Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tromsø

#16
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron sin app
fredag 18. november 2022, klokken 15:56
Batteristatus i Audi app fremdeles ute av drift men en interessent observasjon er at jeg ser bilens SOC i Tibber appen!
#17
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron sin app
onsdag 16. november 2022, klokken 21:22
Ja, æ får nå logget inn og kjøredata men fremdeles ikke batteristatus..

Alle som har feil må selve feilmelde
#18
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron sin app
tirsdag 15. november 2022, klokken 17:34
Min app fungerer fremdeles ikke, ingen kontakt med bilen. Audi connect er på saken..
#19
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron sin app
lørdag 12. november 2022, klokken 12:07
Sendte akkurat epost til digitalsupport.no@audi.de, gjør det du også!
#20
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron sin app
lørdag 12. november 2022, klokken 09:09
Hmm, appen var stabil ja men etter siste oppdatering av appen til versjon 4.13, kom sist mandag, så får jeg ikke kontakt med bilen!

Noen annen med samme problem og hvordan fikse?
#21
Audi e-tron / Sv: Facelift på gang
onsdag 09. november 2022, klokken 18:45
Burde endre navn på mappen fra "Audi e-tron" till "Audi e-tron (Q8)"
#22
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron sin app
lørdag 05. november 2022, klokken 15:49
Appen var dårlig i 2019-20 men er stabil og har bedre GUI siden 2021.
#23
Audi e-tron / Sv: Bytte 50 batteri til brukt 55 batteri?
tirsdag 01. november 2022, klokken 18:05
Takk for innspill men vi blir å beholde 50an flere år til, er klart god nok for oss!
#24
Audi e-tron / Sv: Bytte 50 batteri til brukt 55 batteri?
mandag 31. oktober 2022, klokken 18:23
Hmm, hvis det må til en ny typegodkjenning så blir det vanskelig ja. Men har sett på nett at noen har skiftet Leaf 24 til 30 kWh og Leaf 40 til 62 kWh så jeg tror det bør være greit egentlig. Bør vel ta en prat med EV services eller lignende, kommer tilbake.
#25
Audi e-tron / Bytte 50 batteri til brukt 55 batteri?
søndag 30. oktober 2022, klokken 15:34
Er fornøyd med vår 50 med 71kWh batteri og vi vil sannsynligvis beholde den i mange år. Men kom på idéen om å gi den "nytt" liv om 4-5 år ved å bytte batteriet til et brukt 95kWh batteri. Hva sier dokker, er det fysisk mulig og hva kan en slik operasjon koste?
#26
Audi e-tron / Sv: Erfaringer med piggdekk
mandag 24. oktober 2022, klokken 22:36
Har kjørt piggfritt i bratte bakker i Tromsø i mange år. Går helt fint unntatt 3 dager om vinteren med speilføre, og da står bilen, ingen problemer.

Tromsø har dog store problemer med svevestøv, og drøye 80% kjører med pigg. Ønsker flere også i nord Norge går over på de fantastiske moderne piggfrie dekkene.
#27
BMW iX / Sv: iX vs alle andre
søndag 09. oktober 2022, klokken 17:40
Har etron og fikk idag prøve iX50, flott bil på mange måter!

Men bagasjerommet er mindre enn på etron, er ikke like dypt. Savner også frunk på den, meget praktisk til ladekabelen og mat. Kupeen er jo dog enorm. Blir å beholde etron et par år til.
#28
Audi e-tron / Sv: Etron og ABRP på langtur
lørdag 01. oktober 2022, klokken 14:31
Ja, er korrekt at jeg har 19" aero sommer og vinter. Så du kanskje lander på 220 men prøv deg frem og se etter et par turer hvilken verdi som passer best!
#29
Audi e-tron / Sv: Etron og ABRP på langtur
lørdag 01. oktober 2022, klokken 10:16
Jeg tror du vil få en flott tur i begge biler! Raskere å kjøre i Sverige men litt kjedeligere.

Angående Tesla ladere så er de gull verdt i nor Sverige, brukte dem mye I sommer. Lykke til og kom med rapport i etterkant!
#30
Audi e-tron / Sv: Etron og ABRP på langtur
fredag 30. september 2022, klokken 20:04
På våre turer fra Tromsø til sør Sverige så bruker jeg alltid ABRP og den fungerer bra MEN egentlig kun etter at en har validert start/slutt verdier fra et par tre turer med virkelige data.

Feks så bruker ABRP en altfor høy referanseverdi for vår e50. Default er den på 240 og vi må ha den på ca 200 Wh/km. Bruker gratis versjonen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA