Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EV-FTW

#16
Hyundai Ioniq / Sv: Kjapp ladetest, Ioniq 28 på nullføre :)
torsdag 31. desember 2020, klokken 09:54
Sitat fra: finnarne på mandag 28. desember 2020, klokken 15:43
Hadde gleden av å kjøre Grimstad-Stavanger-Grimstad på lille julaften.  Ladet ved siden av en relativt ny bil på veien.

Id'n ladet med 57kw, jeg ladet med 64kw. Snittforbruk på turen tror jeg var 12,8kWh/100km

Bare at ID klarer det strekket med 1 lading og du må ha minst 2 ladinger, kanskje også 3 ladinger avhengig av føre og fart, dermed ville jeg valgt ID på den turen. Mindre lading og mindre stress.
#17
Hyundai Ioniq / Sv: Fuktighet i Ioniq 2018
tirsdag 22. desember 2020, klokken 09:10
Ved tidsinnstillt lading dannes det mye dugg i bilen. Kan tenkes det er overskuddsfuktighet fra AC. Hadde samme problemet med Nissan Leaf.
Løsning var å ha vinduene litt oppe om natten. Da var bilen varm og ikke noe dugg. Men da stod bilen under tak vel å merke.
#18
Hyundai Ioniq / Sv: Infortainment spørsmål
tirsdag 22. desember 2020, klokken 09:07
Hvorfor fjerne skogslydene? Er jo ingen som tvinger deg til å ha dem på? Du må jo bevisst trykke deg frem for å høre på dem. Og ikke er det slik at de opptar så mye plass heller.
#19
Hadde en Leaf30 i 4 år, fra ny. Kjørte ca 90 000 med den, og toppladet hver natt. Hadde vel ca 260 hurtigladinger på den på disse fire årene.

SOH ved salg etter 4 år var på rett rundt 90 prosent.
#20
Hyundai Ioniq / Sv: Bruktbil?
tirsdag 01. desember 2020, klokken 21:29
Rimelig er vel relativt. Er få rimelige Ioniq. Solgte mulig min. Billigst på Finn.no
2017 kjørt 90 000 med 1.5 år igjen på garanti.
Gikk for 175 000 NOK. ( norsk bil med alt utstyr, foruten takluke).
#21
MG ZS EV / Sv: Utfordringer med vannlekkasje?
onsdag 14. oktober 2020, klokken 10:35
Håper de finner ut av hva som fører til lekkasjen. Kan jo være flere grunner. Ofte utfordrende å finne ut av.
#22
MG ZS EV / Utfordringer med vannlekkasje?
onsdag 14. oktober 2020, klokken 10:22
Er det flere som opplever vannlekkasje og annet som en kan oppfatte som mangel ved bilen?

Har vært en stor diskusjon på FB.

Anbefaler folk å sjekke bilene sine nå når det er mye regn osv.

For de som har problemer, søk opp MG forum på FB, diskuteres mye rundt dette.
#23
Hyundai Ioniq / Sv: Tanker rundt 2020 Ioniq vs 2019 og pris
lørdag 20. juni 2020, klokken 10:48
Sitat fra: Tjafsaren på lørdag 20. juni 2020, klokken 09:51
Så privatprisene er på jorde, men forhandler er bedre priset om man ser på Finn?


Når privatpersoner legger seg over forhandlere i pris, så har de ikke er riktig bilde av hva de kan få for bilene sine. Er også en del forhandlere som ligger litt høyt. Beste er å sortere søkeresultatet på Finn, sammenligne bilene, så ser en fort hvilke biler som er veldig overpriset! Generelt vil jeg si at det alltid er rom for å prute, spes. ved privatsalg på Finn.
#24
Hyundai Ioniq / Sv: Tanker rundt 2020 Ioniq vs 2019 og pris
lørdag 20. juni 2020, klokken 09:10
Sitat fra: Jakal på fredag 19. juni 2020, klokken 19:01
Replikk - jeg endte opp med denne bilen - 190.000,- inkl gode sommer / vinter-dekk (det kan virke som om en del privatselgere bommer fullstendig med prissettingen:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=182401575


Gratulerer med ny bil! Veldig bra valg!

Og ja, det er mange selgere (ikke bare private) som overpriser bilene sine. Du har gjort en godt kjøp. Ser er flere som prøver å få 220 000 for 2017 mod med rundt 40 000 på telleren. De lever i en drømmeverden, og må nok bare innse at bilen ikke er verdt så mye.
#25
Hyundai Ioniq / Sv: Tanker rundt 2020 Ioniq vs 2019 og pris
onsdag 17. juni 2020, klokken 22:49
Sitat fra: RJK på onsdag 17. juni 2020, klokken 22:13
Legg merke til at den ene er bruktimportert. Riktignok fra Sverige, og av forhandler, men importbil likevel. Det bør uansett gi utslag på prisen i form av litt lavere pris.

EDIT: og det var selvsagt den eldste...

Jepp, det var den eldste, og noe av grunnen til at jeg mener at denne selgeren overpriser bilen ganske mye. Han må nok ned til rundt 200 000.

#26
Hyundai Ioniq / Sv: Tanker rundt 2020 Ioniq vs 2019 og pris
onsdag 17. juni 2020, klokken 21:14
Med tanke på pris vil naturlig en nyere bil falle mer enn en eldre bil som har tart det største prisfallet. Derimot holder den gamle  Ioniq seg bra i pris mot den nye, mye grunnet utrolig mye hurtigere lading, og dermed en bil som for mange vil fungere bedre på lange turer enn den nye.
#27
Hyundai Ioniq / Sv: Tanker rundt 2020 Ioniq vs 2019 og pris
onsdag 17. juni 2020, klokken 21:12
Dersom ikke farge betyr noe, er definitivt 2019 mod det beste kjøpet. Her er det nok noen med 2017 mod som priser seg for høyt, og du bør prute.

Forskjell på bilene er ikke mye. 2019 mod har sorte detaljer i front og bak, mot grå på 2017. 2019 har varme i bakseter og tretthetsvarsler, noe 2017 ikke har. Utover det er det ikke så mye mer jeg vet om som er forskjell.
#28
MG ZS EV / Sv: Kvalitet på bilene og ventetid på deler!
tirsdag 16. juni 2020, klokken 22:36
Sitat fra: Samco på tirsdag 16. juni 2020, klokken 18:22
Rusta ikke MGn fælt i England ? var en fyr med rust overalt

Var noen tilfeller jo. Men nå blir bilene antirustbehandlet når de ankommer Drammen, noe som hjelper. Når det er sagt, la en ut bilde på FB av sin MG med rust under, bilen var bare kjørt rundt 2000 kilometer. Han fant rust i skjøter da han skulle montere hengerfeste.
#29
MG ZS EV / Sv: Kvalitet på bilene og ventetid på deler!
mandag 15. juni 2020, klokken 22:33
Sitat fra: nilka på mandag 15. juni 2020, klokken 10:52
Klart det er problematisk om servicen ryker og reparasjon tar lang tid. Har akkurat bestilt en selv så selvfølgelig litt bekymra. Men så langt er det rapportert om 4 med ødelagt servo og solgt godt over 600 her til lands. 1% med feil er ikke så mye satt opp mot andre, men det skal sies denne feilen er noe man forventer at skal komme seinere og ikke etter så kort tid.

Det at reparasjon også går treigt er problematisk. Men vi får håpe på forbedring.

Når det kommer til andre ting som prisen forventer jeg ikke egentlig oppgang her. Prisen på MG ZS EV ble satt rundt nyttår og selv om krona fallet voldsomt har den nesten stabilisert seg tilbake på nivået før covid-19 stengingen. Og nivået er noe lavere enn ved nyttår men retningen ser egentlig ut til å styrke krona. I tillegg viser MG at de vil satse hardt og det er grunnen til denne rentekampanjen samt at man akkurat nå også får med el-sparkesykkel denne uka.

Med alle disse kampanjene og slik er det veldig tydeligst MG ønsker å øke salget og da tviler jeg på at de vil gjøre noen prisøkning. Kanskje det kommer økning i pris når/hvis de får på plass appløsning til høsten samt frigjør mer av batterikapasiteten (minsker bufferen) eller øker ladehastigheten som det også går rykter om ettersom dette fort vil gjøre at bilen nærmer seg å konkurrere med en del dyrere biler.

Leste nylig på FB siden til MG at det har startet å komme beskjeder fra forhandlere at prisene forventes å stige om et par uker. Kan være ivrige selgere som bruker skitne triks for å få solgt lagerførte biler, eller så kan det være noe i det. Gjenstår å se.
#30
Hyundai Ioniq / Sv: Tanker rundt 2020 Ioniq vs 2019 og pris
mandag 15. juni 2020, klokken 21:36
Da skal jeg prøve det. Har obd2 dongle liggende etter Leafen.

Oppdatering.
Appen finnes ikke på iPhone. Kanskje du har Android ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA