Alle modeller har betydelig leveringstid i USA for tiden, så de er nok fortsatt produksjonsbegrenset.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 15. januar 2020, klokken 09:09Ikke aksjesparekonto, investeringskonto. F.eks. Zero via Nordnet. Ingen beskatning før man tar ut et større beløp enn det man har satt inn på kontoen.Sitat fra: Tellus på onsdag 15. januar 2020, klokken 09:07Aksjesparekonto gjelder desverre kun europeiske aksjer.
Du burde ha plassert aksjene i investeringskonto. Da slipper du å forholde deg til realisasjonsproblematikk relatert til skatt/fradrag på skatt.
Sitat fra: knut.aulie på fredag 13. desember 2019, klokken 23:55Nå ser det vel ut til at ID3 ikke kommer til å bli solgt i USA.Sitat fra: Øyvind.h på fredag 13. desember 2019, klokken 08:35Akkurat nå er det veldig lite de har å komme med, og siden Elon holder seg til det han kan og holder Twitterinnfallene på et minimumm er det ikke utsikt for noe å ta tak i på den fronten.
Venter tålmodig på FUD crew for litt mer negativt sentiment. Det må da være noe de kan kverne på?
Derimot er det vel store forventninger i forhold til batteriteknologi. Kommer Tesla med noe substansielt nytt der er de så stor aktør nå at det vil kunne booste essensielt på kursen.
Det er også overaskende lite effekt av den synkende tax credit i USA, jeg ville trodd den hadde svekket salget mer enn det har.
Blir spennende å se hva som skjer når f. eks ID 3 og Mach E starter salget med full credit mot Tesla med null credit.
Sitat fra: emurof på torsdag 24. oktober 2019, klokken 12:47Så absolutt, derav 'jeg tror'. Jeg håper faktisk de lever videre så vi kan fortsette å få servert de villeste konspirasjonsteoriene som ikke engang månelandingsfornekterne er i stand til å utarbeide.
Si ikke det. For det første kan det komme flere "nedturer" som de vil bruke alt de kan, og for det andre klamrer deg seg fortsatt til halmstrået om at de totale inntektene er ned YoY.
Sitat fra: moonbuggy på torsdag 19. september 2019, klokken 18:33Det stemmer nok ikke at det er mer alu i Taycan. Model S og X er ganske unike mtp. at det er brukt så mye aluminum, i chassis og paneler. Det er svært unormalt, særlig på høyere volum.
Tviler på det. Hele yttre skallet på Taycan er aluminium. Det er også brukt mye aluminium på resten av bilen. Kun stål der det kreves...
https://www.businessinsider.com/how-porsche-makes-2020-taycan-first-all-electric-car-2019-9?r=US&IR=T
Sitat fra: Geirr på fredag 31. mai 2019, klokken 13:02Hva vet du om det? Dette er vel ikke "enten eller". Hvor mye større marging tror du de har uten importavgifter og lokal produksjon?
Så gikk altså ikke billigere Kina-produksjon til økte marginer likevel, men overføres kundene i form av billigere biler:
https://www.dn.no/utenriks/tesla/kina/elon-musk/kinesisk-tesla-blir-60000-kr-billigere/2-1-613425
Sikkert fordi etterspørselen er umettelig...
Tipper dette er med på å sende aksjen videre nedover.
Sitat fra: Handyman på onsdag 29. mai 2019, klokken 16:51Vet ikke om det er mitt innlegg du refererte til. Jeg snakket om veiene i Trøndelag generelt. Mangel av merking gjelder også motorvei. Men uansett med god merking funker ikke autopilot når det går fra 1-2/2-1 felt da den bare legger seg midt mellom. Helt kaos.
Det er ingenting å bli overasket over, da systemet kun er beregnet på motorvei.
Å teste om det fungerer også andre veier er og blir foreløpig eksperimentell bruk. Da bør man være forberedt på å bli overasket ;-)
Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 29. mai 2019, klokken 14:43Kan vel enkelt og greit forklares med noe Musk har sagt : "Whatever societies incentivize tends to be what happens. It's economics 101"
Utrolig fascinerende egentlig. Man kan jo lure på hvorfor det er blitt slik at alt negativt om Tesla blåses opp og spres. Er jo åpenbart ikke bare et norsk fenomen heller, så frustrasjon relatert til elbil fordeler i norge kan ikke være hovedårsaken.