Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tromsø

#46
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
torsdag 30. juni 2022, klokken 14:49
Lurer på hva dere får i forbruk disse sommerdager? Er rimelig fornøyd med vår bil som ligger på 1.65-1.75 kWh per mil på landevei (60-90 km/h).

Dog klar over at en M3 sikkert ligger på <1.3 kWh per mil under samme forhold  men det er jo en helt annen type bil.
#47
Audi e-tron / Sv: Første service
lørdag 18. juni 2022, klokken 22:09
Sitat fra: Orbit på lørdag 18. juni 2022, klokken 15:34
Men det kostet ikke mye å oppgradere treårsavtalen til fire år eller mer.

Fikk aldri den muligheten, lang historie..
#48
Audi e-tron / Sv: Første service
lørdag 18. juni 2022, klokken 13:15
Fikk med serviceavtale på 3 år og har nylig fått 2år/20000 km servicen.

Når er egentlig neste? Rekker jeg å få den neste før 3 års avtalen går ut?
#49
Audi e-tron / Sv: Bruktimportert E-tron
tirsdag 14. juni 2022, klokken 00:08
Hei Rune! Ikke noen overraskelse kanskje men jeg bor i Tromsø. Kjører en e50 fra 2020 med 2x5kW varmere og jeg er 100% sikker på at du klarer deg helt fint med kun en 5kW varmere.

Tromsø er en rimelig varm by i Norge med kystklima, blir jo meget sjelden kaldere enn -10 grader.
#50
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
lørdag 11. juni 2022, klokken 17:34
@Orbit, den der Bonnet appen er jo glimrende for oss som ikke har abonnement på Ionity!
#51
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
mandag 30. mai 2022, klokken 10:23
Takk Thomas, hva har du for felger og dekk? Og hva er forskjellen i forbruk mot din gamle e50?
#52
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
søndag 29. mai 2022, klokken 22:25
Sitat fra: elektro på søndag 29. mai 2022, klokken 21:19
(Jeg bruker 232 Wh/km som reference consumption m. 20-tommere i ABRP. Har du 21-tommere, bruk 240 Wh/km. Ikke 250 som er default.)

Bruker 195 Wh/km som ref. con. med 19" etron felger og sommerdekk på vår e50 og 1% batteridegradering. Da stemmer ABRP prefekt!
#53
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
søndag 29. mai 2022, klokken 16:43
Sitat fra: smaug01 på søndag 29. mai 2022, klokken 09:59
...
Hvordan er lademulighetene gjennom E45 vs E4? E45 er gørrkjedelig men sannsynligvis det beste valget. Har kjørt begge deler ørten ganger med ICE men det begynner å bli en stund siden nå...

Som RJK skriver så kan, siden 2 uker, alle bruke 2/3 av Tesla SuC i Sverige  :+1:

Jeg har kjørt både E4 og E45 siste årene med e50 og frem til 2 uker siden har jeg måttet stoppe i Norrland et sted for å sove/lade. Nå er det bare å peise på med HPC hos Tesla og Fortum!

Du sparer nesten 10 mil ved å ta E45 men kjøretiden er den samme langs E4. Veiarbeiden er det du må sjekke og velge den strekningen som har minst av dem!
#54
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
lørdag 28. mai 2022, klokken 21:39
@Thomas, fantastisk lesing  :) og jeg kjenner igjen tankene! Men nå har du en 55, med stor buffer, bare lad til 100% og kos deg på festen.
#55
Audi e-tron / Sv: Problem med parkeringssensorer?
lørdag 28. mai 2022, klokken 13:40
Bedre overivrig enn det motsatte, kan bli dyrt!
#56
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
lørdag 28. mai 2022, klokken 13:38
@elektro
Ja, da har vi omtrent samme erfaring, det er mest kluss med Ionity. Alle andre fungerer stort sett. MEN, i nord er det kun Tesla som har flere enn 2 ladere per plass, hvilket gjør dem til det beste/sikreste alternativet for oss.

Drar nordover igjen om 2 måneder! Da kommer rapport :)
#57
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
lørdag 28. mai 2022, klokken 10:19
Har også opplevd flere problemer med Ionity, ladere som ikke fungerer og handshake issues.

Gikk over på Tesla månedsabbonement til i år (kan si opp når som). Fikk prøvd 3 SuC på vei ned nå og alle fungerte fint men handshake tok 1min. Beste med SuC er at det er så mange ladere og sjelden fullt.

@elektro hva var det for follow up du ønsket?
#58
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
onsdag 25. mai 2022, klokken 22:36
Litt data fra turen:
Tromsø-Kilpisjärvi, 99-42%, 8-12g, regn til Nordkjosbotn, svak vind
16.56 mil, 2.26kWh/mil, 75km/h
Restkapacitet 65.7 kWh

Kilpisjärvi-Muonio, 94-38%, 12-15g, mest tørrt, svak vind
19.07 mil, 1.89kWh/mil, 78km/h
Restkapacitet 64.4 kWh

Mounio-Hedenäset, 88-13%, 14-16g, regn halve veien, svak vind
21.19 mil, 2.24kWh/mil, 89km/h
Restkapacitet 63.3 kWh

Scandic Örnsköldsvik - Tesla Hudiksvall, 100-15%, 14-18g, tørrt og sol, 5m/s skeiv motvind
23.64 mil, 2.19kWh/mil, 88km/h
Restkapacitet 60.9 kWh

Tesla Gävle - Värmdö, 90-16%, 15-20g, tørrt og sol, 6m/s skeiv motvind
18.68 mil, 2.45kWh/mil, 84km/h
Restkapacitet 61.8 kWh
#59
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
onsdag 25. mai 2022, klokken 22:36
Da har vi kjørt ned fra Tromsø til Stockholm igjen. Denne gang kunne vi endelig ta den raskeste veien da Fortum har åpnet HPC ladere i Kilpisjärvi og Muonio  :+1:, sen ladet vi på en god del Tesla stasjoner langs veien. Disse er jo ti ganger bedre enn Ionity! Kudos til Tesla.

Bilen lader raskt på HPC, mye raskere enn de pauser små barn trenger :)
#60
Audi e-tron / Sv: Økt forbruk med sykkel
onsdag 11. mai 2022, klokken 20:52
geear, takk for tips om bruktdeler, skal kontakte dem imorgen!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA