Sitat fra: Muffinman på tirsdag 11. august 2020, klokken 22:33Kia Picanto - tresylindret bensin.Sitat fra: Vidar1979 på tirsdag 11. august 2020, klokken 09:39VW TSI?
60 000km på 2 registerkjeder
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Muffinman på tirsdag 11. august 2020, klokken 22:33Kia Picanto - tresylindret bensin.Sitat fra: Vidar1979 på tirsdag 11. august 2020, klokken 09:39VW TSI?
60 000km på 2 registerkjeder
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 05. august 2020, klokken 13:22Jeg fikk faktisk refundert medlemskapsutgiften så jeg skal ikke klage men nimrooz er etter min mening så spot on man kan komme.Sitat fra: nimrooz på onsdag 05. august 2020, klokken 12:02
Du kan si hva du vil, men tocn er den mest rotete klubben jeg har vært borti, vet egentlig ikke om mitt signatur medlemskap der har gitt meg noe noengang, annet enn at jeg har vært med å støttet ladere som jeg aldri har brukt.
Sikkert heldig du, siden ingen av de andre klubbene du har vært borti, har gjort feil.
Siden du er så erfaren på hvordan det skal gjøres, kan du pm meg ditt navn og nr, så skal jeg få overbakt det til nominasjonskomiteen slik at du kan stille på valg til styret på neste valg.
Merk med "enorme mengder gratisarbeid med bare kjeft til belønning", så kommer det rett fram!
Sitat fra: RJK på fredag 31. juli 2020, klokken 00:32Nå har man TN-C frem til første fordeling (altså kombinert jord og nøytralleder) så det med 5 ledere til husene medfører ikke riktighet.Sitat fra: mroek på fredag 31. juli 2020, klokken 00:17Sitat fra: RJK på torsdag 30. juli 2020, klokken 23:03
Vet du om det blir byttet til TN om en trafo må oppgraderes, eller "har de lov" å beholde IT/TT-nett på disse, selv når de bytter innmat? Kan de bygge ut nye boligfelt med IT/TT-nett fordi de velger å koble seg til trafo med dette?
Bytting til TN i et eksisterende IT-felt skjer nok i praksis aldri, fordi det også krever ombygging av de eksisterende husenes system (det må f.eks legges ny inntakskabel, mener jeg. I hvert fall om man skal ha 3-fas inn, fordi det med TN kreves 5 ledere, og 3-fas IT typisk har 4). Det er altså ikke bare å bytte trafo, siden systemene er grunnleggende forskjellige. Utbygging av nye felt er vel i praksis alltid TN, og da må ny(e) trafo(er) opp, selv om det finnes eksisterende IT-trafoer med ledig kapasitet.
OK! Takker for svar, det høres jo forsåvidt greit ut.
Tenkte ikke så mye på lederne, men det er jo selvsagt den største forskjellen. De koster sikkert mere til TN, og der skulle "vi" spare inn, siden det fort blir mange meter med kabler, og dermed store besparelser.
Nå i ettertid så viser det seg, igjen, at å velge den billigste teknologien fremfor den beste teknologien, fort blir dyrere i lengden. Ihvertfall om en må gjøre det om igjen, eller gjøre det dobbelt opp.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 23. juli 2020, klokken 12:53Jeg vil anta at man får kjøpt en 2 år nyere S75D med samme eller lavere kilometerstand til den prisen. 450k er ca det jeg hadde vært villig til å selge min for.
Når du kan bevege deg opp mot 450.000 i budsjett så er veldig mange med 4-hjulsdrift (stort sett alle fra 2015 har det). Største poenget / problemet med høy kilometerstand er at garantien går ut på alt utenom batteri/drivverk på 100.000km / 5 år.
Men for å hoppe til mitt forslag så er det en med helt nytt batteri og 4 nye dørhåndtak (som er et svakt punkt) og med takbøyler og vinterhjul og vinterpakke og 4G og HIFI til 449.900. Ja, garantien er gått ut på dato, men kan ikke få alt for den prisen. Hvis du skal kjøpe til maks 450.000 synes jeg dette var et meget godt valg:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175963353
Sitat fra: gak på torsdag 25. juni 2020, klokken 13:01Hva har det å si på en 6 år gammel bil?
Enda en som har "glemt" å opplyse om at bilen er bruktimportert.
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 03. mai 2020, klokken 20:14Men hadde den KIA'en vært bruktimportert fra Sverige ville garantien vært identisk med den norske. Det å ta all bruktimport over en kam blir helt feil men man bør sette seg litt inn i hva man kjøper og med hvilke betingelser.Sitat fra: Cougar på lørdag 02. mai 2020, klokken 22:16
Kanskje litt offtopic, men:
Jeg spurte min Hyundai-forhandler hva som gjelder angående garanti på min importerte Ioniq når den var på 1-års service nylig, og han sa de behandlet importerte biler helt på linje med norsksolgte biler, da det er EU-garanti fra Hyundai som dekker dette.
Kan noen dokumentere at man f.eks må betale feilsøking selv på importert Ioniq, og da mener jeg ikke bare "har hørt av en bekjent av naboen at..." ?
Cougar: Dette er et meget godt spørsmål og her er det myyyyye vranglære ute å går.
Les derfor denne om hva som skjer i praksis, Kia Soul var dette. Men "ost er ost" som den TV reklamen om Jarlsbergost he he he og hund er hund og så videre...
https://www.dinside.no/motor/fikk-garanti-smell-pa-13200-kroner/72269299
Sitat fra: HelectriC på lørdag 11. april 2020, klokken 18:44Har man en konlusjon med 2 streker under svaret på denne nå?Sitat fra: Rosstopher på lørdag 11. april 2020, klokken 16:31Sitat fra: HelectriC på lørdag 11. april 2020, klokken 12:18
Det er jo veldig rart da det er veldig (!) vanlig å montere sykkelkrok på alle mulige biler som ellers ikke kan ha henger. Burde jo kommet frem at det ikke lov da.
Hvor burde det komme fram? Hos de som selger sykkelstativer? De som selger hengerfester? Hvis de vet at disse produktene skal brukes ulovlig så burde de si fra ja. Ellers så er det jo som alltid førers ansvar at bilen er forskriftsmessig lastet.
Jeg er fortsatt i tvil om det virkelig er ulovlig med sykkelhengerkrok.