burde ha mulighet til å legge press på de via NVE eller noe. Synd det er et monopol..Sitat fra: Rollep på onsdag 13. februar 2019, klokken 17:28Sendte melding til Ionity på Facebook og fikk raskt svar at de ventet på nettleverandør.
Skjønner ikke hvorfor det tar så sabla lang tid å ferdigstille stasjonen på Circle K Lura. Det er nå 3 måneder siden arbeidet startet og gjennomsnittlig konstruksjonstid hos Ionity er 59 dager. Det gikk raskt i begynnelsen og fundament, kabler og annet kom på plass. Det eneste som ser ut å mangle er laderne. De siste 4 ukene jeg har kjørt forbi har det ikke skjedd noe som helst der. Har de muligens problemer med leveransene av ladere?
Det var vel i grunn det jeg mistenkte, Lyse AS fornekter seg ikke
Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 23. mars 2019, klokken 18:55Sitat fra: elbil-1 på lørdag 23. mars 2019, klokken 16:37Bare fordi man betaler gir ingen rett til å være en drittsekk...
Ladeoperatørene vil at folk skal lade så mye som mulig og vil balansere antall ladere pr sted så laderne brukes mest mulig.
Er en grunn til at tesla setter opp 20++ ladere pr sted.
Selv velger jeg å kjøre langt og lade lenge når jeg først stopper og har klart å finne en ledig lader.vet jo ikke om det er ledig på neste ladestopp.
Dessuten betaler jeg for lading og står da følgelig og lader så lenge jeg vil !
Aksepterer glatt å stå i kø hvis det er kø, la folk lade så mye de ønsker.
Sitat fra: opheim på lørdag 23. mars 2019, klokken 11:33Da er Porsche Charging Service billigere, koster kun 25 NOK per månedSitat fra: Myrknir på lørdag 23. mars 2019, klokken 10:00Eller enda enklere. Bruke kontaktløs betaling rett fra bankkortet.Audi «løser» dette nå med sitt ladekort som følger med e-tron (og rfid auto-autentisering i bilen fra 2. halvår 2019), hvor all betaling går gjennom Audi og kortet gir tilgang på 70.000 ladestasjoner i hele Europa. Ulempen er jo at de mener den «forenklingen» er verdt herlige 189,- pr måned i abonnement selv om ladeprisen er den samme som du får «gratis» direkte hos ladeoperatøren.
Sitat fra: 1317142119 på fredag 22. mars 2019, klokken 16:28Jo men det er kun her i Norge. I utlandet foregår det på en helt annen måte, der er det bånn gass helt til de får stopp på kjeltringenSitat fra: gr på fredag 22. mars 2019, klokken 13:40Kjører du noe særlig fortere enn det så kjører du fra politiet uansett. De kjører ikke fortere enn ca 160 km/t på motorveiene under utrykning og det skal veldig lite til for de avbryter en forfølgelse.
Bare å kjøre fortere enn 140km/t med andre ord...
Sitat fra: arthur på fredag 22. mars 2019, klokken 17:39Det stemmer, er det ikke det ene så er det det andre, fornøyde blir vi nok aldrig
Huff ja, ikke lett denne verden vi lever i.
Sitat fra: E_S på fredag 22. mars 2019, klokken 14:28Hvis jeg hadde hatt valget hadde jeg aldri gått for noe som har med abonnement å gjøre.
Det blir ganske håpløst når man først skal bruke ganske store summer på en ladestasjon og så etterpå må betale for at den skal fungere som tiltenkt. Abonnementsløsninger er for min del *helt* uaktuelle, jeg vil kjøpe, eie og forvalte selv.
Sitat fra: zbk på fredag 22. mars 2019, klokken 10:34Jada, engangsavgiften har som seg hør og bør blitt noe redusert de siste årene. Dessuten blir jo svekkelsen av de inntektene ekstra stor takket være det eksploderende elbilsalget.
Det er mye større reduksjon i bilavgiftene pga reduserte ICE-avgifter enn elbilene ikke har betalt.
https://www.faktisk.no/faktasjekker/LAN/vi-har-ni-milliarder-kroner-mindre-i-inntekt-til-statsbudsjettet-fra-engangsavgiften
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:24Og som også tilsvarer ca 371 millioner i uteblitt momsinntekt.
3300 stk. Model 3 tilsvarer en verdi på ca 1.5 milliarder (snitt 450K)!
Sitat fra: Myrvang på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:17Når man leser slikt må man jo lure på hvordan du klarerer å skifte fil i det hele tatt. I dette tilfellet er det jo bare å lette bittelite på gasspedalen, alternativt øke farten vis der er nok avstand til bilen foran.Sitat fra: arthur på torsdag 21. mars 2019, klokken 19:18
Tullete, javel, men hindrer da ingen så hva er problemet?
Er til hinder når man skal svinge av og det ligger en Leaf i samme hastighet som midtre felt og blokkerer avkjøring.