Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - daktari

#31
Audi e-tron / Sv: Regenerering
fredag 22. mars 2024, klokken 07:18
Jo, du kan gå inn på innstillinger og skru av adaptiv regen. Den vil da være fast, og du kan justere fra 0-1-2 med hendelen. Men hver oppstart av bilen så må du dra 2 ganger i handelen, så holder det ut kjøreturen.
#32
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
torsdag 21. mars 2024, klokken 23:15
Det slo meg også. Over natten dukket det opp haugevis av FSD-positive poster på reddit. Mistenker boter.
#33
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
torsdag 21. mars 2024, klokken 19:22
Løp og kjøp!
https://twitter.com/WholeMarsBlog/status/1770240251623358605

SitatWhole Mars Catalog
@WholeMarsBlog

If you can afford it, please buy FSD or subscribe to support the team.

We need to show Wall Street that people want this and believe in it.

When it gets to the point that attention is no longer required, today's prices will look cheap.

Convince your friends & family too.

1:05 a.m. · 20. mar. 2024
·
132k
 visninger
#34
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Lansering 18. mars 2024
onsdag 20. mars 2024, klokken 23:01
En ting med Q8 er MMIen, men verre er vel motor/girboks kombo.

 Q6 sine motorer ser ut til å bygge på Tesla, BMW og MEB-tilnærmingen, med alt integrert og en meget enkel transmisjon uten kompliserende planetgir.
De fortsetter med kjøling av rotoraksel, men forhåpentligvis bedre enn på Q8.

https://electrichasgoneaudi.net/models/q6-e-tron/drivetrain/motor/
#35
Peugeot (PSA) / Sv: e-5008
onsdag 20. mars 2024, klokken 22:35
Ellers meldes det på https://elbil.no/sjuseter-med-660-km-rekkevidde/ at den får 748 l bagasjerom.

Så sammenlignet med nettopp lanserte Q6 så får man lavere pris, 225 liter mer bagasjeplass, og 2 ekstra seter på en akkurat like lang bil.
#36
Peugeot (PSA) / Sv: e-5008
onsdag 20. mars 2024, klokken 22:32
Sitat fra: suverin på onsdag 20. mars 2024, klokken 19:54
Sitat fra: egleh på onsdag 20. mars 2024, klokken 19:37ser ut for meg som firehjulstrekkeren dessverre bare kommer med det minste batteriet;
Oi, ja, får satse på det som står i artikkelen til elbil24 stemmer istedenfor, der sto det at awd ble tilgjengelig med begge batterier.
Ja, dette blir spennende. 3008 får ikke awd med største batteriet.
 Men 5008 er jo lenger, så da bør de kunne ha plass til både hekkmotor og stort batteri.
#37
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Lansering 18. mars 2024
onsdag 20. mars 2024, klokken 13:26
Sitat fra: RJK på onsdag 20. mars 2024, klokken 11:29
Sitat fra: daktari på onsdag 20. mars 2024, klokken 10:55Etron/Q8 har da meget god bakkeklaring og fremkommelighet.
Er da vitterlig det han skriver og. Som sagt, han vil ev. savne det på neste bil. Derfor han lurer på hva bakkeklaringen er på Q6, sånn til sammenligning!

8)
Ja, det stod en "vil", foran "savnes", det snur jo meningen. Fikk ikke med meg det.
#38
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Lansering 18. mars 2024
onsdag 20. mars 2024, klokken 10:55
Etron/Q8 har da meget god bakkeklaring og fremkommelighet.
#39
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Lansering 18. mars 2024
onsdag 20. mars 2024, klokken 08:48
Har sirkulert noen dimensjonstegninger på ElectrichasgoneAudi-sidene. Jeg er ikke helt sikker på om de har pakket denne bilen godt sammen. På den annen side ser det ut som om den er like bred innvendig som Q8, og omtrent like romslig. Men bagasjerommet er 7 cm kortere enn Q8.
Kort fortalt; panseret er for langt på Q6. Denne må prøvesittes.
At den utvendig ser helt lik ut som Q4 gjør også at jeg kanskje blir lurt til å tro den er mindre.
186 cm høye Peter Esse fikk ikke god plass i baksetet akkurat på kl 19:19 men mistenker at setet stod langt bak.

https://youtu.be/idZu2vyZVnI
#40
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Lansering 18. mars 2024
onsdag 20. mars 2024, klokken 08:31
Sitat fra: turfsurf på onsdag 20. mars 2024, klokken 05:26
Sitat fra: daktari på tirsdag 19. mars 2024, klokken 08:46Med Fully charged, uten luft, bakhjulsving, H/K og massasje og vinterhjul (50k) ligger den på 900 før rabatter. Lader raskere på 400V også.
Den prisen er uten vinterhjul og leveringsomkostninger. I realiteten er den godt over 950k, før man har lagt til noe.

Ellers  enig, iX50 konkurrerer bra hvis plassen i kupeen er liten på Q6.
I realiteten er den ikke godt over 950 før man har lagt til noe.
Bruk konfiguratoren selv. Den ender på 900 før du har lagt til noe.
Så kan du forhandle frem 4% rabatt (ca 30k) og legge til vinterhjul ca 40k og være på 910 ferdig. Eller kjøpe 3.part v.dekk eller fra en høgger.
#41
Hyundai Ioniq 5 / Sv: For høy egenvekt - lite nyttelast
tirsdag 19. mars 2024, klokken 22:25
Men da blir bilen fort veldig stiv i fjæringen som tom. Tenk f.eks en Caddy, ikke særlig comfy. Så de gjør en avveining.
#42
Hyundai Ioniq 5 / Sv: For høy egenvekt - lite nyttelast
tirsdag 19. mars 2024, klokken 21:28
En ting er kontrollen, men den er der fordi kjøreegenskapene neppe blir særlig hyggelige med overlast, spesielt behov for en unnamanøver.
#43
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Lansering 18. mars 2024
tirsdag 19. mars 2024, klokken 08:46
Bare jeg som savner flere bilder av standardfarger og interiør?

Har ikke sett ferdig, men Peter Esse mener baksetet er som i Volvo Xc40.

Jeg tenker fortsatt at iX50 på kampanje vil være et godt kjøp jfr disse prisene, men vi får se på prislisten. Med Fully charged, uten luft, bakhjulsving, H/K og massasje og vinterhjul (50k) ligger den på 900 før rabatter. Lader raskere på 400V også.
#44
ID.3 / Sv: Vurderer Cupra Born, noe spes jeg bør være obs på?
mandag 18. mars 2024, klokken 08:26
Såvidt jeg forstår så har en Travel Assist autopilotog stort batteri. Autopiloten er herlig i disse.

Så har du en med ekstra stereo. Den er nok bra, men dette kan ettermontert uoriginal for ca 10k, f.eks Bass Brothers pakke.

Den med lille batteriet virker noe overpriset sammenlignet med de to med 77 kWh.

Vet ikke hva Dynamic understell innebærer, men hvis den har adaptive dempere så er det kjekt for å justere litt mykere eller stivere enn standard. Men hvis fjærene også er stivere vil du nok hovedsakelig oppleve en ganske sportslig bil, så kanskje bedre å velge noe annet.
#45
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
søndag 17. mars 2024, klokken 23:13
Ny versjon, 12.3, folk er begeistret.  Musk hyper opp 12.4 som enda bedre.
Men så...
https://www.youtube.com/watch?v=LbCGAN6Pk_c&t=2049

Da venter vi på 12.4.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA