31
MG ZS EV / Sv: Elendig rekkevidde på vinter!
« på: Lørdag 26. Desember 2020, klokken 22:05 »
Kun en løsning;
Tenn fyr på driten og ta ut forsikringspengene .
Tenn fyr på driten og ta ut forsikringspengene .
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Håper eventuelle krav inneholder minimum ladehastighet. Dvs at modeller som tillates er noenlunde nye og har store nok batterier til å lade fort.
Jeg _tror_ også at det er en mer eller mindre begrenset åpning med begrenset antall biler i starten. De må uansett først støtte plug & charge uten bruk av kort mm. Også er det jo greit om de har kontakten på rett plass i forhold til alle andre.
Mye detaljer vi ikke vet ennå. Jeg er spent på utviklingen, spesielt dersom dette medfører økt utbygging av ladere. Tesla har jo vært gode på å ha nok plugger tilgjengelige. 🔌🚗
VW skulle jo kome med egne, aggresivt prisa ladeboksar, ref https://www.google.com/amp/s/techcrunch.com/2020/06/12/volkswagen-launches-home-ev-charging-system-sales-ahead-of-id-3-vehicle-deliveries/amp/
Pussig då at dei heller pushar DEFA...
Er man født og (delvis) oppvokst i Finnmark, så er man finnmarking til evig tid, uansett hvor man bor. Mange av de er ikke akkurat happy for å bli kalt nordlending heller. Har hatt ettpar diskusjoner om det opp gjennom årene, og en god del innrømmer at man kan være både nordlending og finnmarking, selv om man selv definerer seg som finnmarking.
Selv er jeg født sørpå, bodd nordpå i noen år nær mine foreldres fødesteder, men nå bodd masse år sørpå igjen. Snakker fremdeles dialekten min nordfra, og kaller meg nordlending eller "søring" alt etter hva som passer situasjonen best...
;-)
Snakket med forhandler nå, og ingen bekreftelse på hengervekt.
Grunnen til at de har 1400kg i tyskland, er fordi standarden der tar høyde for en stigning på 6 eller 8%(husker ikke), mens det i Norge tas utgangspunkt i 12% stigning. Derfor har Norge lavere vekt enn resten av landene sør i Europa.
Hvor ser du det? Har lest artikeln uten at det blir nevnt pris noensteder.Denna har vekst på meg! Men må var mye billigere vs Model 3 hvis jeg skal bytte fra SC til CCS. Det håper jeg importør skjønner. De slengte vel på 100k på BYD suv når den passerte den norske ”kalkulatorn”?
kr 599.900,- ifølge Broom
Men ja ok. Hvis det er riktig....Da var det en enkel sak og si nei takk....
Denna har vekst på meg! Men må var mye billigere vs Model 3 hvis jeg skal bytte fra SC til CCS. Det håper jeg importør skjønner. De slengte vel på 100k på BYD suv når den passerte den norske ”kalkulatorn”?