Jeg tipper nyrene blir større....
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: biggern på tirsdag 23. februar 2021, klokken 16:16Sitat fra: Chimp på tirsdag 23. februar 2021, klokken 15:18
Dette var jo 3000 modeller til Europa. Norge, Tyskland, Frankrike, Storbritannia og Nederland
Hvis det er korrekt som Hyundai sier at 14000 gærne Normenn har trykket F5 i hele dag, hvor mange er det i de andre landene ? 30-40-50k for 3000 biler..
Blir jo nesten latterlig dette.
Sitat fra: SHN på torsdag 11. februar 2021, klokken 09:35Sitat fra: automat på torsdag 11. februar 2021, klokken 08:28
Ville du byttet ut batteriet ditt med ett du ikke kjenner tilstanden til, eller vet hvordan har blitt behandlet?
Batteribytte forutsetter nok at man leier batteriet, ikke eier det. Og batterileie har ikke hatt noen suksess, i hvertfall ikke i Norge.
Det blir en logistiikkutfordring også. Med utbygging av batteribyttestasjoner, som skal ha nok batterier på lager til alle mulige biler.
Nio bytter batteri i dag på 3 minutter:
https://elbil.no/kommer-til-norge-elbilene-som-kan-bytte-batteri-pa-tre-minutter/
Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 08. februar 2021, klokken 22:30Sitat fra: Øyvind.h på mandag 08. februar 2021, klokken 17:48Hvis Daimler hadde begynt å tenke på å lage den som en ren elbil når de drev og viste Concept EQ, for ikke å snakke om når de begynte å ta mot penger for at vi skulle få stå på venteliste ville det ikke vært noe problem å knotte sammen en dedikert elbilplattform, som andre produsenter med vesentlig mindre ressurser klarte..
..Dvs. hadde Mercedes bygget EQC fra bunnen av som dedikert ren elbil ville jeg ikke allerede ha kunnet nyte den i snart ett år ..
I stedet har de sittet på gjerdet og ventet og putter nå elmotorer i gamle karosseri på løpende bånd.
Jada, det blir helt OK biler men kom ikke med "Das Beste oder Nichts"... for det er det virkelig ikke.
Sitat fra: feistydolphin på tirsdag 02. februar 2021, klokken 08:51I pace har lite overheng både foran og bak og akselavstand på 299 cm, tror det er en bedre sammenligningSitat fra: daktari på tirsdag 02. februar 2021, klokken 08:29Det var ingen dårlig sammenligning; Ioniq 5 er litegranne lavere, men ellers har de ganske lik lengde/bredde, og ser GLC også har lang akselavstand (287 cm vs 300 cm på Ioniq).
Ser omtrent like stor ut som en GLC i den videoen. Interessant!
Håper Hyundai Norge følger tirsdagsrutinen og sender oss en e-post kl 09:30 i dag... :-)
Sitat fra: daktari på søndag 24. januar 2021, klokken 09:37Kun en illustrasjon om at det er veldig kaldt i ´Finnmark´ tenker jeg...Sitat fra: anorway på lørdag 23. januar 2021, klokken 08:22Hun kjører med lue, men det står 20 gr på klima? Fashion eller strømsparing?
Elbilforeningens nordlige vintertest blir publisert på mandag. Det blir spennende å se resultatene.
Ser på et av bildene de har lagt ut, så kan man se forbrukstallene i BMWen.
"Verdier siden individuelle.tidsp. 874,5KM. 22,9kWh/100km"