Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - tromsø

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 17
106
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: Fredag 29. November 2019, klokken 22:20 »
Det er vel ikke nok å vite VIN nummer. Da kan jo hvem som helst ta kontroll over bilen din ved å oppgi VIN nummer. Du må nok ha en unik kode for bilen i tillegg.
Ville ikke bekymret meg for ladenivå. Men jeg lurer på hvordan de unngår rust på bremsene når bilen står ute i flere mnd. uten at bremsene benyttes.

Tenker at hvis det blir problemer med bremsene så kan det enkelt ordnes men hvis dem tuller med SOC under lagring som leder til dårligere batteriytelse om et par år så blir det vanskeligere å argumentere for/ få ordnet..

107
Audi e-tron / Sv: Et par spørsmål om etron 50
« på: Fredag 29. November 2019, klokken 21:16 »
Jeg ble informert fra selger at det ikke er ryggekamera på bilen dersom man ikke velger 360 grader kamera.

108
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: Fredag 29. November 2019, klokken 21:13 »
Det virker som om at det skjer ting nå. Min ferdigproduserte bil får jeg lagt inn og verifisert i appen

Hvordan fikk du til det, har du VIN nummer?

Jepp. Fikk det tilsendt av forhandler når bilen var ferdig produsert

Ahh, vel da skal jeg be om nummeret i morgen!
Får du også kontakt med bilen så at du kan sjekke SOC? Er noe bekymret for at bilen står lagret lang tid på før høy eller for lav SOC...

109
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: Fredag 29. November 2019, klokken 19:41 »
Det virker som om at det skjer ting nå. Min ferdigproduserte bil får jeg lagt inn og verifisert i appen

Hvordan fikk du til det, har du VIN nummer?

110
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: Onsdag 27. November 2019, klokken 08:55 »
I praksis er alle type-2 ladepunkt med > 7.4 kW med 3-fas. Det finnes også 63A type-2, men tror det aldri er tilbudt/tillatt som 1-fas da det ville gi enorm skjevlast. På 63A er det også krav om fast kabel på ladepunktet.

Så for alt merket med 11/22 kW trenger du både 3-fas kabel og lader i bil for å utnytte dette (opp til hva bilens lader kan trekke av effekt). Dagens e-tron får da 11 kW.

Ok greit, da holder medfølgende kabel for nåværende etron i alle situasjoner.

111
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: Onsdag 27. November 2019, klokken 00:34 »
Det følger med 3-fas 32A kabel, så du både kan få ladet 3-fas 16A og 1-fas 32A.

Flott.

Annet spørsmål, er normalt 22/11kW offentlige AC ladere på 3-faser? Dvs med medfølgende kabel kan man utnytte 11kW (på 1- fase kan kabelen jo kun ta litt over 7kW).

112
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: Onsdag 27. November 2019, klokken 00:08 »
Blir etron levert med en type 2 kabel, eller må jeg kjøpe en slik separat?

113
e-tron Sportback / Sv: e-tron Sportback: Bilder og videoer
« på: Tirsdag 26. November 2019, klokken 23:30 »
Interessant video, snakker om at daglige oppdatering skal komme til E-tron...

https://youtu.be/hwGBQeMbhFM

Definitivt penere enn etron SUV!
Interessant at den ble filmet på Gotland :)

114
Audi e-tron / Sv: Virtual cockpit plus
« på: ſøndag 24. November 2019, klokken 15:56 »
Bestille også den funksjonen, bra visning og koster ikke så mye.

115
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
« på: Lørdag 23. November 2019, klokken 19:54 »
Men om ingen noengang har vært i nærheten av å oppnå oppgitt WLTP rekkevidde for e-tron, så sier det litt.
Har ikke prøvd å kjøre batteriet helt ut noen gang, men nærmeste har vært 100% - 13% over 368 km T/R med 20”. Snaut 6 timer landeveiskjøring under gode sommerforhold, så snittfart på drøyt 60 km/t - dvs raskere enn WLTP, og samtidig med en grei rest på batteriet. WLTP for min konfigurasjon er 379 km, men tror likevel det skulle gå greit å komme over 400 dersom en absolutt vil presse sitronen.

Den turen ville jo tilsvare 423km på 100%, flott!

116
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: Lørdag 23. November 2019, klokken 00:08 »
Fra TU.no:
"Prisene? Innstegsmodellen av Sportback starter på 521.000 kroner, altså i overkant av 20.000 kroner mer enn dagens e-tron, mens sportback-utgaven med det største batteriet begynner på 661.000 - to tusenlapper mindre enn dagens e-tron."

Hvorfor har Audi tatt denne strategien? Er SUV 50 launch ed for billig, går de i tap på den?

117
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
« på: Fredag 22. November 2019, klokken 21:56 »
Hei, kan de forsvare den «villedende» markedsføringen med at adv sport faktisk står oppført med 335km på bykjøring? Ser flere og flere markedsfører med rekkevidde i denne kategorien... Da er de jo «innafor» på en måte :/

Ettersom launch edition har 332km WLTP på blandet kjøring så syns jeg det er innafor "Godt over 300". Faktisk bedre enn jeg hadde gjettet.

Sen at dyrere versjoner med større hjul har lavere WLTP, det er vel helt naturlig.

118
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
« på: Fredag 22. November 2019, klokken 16:21 »
Som kommentert flere ganger så har SUV 50 (unntatt launch) høyere forbruk en SUV 55 (begge nye oppdaterte versjonen). Forskjellen på forbruk mellom SB 50 og 55 er derimot nesten ingenting.

Kan noen logisk forklare hvorfor SUV 50, unntatt launch, har høyere forbruk en SUV 55?

Hvis det stemmer så kan det jo ha noe med motor å gjøre. Mulig kraftigere motor i 55 jobber lettere og dermed bruker mindre....

A.J.

Men hvorfor ser vi da ikke samme forskjell mellom SB 50 og 55?

Sen et det som sagt ingen forskjeller på launch edition SUV eller SB 50 og 55.

Jeg ser ikke logikken og lurer på hvis det er feil i tallene...

119
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
« på: Fredag 22. November 2019, klokken 14:10 »
Som kommentert flere ganger så har SUV 50 (unntatt launch) høyere forbruk en SUV 55 (begge nye oppdaterte versjonen). Forskjellen på forbruk mellom SB 50 og 55 er derimot nesten ingenting.

Kan noen logisk forklare hvorfor SUV 50, unntatt launch, har høyere forbruk en SUV 55?

120
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
« på: Torsdag 21. November 2019, klokken 20:47 »
Ifølge denne er forbruk på 55 og 50 ganske likt....

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-sportback-lansering.html?fbclid=IwAR0TzBwrZig-GO56bU669FxQbpY5YIKqqj8LlFuk1s21WFd8KL_HncGTR4Q#layer=/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron/layer/rekkevidde-og-forbruk.html

A.J.

Registrerer at forbruket for 50 Advanced faktisk er høyere enn 55 Advanced ved blandet kjøring.

Mistenker det er noe galt med disse tall, er de offisielle? Hvorfor skulle 50 SUV ha høyere forbruk en 55 SUV?

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 17