Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - tromsø

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
16
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: torsdag 31. oktober 2019, klokken 09:25 »
Trasig med alle app-problemer men Audi må vel få det ordnet etter hvert. Men hvis problemene vedvarer blir jeg enn mer fornøyd med mitt valg av rattvarme uten ACC.

(Appen på min gamle Leaf har også vært ustabil men har blitt bedre med årene)

17
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: onsdag 30. oktober 2019, klokken 21:33 »
skal vi gjette fra og til wltp? jeg sier 310-340 avhengig av utstyr/felger/dekk

Er dessverre litt mer pessimistisk, gjetter på maks 320km WLTP
Men blir gjerne positivt overrasket!

18
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: onsdag 30. oktober 2019, klokken 15:26 »
Takk eivhelle for all info. Og ja TM, vi burde vel bare vente noen uker istedenfor alle spekulasjoner :).

Men tyngdepunktet burde jo bli lavere i 50, uten den ekstra hattehyllen på batteripakken som 55 har.

19
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: onsdag 30. oktober 2019, klokken 13:16 »
"The pouch cell makes the most efficient use of space and achieves a 90 to 95 percent packaging efficiency, the highest among battery packs. Eliminating the metal enclosure reduces weight."

Hvis dette er korrekt så virker det sannsynlig at etron 55s pouch batteri har høyere energidensitet enn etron 50s prism hard case batterier => mindre vektreduksjon i 50 enn hva man kanskje trudde.

20
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: tirsdag 29. oktober 2019, klokken 23:03 »
Kun 80kg forskjell, hmm, da kan man jo isteden håpe at de har puttet inn mer enn 71 kWh ... ;)

EV database gjetter på 120kg forskjell...

21
Audi e-tron / Sv: Software versjon
« på: mandag 28. oktober 2019, klokken 17:19 »
Takk for svar.
Høres jo ut som irriterende bugger men ingen kritiske i vert fall. Men Audi må jo komme på banen og ordne dem snarest mulig!

22
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: mandag 28. oktober 2019, klokken 11:40 »
Spørsmål til dere som allerede fått levert bilen, hva var % SOC når dere fikk bilen?

Min etron 50 er allerede produsert men jeg vil ikke få den intill sannsynligvis uke 49-50. Har angst at bilen vil stå lagret med 100% SOC i flere uker og dermed vil batteriet degraderes. Er dette en reell angst eller vet Audi bedre enn jeg frykter, lagrer de bilene med feks 80% SOC?

Da jeg fikk tilgang til bilen min med appen, hadde forhandler vært så "snill" og ladet den helt opp i alle fall. :o Selv om det var flere dager før utlevering. Aner ikke hvor lenge den hadde stått sånn. Jeg kjørte klimatisering en 10-15 ganger og fikk den ned til nærmere 90% før jeg fikk beskjed i appen om at jeg ikke kunne starte klimatisering flere ganger, for å beskytte 12v batteriet.

Trøsten får være at 100% vel kun er 88% på e-tron 55 i alle fall..

Ja det er nok sannsynlig at Audi/fabrikken har mye bedre peiling på batterier enn våre norske Audiforhandlere (som aldri hatt en elbil tidligere) men de lær vel seg også etter hvert!

23
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: mandag 28. oktober 2019, klokken 11:08 »
Takk Orbit og Renzir for svar. Virker da heller som at bilene kanskje blir lagret med for lav SOC enn for høy. Blir vel også som det blir... regner med at kunden ikke kan påvirke dette. Håper dog Audi har peiling på hva det gjør.

24
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: mandag 28. oktober 2019, klokken 09:48 »
Spørsmål til dere som allerede fått levert bilen, hva var % SOC når dere fikk bilen?

Min etron 50 er allerede produsert men jeg vil ikke få den intill sannsynligvis uke 49-50. Har angst at bilen vil stå lagret med 100% SOC i flere uker og dermed vil batteriet degraderes. Er dette en reell angst eller vet Audi bedre enn jeg frykter, lagrer de bilene med feks 80% SOC?

25
Kjøpe elbil? / Sv: Model 3 vs Polestar 2, "billig" elbil med firehjulstrekk
« på: mandag 28. oktober 2019, klokken 08:48 »
Ja, det er vanskeligere å fikse bulker i aluminium men materialet har jo fordelene at det ikke ruster og er lettere. Luksusbiler som Audi A8 har for eksempel brukt aluminium siden 1994. Så det er på ingen måte et andrehåndsvalg. En annen bakdel er dog at aluminiumbiler normalt trenger mer energi og GHG utslipp for å lages.

26
Audi e-tron / Sv: Software versjon
« på: søndag 27. oktober 2019, klokken 19:20 »
Hva er det for bugger dere har problem med?

27
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: torsdag 24. oktober 2019, klokken 14:41 »
Har dessverre fått omtrent samme svar fra min selger. Selger sa at typegodkjenning forhåpentligvis blir ordnet i uke 49 og at jeg sannsynligvis ikke får bilen før uke 49.

Men bilen er allerede ferdigprodusert og står og venter i Brussel...

28
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 19:03 »
Typegodkjenning av E-tron 50 er utsatt til uke 49/50. Første levering er ventet tidligst januar

Hmm, ikke bra hvis sant. Har allerede solgt Leafen med overlevering midten november da selger sier at min etron allerede er produsert og skal leveres midten november! Må ringe og sjekke i morgen...

29
Audi e-tron / Sv: Forskjeller fra 2019 til 2020 biler
« på: søndag 20. oktober 2019, klokken 20:05 »
Fruen er såpass gira på rattvarme at jeg sterkt vil vurdere å bytte ratt når dette er på plass. Det må vel kunne gå an med fysisk rattbytte og en sw-update? Har bestilt med ass.pakke tur nå, og håper på en løsning som ikke vil koste skjorta. Synspunkt?

Jeg sporte Audi.de dette (google translate er bra) og de sa at det ikke ville være mulig å skifte ratt etterpå så at man får begge funksjoner.
Har dog hørt at det skal gå med både ACC og rattvarme på etron i 2021 modellen, hvis man vil vente..

30
Audi e-tron / Sv: Forskjeller fra 2019 til 2020 biler
« på: søndag 20. oktober 2019, klokken 19:47 »
Jeg kan ikke leve uten rattvarme men derimot uten ACC. Valgte launch edition med rattvarme og sportsratt.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8