Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Prebb

#16
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
lørdag 09. desember 2017, klokken 17:08
Sitat fra: Tesley på lørdag 09. desember 2017, klokken 15:51
Planlagt ferdig - ikke ferdig produsert.
Som han fra delivery skriver.

Vin får du når Testa har planlagt når din blir produsert.

Er de så finurlige i formuleringen at de skriver det på den måten når de mener planleggingen av bilen er ferdig? Jeg leste det som det tidspunktet de har planlagt at bilen er ferdig produsert.

VIN dukket uansett opp i dag. Og statusen til "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon."
#17
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
lørdag 09. desember 2017, klokken 15:12
Sitat fra: Prebb på lørdag 09. desember 2017, klokken 09:29
Har fått beskjed av delivery at bilen (TMS 7D) planlegges produsert 8.1.18. Er dette troverdig informasjon, eller må dette tas med en stor klype salt?
Sitat fra: Quiste1 på lørdag 09. desember 2017, klokken 13:00
Fikk endelig VIN-nummer i dag!

Sjekket kontoen min, og jeg også har fått VIN! YAY.
Men det stemmer på en måte ikke helt med hva delivery sa.
Trodde VIN ble tildelt før bilen ble produsert, ikke når den var produsert ferdig?
SitatHei,

Det ser ut til at du får tildelt et VIN 08.01.2018 - Dette er da bilen din er planlagt ferdig.

Mvh,

Tesla Delivery, William
#18
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
lørdag 09. desember 2017, klokken 09:29
Har fått beskjed av delivery at bilen (TMS 7D) planlegges produsert 8.1.18. Er dette troverdig informasjon, eller må dette tas med en stor klype salt?
#19
Lading av Tesla / Sv: Forsøkte å kjøpe wall connector, fikk ikke lov.
tirsdag 05. desember 2017, klokken 21:51
Sitat fra: gr på tirsdag 05. desember 2017, klokken 20:52
Du kan jo alltids kjøpe deg noe annet enn TWC?

Det er flere representanter fra firmaer her inne, ladespesialisten.no, elbilhjelpen.no, nofuel.no, alle har vel ladere i prisklassen til TWC. Litt avhengig av om du tar med/uten fast kabel og evt. har kabel selv. EcoLite har f.eks. støtte for alt fra 1-fas til 3-fas 32A TN/IT, og kan konfigureres med ekstern bryter(e) for å justere ladestrøm i ett eller flere trinn, og siden den ikke har fast kabel kan man også lade type 1-biler. Det eneste den egentlig mangler kontra TWC er knapp for å løse ut støpselet fra Teslaen, men det kan du også gjøre med nøkkelen slik som du må på Golfen.

Har mulighet til 7,4kw (3-fas TN/230V), og jeg har ikke funnet noen andre veggbokser med kabel til samme pris, men jeg er selvsagt åpen for alternativer dersom de koster det samme eller mindre enn TWC.
#20
Lading av Tesla / Sv: Forsøkte å kjøpe wall connector, fikk ikke lov.
tirsdag 05. desember 2017, klokken 09:27
Jeg har egentlig ikke god tid. Jeg har allerede en e-golf jeg må lade med den.
Borettslaget jeg bor i har nylig sendt ut et skriv om at alle el- og hybrid-biler må lade på godkjente kurser eller via veggbokser. Jeg skal oppgradere til trefase i den anledning, og da er det bedre med veggboks enn å bare få industrikontakt. Avtalen med kraftselskapet og elektriker er rimelig låst. Dog har jeg en avtale om at veggboksen kan monteres på et annet tidspunkt.

Godt tips om at jeg kan spørre en teslavenn. Uansett ønsker jeg alt i mitt navn, og ikke kjøpe brukt for å ivareta reklamasjonsretten. Takk for tipsene uansett.

"Mytesla" er det bare å logge inn på tesla.com og trykke på "administrer"?
#21
Lading av Tesla / Forsøkte å kjøpe wall connector, fikk ikke lov.
mandag 04. desember 2017, klokken 22:45
Har bestilt meg en TMS, og tenkte jeg skulle være i forkant med installering av type2-tilkobling hjemme for å få litt høyere effekt.
Jeg har allerede en e-golf, så hentet inn anbud fra flere elektrikere og det billigste alternativet er et hvor jeg må kjøpe en wall connector selv. Elektrikeren ble valgt og jeg gikk for å kjøpe TWC-en. Problemet var at jeg ikke fikk hverken kjøpe eller bestille uten bilen, eller VIN-nummer.

Siden bestillingen min er relativt fersk så har jeg enda ikke fått tildelt dette (ved bestilling fikk jeg beskjed om mars-levering).

Jeg burde jo selvsagt undersøkt dette i forkant, men jeg synes det er noe rigid at jeg ikke får kjøpt før jeg har VIN. Det er jo ikke akkurat som jeg har tenkt å betale et ikke-refunderbart depositum for å tuske meg til en vegglader.

Er det noen som har noe erfaring med dette, ev hvor lang tid det tar før jeg får VIN?
#22
Bestilling og levering / Sv: Bestille vinterfelger/dekk med?
søndag 19. november 2017, klokken 19:34
Sitat fra: Jærbuen på søndag 19. november 2017, klokken 18:53
Trodde 19" var det minste man kunne ha på TMS jeg?

Jeg har ikke peiling. Derfor jeg spør.
#23
Bestilling og levering / Sv: Bestille vinterfelger/dekk med?
søndag 19. november 2017, klokken 18:38
Har bestilt en S, men droppet å kjøpe vinterhjul på standard-felg. Ser det er mulig å få tak i gode dekk på en kurant felg til en vesentlig lavere pris.

Jeg er ikke så sykt opptatt av at det skal se kulest ut. Jeg er ute etter lite støy, og høy komfort/kjøreegenskaper. Derfor spørsmålet om 18" duger. Da blir jo det et del høyere profil.
#24
Bestilling og levering / Bestille vinterfelger/dekk med?
mandag 13. november 2017, klokken 12:08
Er det verdt å bestille vinterfelger/dekk med, eller er det like greit å kjøpe dette av noen andre i ettertid?
Jeg ser at felgene er 19" på vinterdekk, vil en kunne klare seg med 18"?

#25
e-Golf / Sv: Stadig ladefeil. Hva er problemet?
fredag 02. juni 2017, klokken 12:29
Sitat fra: SteinarSun på mandag 29. mai 2017, klokken 13:29

Kjent og vanlig feil på disse. Spør om å få en den nye typen når den byttes

Var innom Møller i dag med kabelen og forhørte meg om mulighetene for å bare levere inn kabelen for testing, mens jeg fikk med meg en lånekabel. De kunne godt teste den der og da ved å plugge den inn i en bil for å se om den ladet. Det gjorde den, og det er ikke det som er problemet, så de stadfestet at kabelen var i orden. De kunne selvfølgelig ta den inn for lengre testing, men de hadde ingen lånekabel jeg kunne få med meg.
De foreslo heller at jeg hurtigladet hvis det var problemer med kabelen. Eventuelt kunne de ta inn bilen nå i stedet for at jeg ventet til timen i juli (de hadde ikke tid før). Dette var uaktuelt da de da måtte ha bilen i et ukjent antall dager til de fikk tid til å se på den.

De var heller ikke kjent med at det var en vanlig feil på disse kablene.

Jeg synes kundeservicen deres er under enhver kritikk. Det å ikke kunne låne ut en kabel fremstår for meg som helt banalt. Det har jo helt sikkert nye på lager de kunne brukt til dette, om ikke en av demobilene hadde hatt en. De lader jo uansett disse på veggboks.

Tviler på at det blir VW neste gang jeg kjøper elbil.
#26
e-Golf / Sv: Nye Car-Net
tirsdag 30. mai 2017, klokken 16:50
Er det mulig å låse opp eller igjen bilen i denne versjonen?

Jeg ser forøvrig at en kan stille A/C temperatur i app nå. Det gikk ikke før, da måtte man stille den inn i bilen.
#27
e-Golf / Sv: Stadig ladefeil. Hva er problemet?
mandag 29. mai 2017, klokken 11:45
Etter å ha nilest brukermanual har jeg funnet ut at varselen på kladden betyr "temperaturvarsel". Kladden er ikke utsatt for ekstern temperaturbelastning, og manualen antyder at jeg bør få den sjekket hos autorisert verksted.

Legger ved bilde av feilen.
#28
e-Golf / Sv: Stadig ladefeil. Hva er problemet?
mandag 29. mai 2017, klokken 09:12
Sitat fra: stefse på søndag 28. mai 2017, klokken 23:01
Aldri hatt dette problemet, men Møller skulle absolutt legge inn en sw fix for nettopp dette på service. Prøv å mål spenningen på kontakten for å se om det er noe muffens. Mål også mot jord for å se om det er feil der.

Det kan jeg gjøre, takk for tips. Vil sannsynligvis ikke se noe siden feilen oppstår sporadisk, og kursen er utrustet med eget jordfeilvern (type b).
#29
e-Golf / Sv: Stadig ladefeil. Hva er problemet?
søndag 28. mai 2017, klokken 11:11
Sitat fra: e-curious på søndag 28. mai 2017, klokken 10:41
Kan Car-net skape problemer  -en kan jo stoppe/starte lading?

Når ladefeil oppstår får jeg ikke startet det igjen med Car-net. All annen starting/stopping (planlagt avgang/etc) av lading med car-net gir ikke rødt blinkende lys på ladekabel - så vidt jeg har observert.
#30
e-Golf / Sv: Stadig ladefeil. Hva er problemet?
fredag 26. mai 2017, klokken 16:33
Sitat fra: vitcho på søndag 14. mai 2017, klokken 21:43
Jeg har et lignende problem på min 2016 version. Her sker det af og til, når jeg er koblet til med Type-2 på en offentlig stander. Jeg kan ikke lure hvorfor, men den slår fra efter et minuts tid eller så. Sidste gang satte jeg maks ladestyrke ned fra maksimum til 13A og så slog den ikke fra. Jeg ved dog ikke, om det var det, der gjorde forskellen eller fejlen bare er periodisk. Men det er i hvert fald ikke kun med ladekladden det sker, det der...

Jeg har forsøkt å redusere ladestrøm til 13A (til tross for at kabling etc er dimensjoner for 16A). Det er ingen forskjell i antall feil.

Sitat fra: GOLF-raider på mandag 22. mai 2017, klokken 21:00
Det er også en mulighet under «e-styring» i «Car-Net-appen» at ladeforløpet stopper:
«Når det er stilt inn en avgangstid, lades det automatisk til nedre ladegrense
så snart ladestøpslet kobles til;
bilen avventer så med å starte videre lading opp til øvre ladegrense
ved et senere tidspunkt.
Dette er gunstig i land hvor det er rimeligere nattstrøm».
Denne innstillingen kan i noen tilfelle gjøre at bilen ikke lader seg når brukeren
vil tro at den skal lade seg opp til 100 %.

Jeg kjenner til denne innstillingen og kan bekrefte at det ikke er den som forårsaker dette. Dersom man bruker dette vil ikke ladekladden blinke rødt når den stopper å lade. Når ladingen stopper får jeg heller ikke startet den via car-net.


Jeg var i dag i kontakt med Møller (Nesttun). De sa det fantes en SW-oppdatering til batteriet som de kunne legge inn. Samtidig ville de feilsøke problemet med ladekabel/bil. Timebestillingsdamen var veldig opptatt av å spørre meg om jeg hadde resatt ladekabelen når den var plugget i bilen, for det måtte jeg absolutt IKKE gjøre. Det var noe i kabelen som enten kunne ødelegge bilen eller bli ødelagt av at bilen var koblet til dersom den ble resatt når bilen var koblet til. Jeg svarte kanskje litt dumt og sa at jeg ikke kunne utelukke at jeg hadde gjort dette da feilen har oppstått rimelig mange ganger og jeg har derfor forsøkt alle mulige vinkler på å løse problemet.

Fikk bekreftelse på time for SW-oppdatering og feilsøking, og det vil koste meg minst 800kr (+ ev reperasjonskostnader). I mine øyne er dette en reklamasjonssak og jeg kan ikke se at jeg skal måtte bekoste denne feilsøkingen.

Er det virkelig slik at kabel eller bil kan bli ødelagt av å trykke 0, og senere 1, på kabelen når den er plugget i? Det ville i så fall være hårreisende dårlig av VW. Klarte ikke å finne noe om dette i brukermanualen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA