Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Solheim

#31
Tesla har da avstandsmåler (radar) som er standard på biler med adaptiv cruise. Tingen med radar er at den sliter med å fange opp stillestående objekter, den ser lett objekter som er i bevegelse i forhold til "bakgrunnen". Dette er ikke Tesla spesifikt, her fra Audi E-Tron manualen:
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#32
Og det har vell aldri vært kampanjerente på Model 3 tidligere.
#33
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
mandag 07. desember 2020, klokken 15:27
Ifølge EPA testene på Model 3 2021 fikk de ut 78kWt på LR og 81kWt på Performance.
Så jeg tror Performance er avhengig av Panasonic batteriene for å få oppgitt rekkevidde. Ser folk spekulerer på det tyske forumet at det 77kWt batteriet er feil registrert på Performance da det var mye rot med batteristørrelser på E-Golf også.
#34
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
mandag 07. desember 2020, klokken 12:19
Sitat fra: Haavis på mandag 07. desember 2020, klokken 11:53
Hvor ser man hvilke "option codes" man har?
Står i vognkortet.
#35
Model 3 / Sv: Blåtann TPMS
søndag 06. desember 2020, klokken 22:56
Sitat fra: poskare på søndag 06. desember 2020, klokken 22:17
Det er noen dekkforhandlere som nå leverer dekk og felg med standard Tpms, og for en ekstra sum får du «Tpms som støtter» de nye bilene.
Da er jeg veldig interessert i hvilken dekkforhandler som leverer dette, ingen av de jeg har vært i kontakt med klarer å skaffe dette.
#36
Model 3 / Sv: Blåtann TPMS
søndag 06. desember 2020, klokken 22:07
Nå har vell disse sensorene eksistert helt siden introduksjonen av Model Y i statene og vi har enda ikke sett noen aftermarket.
#37
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
søndag 06. desember 2020, klokken 17:14
Sitat fra: Almis på søndag 06. desember 2020, klokken 17:06
Er så jævlig spent på om hvilke lykter og batteripakke min P har. Vi får svaret i morgen klokken 4!

Hold oss oppdatert! Har også VIN på 8272XX, men har ikke levering før den 17.
#38
Model 3 / Sv: Alternative skilt lovlig i Norge?
søndag 06. desember 2020, klokken 13:05
Sitat fra: blondie på søndag 06. desember 2020, klokken 12:25
Sitat fra: Solheim på søndag 06. desember 2020, klokken 09:24
Jeg brukte dobbeltsidig tape, funker det og.
Det ser bra ut! Hvordan er det bak fremskrittet, er det flatt nok der til å få feste?
Skiltholderen er bygd opp av to deler. Så jeg skrudde bare av det fremste partiet som er selve skiltholderen og teipet skiltet fast i den bakerste delen. Har lagt ved et bilde som viser de to delene, ikke det beste bildet men får fram poenget.

 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#39
Model 3 / Sv: Alternative skilt lovlig i Norge?
søndag 06. desember 2020, klokken 09:24
Jeg brukte dobbeltsidig tape, funker det og.

 [ You are not allowed to view this attachment ]  
 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#40
Sitat fra: Oysteins på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:56
Sitat fra: lars667 på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:36
Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:15
Kanskje Tesla ønsker å posisjonere Performance over Long range ved å la P få nye matrix lykter? Og LR får litt oppgraderte lykter? Virker rart om LR nå har fått nye lykter som om noe  dager igjen skal bli oppgradert til Matrix....

Ja, jeg har til gode å se troverdige kilder (annet enn en og annen forvirret Tesla-SA) som viser nye lykter på LHD LR. Det var snakk om en i Tyskland med VIN 827xxx, men det viste seg å være tull. LR'en det vistes til hadde bare gamle lykter likevel, og den andre var en Performance. Sad but true. Men det er jo kjekt om ryktet om at det skal gå an å oppgradere senere er rett. Selv om jeg mistenker at gode matrix-lykter er dyre.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor RHD LR får nye lykter men ikke LHD...

Mulig de var tom for lykter med RHD beam pattern, og hadde mye stock med gamle lykter for LHD.
#41
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 26. november 2020, klokken 22:36
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 26. november 2020, klokken 17:10
Det som er litt gøy og snilt er at Tesla gir nye funksjoner gjennom bilens levetid uten å ta betalt for det, som f.eks. videoopptak, mulighet til å se opptak på skjermen, spill osv, mens andre konkurrenter tar betalt for å gi tilgang til app, som VW.
Tesla tar seg dog betalt for «premium connectivity» etter det første året, det er det ikke alle som gjør.
Nå er det vell ikke noen som tilbyr det Tesla tilbyr i premium connectivity så sammenligningen er vell ikke helt fair, video og musikk streaming, nettleser og karaoke.
Det viktigste som forvarming gjennom app og generell app styring er fortsatt gratis, og her er det vell flere konkurrenter som tar seg godt betalt for tilsvarende funksjoner.
#42
Model 3 / Sv: Videoer å se mens vi venter på Model 3
onsdag 18. november 2020, klokken 01:13
Bildene er tatt midt mellom av/på av fjernlys. Legger veldig merke til hvordan de nye lysene har individuelle leds/piksler da noen henger litt etter, håper vi får noe ala Matrix.
[ You are not allowed to view this attachment ]    [ You are not allowed to view this attachment ]  
#43
Model 3 / Sv: Bruktbilpriser Model 3
tirsdag 17. november 2020, klokken 22:33
Sitat fra: hemi på tirsdag 17. november 2020, klokken 22:17
Base performance har ikke binning på motorene, som P har

Base performance er kun en software snutt på LR for å få solgt ut biler de brant inne med på lager. Til iritasjon for mange på finn, og endel folk som tror de hadde kjøpt seg performance ;) til glede for mange som basicly betalte LR pris og fikk bra 0-100 (men ikke 100-0)

Evnt rekkeviddeforskjell er mer om du har 18-19-20" felgsett.

Igjen så stemmer ikke det, det er to forskjellige motorer, man kan ikke software upgrade en LR til Perfomance. Motorene i LR har færre silicone carbide mosfets (18 SiC) enn Performance (24 SiC) for å spare cash. Hadde det vært tilfellet hadde Tesla garantert tilbudt oppgraderinger via app for å dra inn mer cash.

Da base performance ble solgt i Norge kostet den mer enn LR, og de forsvant fort. De var veldig ettertraktet da det var eneste mulighet for en Performance med hengerfeste, og de gikk lett over pris på Finn.
Du blander vell ikke med LR med boost?
#44
Model 3 / Sv: Bruktbilpriser Model 3
tirsdag 17. november 2020, klokken 22:17
Sitat fra: helge89 på tirsdag 17. november 2020, klokken 22:02
Ja det stemmer, men motorene var -980 i alle bilene fram til Q2 2019. Så de fleste base performancer har samme motor som LR fra samme tid.

De begynte med endringene før bilene til Europa ble produsert, har selv en veldig tidlig LR med 990 motor. Base P dukket ikke opp i Norge før sensommeren 19, og ble da levert med 980.

Sitat fra: sp1987 på tirsdag 17. november 2020, klokken 22:06
Her ble det mye.
Kan du svare meg på dette her:
Base P er en LR med P motor. Mener du at den har LR rekkevidde og P ytelser?
Hvis ja, har ikke de nye Performance det også? Altså en LR rekkevidde og P ytelser? Med andre ord så er nye P det samme som det Base P var/er?🙄

Den har P ytelser og LR rekkevidde, siden den ble levert med 18" dekk som er hovedgrunnen til rekkeviddetapet i Performance. I følge EPA data så har faktisk en Base P lengst rekkevidde da P motorene er mer effektive enn de som er levert i LR.

Nye Performance har større batteri som gir den lengre rekkevidde. Base Performance er for folk som vil ha en LR med P ytelser, track mode og hengerfeste.
#45
Model 3 / Sv: Bruktbilpriser Model 3
tirsdag 17. november 2020, klokken 21:52
Det stemmer ikke helt, det er forskjellig motor i P og LR. Base Performance er en LR med P motorer. Bakmotor på P og Base P ble levert med 1120980 og LR med 1120990, front motor er den samme. Det var kun tidlig når de kun leverte i statene de kom med samme motor, i slutten av 2018 begynte de å differensiere på motorene og leverte LR med ny motor. Boost er noe annet, en 0,5s boost som legger en LR midt mellom en standard LR og P.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA