Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - espenri

#226
Jeg satt for første gang på med en e-tron i går, og det første jeg oppdaget var at det er en sjenerende lyd fra bakmotor ved nøyaktig 50 km/t. Den kommer visst fra motoren, selv om lyden egentlig minner meg om en bremseskive ellerno som subber på et punkt, helt rytmisk.

Bortsett fra det så var det jo en behagelig opplevelse.
#227
Audi e-tron / Sv: Audi lanserer billigere variant av e-tron
onsdag 28. august 2019, klokken 12:11
Plutselig attraktivt. Jeg har helt avskrevet e-tron som et alternativ, men med denne prisen begynner det å ligne på noe. Trenger adaptiv cruise, ellers ikke så kresen på utstyr, blir spennende å se hva man får mulighet til og spekke på fritt, blir litt mye med 60k for å få ACC :)
#228
EQC / Sv: EQC - Endelig en Tesla-killer?
fredag 23. august 2019, klokken 09:16
OK, Outlander har kortere akselavstand enn EQC, så de faller jo også gjennom der. I tillegg til at den mest sannsynlig er flat under, så man i realiteten har mindre å gå på.
#229
EQC / Sv: EQC - Endelig en Tesla-killer?
fredag 23. august 2019, klokken 08:55
Du skal ikke veldig langt unna allfarsvei før litt høyere bakkeklaring kommer godt med.

Jeg har selv hytte på fjellet, hvor jeg må være forsiktig når jeg kjører outlander med 18+cm klaring. I fjor kjørte jeg 3-4 mil ubrøytet vei hvor jeg subba nedi løssnøen hele veien, det ville vært særdeles slitsomt med lavere bil.

EQC kunne vært min neste bil, men bakkeklaring alene gjør den uaktuell.
#230
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Fortum øker prisene?
onsdag 14. august 2019, klokken 14:23
I sameier nå er det vel mer og mer vanlig å kjøpe løsninger hvor operatør tar et ansvar for drift, vedlikehold og fakturering. Prisen ved slike anlegg ligger vel gjerne på 2-3kr/kwh pluss en månedsavgift på ca 30-40kr? Da er det plutselig ikke råbillig lenger. Billigere enn de fleste bensinbiler, men ikke nødvendigvis veldig mye billigere enn de gjerrigste dieselbilene.
#231
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Akselerasjon 2019 vs <2019
onsdag 12. juni 2019, klokken 08:33
For mellomakselerasjon er det en fordel å sette bilen i "charge" før man ønsker å foreta en forbikjøring, da er man sikker på at bensinmotoren faktisk går når man trykker på gassen og man får endel bedre respons.
#232
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 2019 og 4wd
tirsdag 14. mai 2019, klokken 13:49
Det vil jeg tro, 2016 har ikke kjøreprogrammer, men jeg kjører mye til og fra hytta på vinteren og jeg føler kun behov for å skru på 4wd-lock de siste 50-100 høydemeterne opp til hytta, hvor det er veldig dårlig fremkommelighet. Vanlige vinterveier med dårlig vinterføre er ikke noe problem.

Når det gjelder rekkevidde, jeg tror ikke du skal ha problemer med å klare 4 mil, hvertfall ikke med blandet kjøring.
#233
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 2019 og 4wd
tirsdag 14. mai 2019, klokken 10:34
Det er dynamisk 4wd, med mindre du har ekstremt krevende pendlervei vil det være tilstrekkelig og du vil for det meste kjøre 2wd.

Eventuelt kan du låse den i 4wd og skru av ESP, men da bruker du endel mer strøm ja :)
#234
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 2019 og 4wd
tirsdag 14. mai 2019, klokken 07:36
Du kommer til å måtte jobbe for å ha strøm tur / retur på vinter. Jeg klarer min jobbpendling på 42km på sommer, men på vinter er det verre. Jeg kommer nær hvis jeg kjører uten varme, kun setevarme og rattvarme. Men her er det mange faktorer som spiller inn. 2019 har nok også noe bedre rekkevidde enn min 2016-modell

Du har uansett 4x4, uavhengig av hvor mye batteri du har igjen.
#235
Andre Elbiler / Sv: Barnevogn og C Zero
mandag 13. mai 2019, klokken 08:28
Jeg vet ikke om du fikk svar i noen av de andre trådene. Vi brukte Bugaboo Buffalo til våre barn. Denne får "fint" plass i en trilling-bil, selv uten å slå ned noen seter.

Jeg har vognen til salgs forøvrig, hvis det er interessant ;)

/Espen
#236
Nøkkel med fjernkontroll har fallt fra hverandre på et tidspunkt ja, falt ut en chip som jeg putta inn igjen og klappa sammen nøkkelen. Antar det er noe galt der, var mest nysgjerrig på at det var kodet nøkkel, og det har jeg vel fått svar på :)

Da er det vel bare å benytte nøkkelforsikring og få en ny antar jeg.
#237
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Nøkler kodet?
tirsdag 30. april 2019, klokken 13:23
Hei,

her om dagen fikk jeg plutselig ikke start på min iMiev '13 modell. Samboer påpekte at jeg skulle prøve å bytte nøkkel. Etter noen forsøk prøvde jeg å bytte nøkkel, fra den med fjernstyrt sentrallås til den "dumme" nøkkelen. Merkelig nok så fungerte det, og jeg lurer derfor litt på hvorfor det er slik. Jeg synes det høres rart ut at det er kodet nøkkel når det fungerer med den "dumme" nøkkelen?

Det er strøm på nøkkelen, den fungerer fortsatt til å låse bilen med, men den lar meg altså ikke starte bilen. Det kan nevnes at den har vært i bakken noen ganger...
#238
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Gitter til bagasjerom
tirsdag 19. mars 2019, klokken 08:42
Jeg kjøpte nettopp orginalt fra forhandler. Litt kostbart, men solid og veldig enkelt og montere. Tror jeg betalte ca 2700-2900 for det.

skruvat.no kan du skrive inn regnr og få et gitter som passer din bil.
#239
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Intense vs instyle+
mandag 11. mars 2019, klokken 08:15
Du finner prislister og utstyrslister for alle årsmodeller på nett. Det er forskjell på før og etter facelift.

Pass også på at endel bruktimporterte biler reklameres som Instyle+ mens de i realiteten har veldig avvikende utstyr.

Instyle+ på 2015-2016 manglet bare Rockford Fosgate anlegg og skinnseter fra toppakken.
#240
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV 2019 bensinforbruk
fredag 15. februar 2019, klokken 08:00
Sommertid er en annen historie ja.

Det hører også med til min historie at jeg ofte starter mine langturer med "charge" for å få opp kupevarmen kjappest mulig, og fordi jeg liker å bygge opp litt buffer på batteriet som jeg bruker når jeg kjører gjennom tettsteder med 30-60kmt fartsgrense. Da slipper jeg at bensinmotoren jager ved tomt batteri. Som andre her påpeker så er ikke denne ladingen spesielt energieffektiv ved lav batteritemperatur, så det er sikkert ikke optimalt for forbruket.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA