Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tromsø

#121
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
fredag 23. juli 2021, klokken 00:17
Da er vi endelig på vei sørover. Etappen idag:
Tromsø til Rognan i 10 grader og regn av og til
Start 97%
Ladet 22+27+55%=104%
Slut 32% som steg til 34%
Total % = 104+97-33=168%
2.07 kWh/mil
50,26 mil
9.5 timmar inkl lading
Restkapacitet: 61,9 kWh

Konklusjon på sommerføre-ish og med 50kW ladere på flere plasser langs veien er at E50 funker fint. Vi trenger ikke større batteri. Referanseforbruk på ABRP må settes ned til 205 Wh/km (har 19").
#122
Audi e-tron / Sv: Erfaringstråden for OBDeleven på e-tron
mandag 19. juli 2021, klokken 11:28
Ja enig, er rimelig sikker på at negativt forbruk ikke telles med. Og som Thomas skriver gir det en overestimering av nettokapasiteten. Normalt sett er dette et minimalt problem men burde som sagt enkelt kunne fikses på en oppdatering av software.

Det positive er jo at forbruket i e-tron (hvis man har denne utfordringen) egentlig er litt lavere enn det som vises ja :)
#123
Audi e-tron / Sv: Erfaringstråden for OBDeleven på e-tron
mandag 19. juli 2021, klokken 09:50
Thomas, jeg kan ikke svare på ditt spørsmål dessverre men kommer å tenke på et annet spørsmål. Du skriver at forbruket gikk ned til 0.0 kWh/100km, dette skjer stadig for meg ettersom jeg bor på toppen av Tromsøya. Men bilen kan jo ikke vise negativt forbruk, så selv om bakken fortsetter så viser bilen stadig 0.0 i forbruk og så snart man bruker høyerefoten igjen så går forbruket opp og viser positive tall. Dette blir jo feil og på en tur blir da vist forbruk for høyt.

Enyaq og ID4 kan vise negativt forbruk har jeg registrert så det er jo en enkel programmeringsfiks som Audi burde kunne implementere på e-tron.
#124
Audi e-tron / Sv: Fjerne isopor under luke i bagasjen?
fredag 16. juli 2021, klokken 20:03
Flott, da skal den også ut!
Dekkrep. isoporen i frunken er allerede fjernet.
#125
Audi e-tron / Fjerne isopor under luke i bagasjen?
fredag 16. juli 2021, klokken 14:22
Er det ok å fjerne den runde isopor dingsen som skal holde et reservedekk? Eller vil platen over knekke da?

I feriemodus og må få inn mest mulig i bilen..
#126
Audi e-tron / Sv: Oppdatert E-Tron med mye lengre rekkevidde
torsdag 01. juli 2021, klokken 14:17
Sitat fra: snakkesalig på torsdag 01. juli 2021, klokken 10:38
Sitat fra: tromsø på onsdag 30. juni 2021, klokken 19:56
Fikk beskjed fra Audi at facelift e-tron med lenger rekkevidde kommer først som -23 modell. Til salg neste sommer da.
Dette var ikke tilfeldigvis fra en selger som var ivrig på å selge deg en bil i dag?

Fra selger ja men stoler på ham. Har noen annen hørt at facelift etron kommer tidligere enn som -23 modell? Hvis man kunne bestille facelift som -22 modell skulle den jo finnes til salg fra nå i sommer og det ser jeg ingen tegn til.
#127
Audi e-tron / Sv: Oppdatert E-Tron med mye lengre rekkevidde
onsdag 30. juni 2021, klokken 19:56
Fikk beskjed fra Audi at facelift e-tron med lenger rekkevidde kommer først som -23 modell. Til salg neste sommer da.
#128
Audi e-tron / Sv: Oppdatert E-Tron med mye lengre rekkevidde
onsdag 30. juni 2021, klokken 15:03
Flotte nyheter, det trenger ur e-tron for å henge med i konkurransen!

Men jeg lurer på hva som nå skjer med annenhåndsverdien på dagens e-tron 50 og 55?
#129
Lading av Tesla / Sv: Ingen ladegrense for MIC SR+
tirsdag 29. juni 2021, klokken 14:04
MIC biler bruker LFP batterier som har en maks spenning på ca 3.2V og tåler den mye bedre over lang tid enn NCM batterier. NCM topper på 4.15V og degarderes hvis man holder disse batterier på 100%SOC under lang tid. NCM brukes i de fleste elbiler (også M3 fra USA).
#130
Audi e-tron / Sv: Gjenværende batterikapasitet
mandag 28. juni 2021, klokken 12:00
Fint at det triller inn svar så vi kan få litt bedre statistikk etter hvert. Ja, selv turer med kun 50% SOC bruk er av interesse.

Hadde selv en tur på 149.1km i lav fart i går med sykkel på taket. Brukt fra 84-32% SOC, snittforbruk på 2.09 kWh/mil.

Gir netto på 59,9 kWh.
#131
Audi e-tron / Gjenværende batterikapasitet
søndag 20. juni 2021, klokken 11:22
Ny tråd for å samle statistikk på gjenværende batterikapasitet. Spesifisering, ikke via ODB men via turberegninger. Da må man helst bruke mer enn 60% SOC.

18 mil tur igår med sykkel på taket, 2.22kWh/mil, SOC fra 94-31% og 32% etter en halvtimes hvile =》62.6-63.6kWh
#132
ID.4 / Sv: Oppgradert lyd GTX
onsdag 16. juni 2021, klokken 14:45
Har noen sammenlignet standard lydanlegg på Enyaq med ID4, er de identiske?
Prøvde Enyaq tidligere og syntes det anlegget egentlig var ganske dårlig (ingen bas, skarp diskant og ukomfortablelt å høre på med høy volum)
Standard lydanlegg på e-tron er mye bedre, til sammenligning.
#133
ID.4 / Sv: Bagasjeromsnett og nettingvegg
onsdag 16. juni 2021, klokken 14:38
Ok, takk for svar!
Skal prøvekjøre GTX helgen 3-4 juli så skal sjekke litt mer nøyaktig da.
#134
ID.4 / Sv: Bagasjeromsnett og nettingvegg
tirsdag 15. juni 2021, klokken 13:20
Jeg tolker mangel på svar som at det ikke er mulig å kjøpe dette separat, trist og sært!
Går fint å gjøre det på Enyaq uten variabelt bagasjeromsgulv..
#135
ID.4 / Sv: Id4 Gtx Range test
mandag 14. juni 2021, klokken 22:52
Hva ligger forsikringen på for GTX?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA