Det som drar ned er 'chademo-lading' hvis det er det den kommer til Europa med...
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Hybridløsning på torsdag 06. februar 2020, klokken 08:32Sitat fra: kodax på onsdag 05. februar 2020, klokken 15:15Sitat fra: gekko300 på onsdag 05. februar 2020, klokken 12:54Denne bilen blir jo mye likere Audi og VW-utgavene enn de andre bilene Skoda leverer, så kvalitetsmessig burde det vel være større grunn å velge denne enn andre Skoda-er.
...Lurer på om jeg vil ha en bil som spiller tredjefiolin i konsernet...Sitat fra: lirekassa på onsdag 05. februar 2020, klokken 14:46VW har sikkert noen spioner hos Tesla som vet når TMY kommer til Europa, så kanskje tregheten til VAG kan tolkes som at TMY ikke kommer hit med det første..
...jeg tror det for mange står mellom Model Y og denne/ID.4 som neste bil, så da bør det begynne å brenne på dass snart.
Skoda har alltid vært tredjefiolinen i konsernet, de får den nyeste teknologi etter VW/Audi blant annet allerede i 2008/2009 fikk Audi/VW "nye" 1.6 Tdi Common Rail motoren på alle modeller mens Skoda måtte kjøre pumpedyse 1,9 1-2 år ekstra. Dette har dog blitt bedre de sendere årene men historisk sett nok vært en strategi fra VAG konsernet. Som nevnt tidligere har nå mange Skoda selgere vært å sett ferdig produksjonsklar bil, både Coupe og SUV og etter hva jeg forstår vil blant annet bagasjeplassen i SUV være etter sitat fra en som har sett bilen "lik som Kodiaq, om ikke større" og det hinter vel om at bilen er da vesentlig mer familievennlig enn Model Y i forhold til kombinasjon bagasjeplass, takboks og hengerfeste, kinderegget alle nordmenn mener de trenger...
Sitat fra: daktari på mandag 25. november 2019, klokken 22:40
Jeg gjorde en opptelling for noen måneder siden i august, og siterer meg selv i all beskjedenhet, siden jeg ikke er imponert over tempoet til Ionity:Sitat fra: daktari på onsdag 28. august 2019, klokken 22:39
Korrekt, jeg tenker en "lader" lader en bil av gangen. En ladestasjon håndterer mange biler samtidig. De kunne hvertfall satt opp en 10-12 stk, så vi slapp denne kø-diskusjonen. Det er samlet solgt vesentlig fler CCS-biler en Teslaer, særlig inkl. Model 3. 50kW regner jeg ikke med som "hurtig" ;-)
Min magefølelse var basert på de vi ser når vi teller opp: at Tesla åpnet hele 8 nye stasjoner med 114 ladere hittil i 2019, og i tillegg minst 22 nye ladere på eksisterende stasjoner.
Ionity derimot: 8 stasjoner men bare 38 ladere.
Circle K har på egen hånd åpnet en ca. 6 ladere på 3 stasjoner rundt Oslo.
BKK har en 4-5 stasjoner med ca 10 ladere. Fortum likeså.
Ionity:
Aurland/sogneporten 4 ladere
Lura (Sola) 4 ladere
Rygge (Moss) 6 ladere
Leirvik (Stord) 4 ladere
Dal (Gardermoen/Jessheim) 6 ladere
Vik (Hønefoss) 6 ladere
Haukås (Bergen) 4 ladere
Dombås 4 ladere
Tesla:
Knapstad/Jaren (Spydeberg) 18 ladere
Rugtvedt/Stathelle (Porsgrunn) 20 ladere
Levanger 12 ladere
Lærdal 12 ladere
Hernes (Elverum) 16 ladere
Mo i Rana 8 ladere
Gulsvik (Krøderen, Rv7) 12 Ladere
Skarnes (Kongsvinger) 16 plasser (under bygging)
Gamle stasjoner med utvidelser
Klett (Trondheim) 10 nye ladere
Aksdal (Haugesund), 4 nye ladere
Grong (Namsos) 4 nye ladere
Storjord (Bodø) 4 nye ladere
Tar forbehold om at jeg ikke har talt helt rett, men utfordrer noen enda mer nerdete enn meg til å ta over jobben...
Sitat fra: teslanor på mandag 21. oktober 2019, klokken 14:02.. Og tak-rails passer overhode ikke. Ser altfor høy ut
Så jo heller tam ut denne