Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - eha

#31
Sitat fra: cra på fredag 03. mars 2017, klokken 14:43
Min begrensede erfaring med AP tilsier at den ligger ganske konsekvent på 3 sekunder. Vet ikke om det er mulig å overstyre dette på noe vis? Jeg fiklet ikke med det; hadde loaner med AP et par dager, og prøvde det selvsagt litt.

Avstanden som du angir ved TACC når du vrir på hendelen; gjelder den ikke også AP? (Edit: Eller trykker eller what not, jeg har ennå ikke bil og husker ikke helt, men ja.)
#32
Sitat fra: gigafactory på fredag 03. mars 2017, klokken 11:07
Hvis en ser hele videoen, så er det skiltet hvordan veien vil svinge på forhånd, men amerikaneren har jo autopilot så han trenger ikke følge med... Tror ikke sånt som dette blir noe mindre problem med AP2 i dagens tilstand. Amerikanere og 17.7.2 er litt av en cocktail  :o

Dette skjedde angivelig fordi den malte markeringen fortsatte inn i sperringen.

Men sjekk hvordan bilen øyeblikkelig retter seg opp etter kollisjonen. Dette må da være autopiloten i aksjon? Føreren sitter med en airbag midt i fleisen, og bilen er i ferd med å kjøre over i høyre felt, men styrer altså sikkert inn i den nye filen.

Så autopiloten gjør at føreren ikke følger med (slik han skal), men redder kanskje samtidig livet hans.
#33
Sitat fra: cstromme på mandag 27. februar 2017, klokken 15:35
Ser ut til at 17.7.2 er på vei ut i resten av verden i dag. Tidligere var det bare USA og Canada som har fått den.

Og 17.7.2 er jo som vi ser ganske vinglete og til dels direkte farlig... Krysser fingrene for raske iterasjoner fremover!  :-\
#34
Sitat fra: gigafactory på mandag 27. februar 2017, klokken 10:54
Det at folk må vente et par ekstra måneder på AP er en skrape de kan leve med, jeg syns det er mye verre hvor mye risiko de tar ved å la folk aktivere denne programvaren. Det er sånne hodeløse handlinger som kan velte selskapet. Liker ikke.

Enig. Dette virker for tidlig, rett og slett. Jeg får min bil om et par uker og venter gjerne et års tid for den saks skyld. Jeg vil ha noe som funker.
#35
Sitat fra: bjoris på mandag 27. februar 2017, klokken 09:05
Sitat fra: gigafactory på mandag 27. februar 2017, klokken 06:42
Hvor skadefro er Mobileye nå etter at de nektet Tesla å bruke deres SW i overgangsperioden?   ;D

Hehe, jeg vil tro de pt er meget fornøyd:)

Som å pisse i buksa for å holde seg varm, tenker jeg. Om et års tid har de nok godt med postkasser solid plantet i skjegget.
#36
Sitat fra: tiger`n på søndag 26. februar 2017, klokken 11:00
Husk at denne HW skal ha FSDC. Veien frem dit er temmelig lang, for å si det mildt.

Ja, men jeg tror at denne softwaren kan bli mye raskere god når den først "tar av". Jeg håper, i alle fall.
#37
Det er ganske begredelig å se den videoen, og er enig med mye av det som blir sagt over.

Men hvis vi ser litt nærmere på hva som skjer, så er det hovedsakelig to ting som går galt:

  • Skjening til venstre over i motgående fil når bilen passerer et kryss
  • Skjening til høyre når veimarkering i høyre kant blir borte (eller i krapp sving)
AP 1 hadde store problemer med skjening mot høyre på samme måte da den ble lansert, og dette ble rettet opp. AP 1 kunne heller ikke kjøre over kryss.

Det må være lov å håpe på at AP 2 vil kunne bli mye bedre etter hvert. Synes allikevel det er litt rart at denne programvaren kan aktiveres når den gjør det så dårlig som her.
#38
Model 3 / Sv: Hva kommer i Unveil Part ≡ ?
fredag 24. februar 2017, klokken 13:00
Sitat fra: lunitiks på fredag 24. februar 2017, klokken 12:31
Så var det bekreftet at M3 kun vil ha 1 displayskjerm. 

1 skjerm (pidestallversjonen) har for så vidt vært kjent lenge, men den nye offisielle bekreftelsen gjør det betimelig å spørre: Hvor skal autopilot-animasjonene i så fall vises?  ;)

Augmented reality-layover via HUD? Er vel det du fisker etter? ;) Men vi får se.
#39
Bestilling og levering / Sv: De med model X levering Q1-2017
onsdag 22. februar 2017, klokken 13:00
Kommer mange Teslaer med Baltic Breeze som ankommer Drammen på søndag... hviskes det i vinden...  8)
#40
Sitat fra: Tesla91 på tirsdag 21. februar 2017, klokken 14:03
Jeg tar feil... Det er en haug med bimmere  :(   :(   :-1-:   :-1-:

Æsj!!  :blank:
#41
Sitat fra: daktari på torsdag 16. februar 2017, klokken 13:38
"City of St.Petersburg" har nettopp kommet fra Zeebrugge i Belgia og reist igjen fra Drammen.

Interessant. Jeg så at både Tønsberg og Tamesis dro rett fra USA til Zeebrugge før de dro videre til Bremerhaven. Kan det være at alle Tesla-er nå blir losset av i Zeebrugge, ref. det Tesla fortalte meg på telefonen i dag?
#42
Sitat fra: Go-carter på torsdag 16. februar 2017, klokken 12:01
Sitat fra: eha på torsdag 16. februar 2017, klokken 10:41
Snakket med Tesla nå.

De går ikke rett på båt fra Bremerhaven lengre. De drar innom Belgia for klargjøring slik at Drammen avlastes. Deretter shippes de til Drammen. Min bil er fortsatt er fortsatt nede på kontinentet.

Fått noen mer konkret leveringsdato? Tenkte å ringe og høre men er vel ikke vits at alle spørs om svar hvis andre har fått :)

Nei. Han sa "månedsskiftet februar/mars". I My Tesla står det februar / tidlig mars. På Final Invoice står det 24. februar. De skulle prøve å ringe en uke før. Jeg tipper levering blir i første eller andre uke av mars.
#43
Snakket med Tesla nå.

De går ikke rett på båt fra Bremerhaven lengre. De drar innom Belgia for klargjøring slik at Drammen avlastes. Deretter shippes de til Drammen. Min bil er fortsatt er fortsatt nede på kontinentet.
#44
Sitat fra: Nasatech på torsdag 16. februar 2017, klokken 10:09
Har du webcam fra Drammen havn som startside i browseren din?

LOL  ;D
#45
Autopride ligger til kai på Sjursøya. Hva gjør den der? Fyller drivstoff? Litt plagsomt at bilen min kanskje bare er en 15 minutters spasertur unna, og allikevel må jeg vente...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA