Og at man må sitte med klima avslått i kupéen under lading, og at forbruket fortsatt er helt i øvre del av skalaen ut fra størrelsen på bilen (som gir dårlig ladehastighet også i km/t, som til slutt er det som betyr noe).
Er det virkelig så rart at en pris fra et premiummerke, med premium pris, får pes for dette? Kunne ventet meg slikt fra Kina-Rollsen eller noe i den duren, men fra Jaguar bør man definitivt kunne forvente noe helt annet. Forventningene mine er iallfall at den type bil bør være helt i toppen, for å ikke skuffe.
Ladekurven er sammenlignbar med EQC, og ser man på lading VS forbruk/rekkevidde er vi heller ikke milevis unna E-Tron i praksis. Den er slett ikke best i klassen, men jeg mener fortsatt den får uforholdsmessig mye pes, både på forbruk og ladehastighet.
Sammenlignet med disse to bilene har Jaguar også bedre rekkevidde, og er vel godt plassert i mellom dem i plass.
Det skal også være bra kjølig ute om du ikke tåler å skru av klimaanlegget i 10 minutter, det er hvertfall ingen dealbreaker for min del!
Også kan jeg være enig med flere her at de burde utviklet produktet sitt mer etter lansering, men det er jo en fjern tanke for de fleste "tradisjonelle" bilprodusenter.