Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Vidar1979

#106
Jeg slo til på rentekampanjen med 0 i egenkapital og 10 års løpetid.
#107
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vurderer å kjøpe ny model s. Diverse spm.
tirsdag 01. august 2017, klokken 22:51
Tabellene i NEK for strømføringsevne opererer med 2x og 3x for antall faser uavhengig av fordelingsystem. Det samsvarer med vanlig dagligtale.

Hvorfor komplisere det da de færreste kjøper kabel selv.
#108
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vurderer å kjøpe ny model s. Diverse spm.
tirsdag 01. august 2017, klokken 21:53
Benytter ladestasjonene seg av N-leder eller er det med tanke på underfordeling i garasjen?
#109
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vurderer å kjøpe ny model s. Diverse spm.
tirsdag 01. august 2017, klokken 19:45
3x10 blir veldig fort riktig avhengig av forlegningsmåte og reduksjonsfaktor.
#110
Sitat fra: madsskon på onsdag 12. juli 2017, klokken 22:01
Tenker ikke bare videresalg. Tenker også comfort underveis mens jeg har bilen.

Bruker utrolig mye rattvarmen og varme i setene bak faktisk.

Uten autopilot er bilen ikke den samme...og skinn er must med kids:)
Folk er forskjellige, for egen del har vi i underkant av 4 kilometer til barnehagen og jeg har aldri kjørt hele distansen med rattvarme på (Kia bensin.)
#111
Trenger virkelig ikke det.

Har rattvarme på konebilen, bruker den knapt nok.

Premiumpakken gir vel knapt nok noe på en ny bil. Lys og bakluke er nå i standardpakken.

Autopiloten virker ikke i mitt nærområde.

Antar stoffsetene er ok.
#112
Model S 2013 - 2022 / Sv: Småbarn i Tesla Model S
onsdag 12. juli 2017, klokken 21:27
Sitat fra: Muffinman på fredag 30. juni 2017, klokken 11:33
Da er det snart dags for ferie, og de største familiemedlemmene tar turen sørover med vår ene Model S. Minstejenta og mor kommer etter med fly. Vi tenker å ta med vårt Cybex Sirona i bilen, men det betyr at det mangler barnesete hjemme i 6 dager fra vi kjører til flyet kommer etter.

Dermed trenger vi et akseptabelt barnesete. Alternativene er å kjøpe et brukt sete på Finn og selge det når ferien er over. Det har vi ikke lykkes med, ingen gode alternativer som ikke medfører uforholdsmessig lang kjøring. Et annet er Biltema`s bakovervendte sete til 1600, men det er beltestol som også skal festes i fundamentet til forsetet ved å løsne en bolt. Det er lite aktuelt, og en slik stol er vel heller ikke enkel å få solgt igjen.

Til dere som er litt kjent i Spania (vi skal også gjennom flere land): Kan det være et alternativ å kjøpe et sete der nede? Finnes det varianter som gir akseptabel sikkerhet som enten er moderat priset eller som kan selges i Norge uten å ta det helt store tapet?

Jenta fyller to år i sommer, og er av normal størrelse.
Du kan låne vår Sirona. 6525 Frei så er ikke langt unna.
#113
Etter henvisningsrabatt endte vi opp med 659 med metalliclakk og ultrahifi.

Blir strengt tatt ikke noe dyrere enn en Superb med 4x4
#114
960k brutto kan være mye og lite for en liten familie avhengig av vaner/forbruk.

Uansett bør man jo ha en buffer i hverdagen, lever man fra hånd til munn er neppe en bil til 670k rett medisin.

Greit å gjøre seg noen tanker om hvordan økonomien vil tåle et samlivsbrudd også.
#115
Jeg fikk svar i dag, min 75D bestilt i slutten av mai får oppgradert ytelse.
#116
Model S 2013 - 2022 / Sv: New performance enhancements
søndag 02. juli 2017, klokken 23:30
Sitat fra: krister461 på søndag 02. juli 2017, klokken 23:18


Sitat fra: Vidar1979 på søndag 02. juli 2017, klokken 23:15
Hvorfor kansellere hvis den ikke har oppdatert ytelse? Ser ikke helt den store forskjellen. Selv har jeg VIN204xxx

Hva er det du ikke ser forskjell på? Ett sekund bedre ytelse?

Andre betaler flere hundre tusen for å oppgradere ytelsen til en 100D...
Fossilbilen jeg har i dag tar 0-100 på 8-ish men hvordan den drar fra 80-120 betyr langt mer for meg enn 0-100 som er mer av akademisk interesse.


#117
Model S 2013 - 2022 / Sv: New performance enhancements
søndag 02. juli 2017, klokken 23:15
Hvorfor kansellere hvis den ikke har oppdatert ytelse? Ser ikke helt den store forskjellen. Selv har jeg VIN204xxx
#118
Har rattvarme på konebilen (Kia) og det blir ikke mye brukt.

Av den grunn tok jeg det ikke med da jeg bestilte S.
#119
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forsikring Tesla
fredag 23. juni 2017, klokken 22:38
Når jeg leser tråden så er jeg glad for at jeg slipper å ordne forsikring når jeg får min (arbeidsgiver - flåteforsikring).
#120
Kjøp og salg av deler og utstyr / Kjøper 19' vinterhjul
søndag 18. juni 2017, klokken 23:00
Hvis noen har dekk og felg til Model S til salgs er jeg interessert. Fortrinnsvis med siste generasjon TPMS.

Kommer til å kjøre en del mellom Kristiansund og Grenlandsområdet i år.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA