Jeg leser om folk som klager på ladehastighet, og det slår meg at veldig mange gjør feil.
For å oppnå raskest mulig ladehastighet:
1. Batteri må være litt varmt, så ikke lad etter kun kjørt noen få mil.
2. IKKE lad når bilen viser 20 prosent eller mer, da lader den trengt. Lad aller helst når den viser 8-10 prosent, da lader den opp mot 125 kW.
3. Er det flere som lader på likt, da kan dette påvirke hastighet.
4. Stopp lading på 80 prosent, det går veldig tregt etter det.
5. Går det sent tross disse råd, da kan lader være defekt, så bytt til ny lader!
Starter alltid lading når bilen viser på 8-12 prosent, og får da alltid over 100 kW frem til rundt 30-35 prosent. Så går den sakte jevnt ned og legger seg stabilt på 70-80 kW frem til jeg avslutter lading på 80 prosent.
Har forresten ev IV80
For å oppnå raskest mulig ladehastighet:
1. Batteri må være litt varmt, så ikke lad etter kun kjørt noen få mil.
2. IKKE lad når bilen viser 20 prosent eller mer, da lader den trengt. Lad aller helst når den viser 8-10 prosent, da lader den opp mot 125 kW.
3. Er det flere som lader på likt, da kan dette påvirke hastighet.
4. Stopp lading på 80 prosent, det går veldig tregt etter det.
5. Går det sent tross disse råd, da kan lader være defekt, så bytt til ny lader!
Starter alltid lading når bilen viser på 8-12 prosent, og får da alltid over 100 kW frem til rundt 30-35 prosent. Så går den sakte jevnt ned og legger seg stabilt på 70-80 kW frem til jeg avslutter lading på 80 prosent.
Har forresten ev IV80