Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Rogeren

#1
Skulle byttet modul 1 og 8 i soul-less kiaen, men finner ingen som deler opp batteripakker og selger umodifiserte moduler.
Kommet ned i 54%SoH nå...
#2
Har en kia som nå er ganske soul-less, og trenger nytt (brukt) kjørebatteri.
Noen som har bil for hogging?

Har kontroll på finndel og nbf bildeler
#3
Er det noen som har prøvd seg på det? Ser det er noen steder på nett de bytter et par kondensatorer, med synlige skader på.
#4
Kia Soul EV / 2015 soul, ombordlader reparasjon?
onsdag 18. januar 2023, klokken 17:17
Er det noen som har forsøkt å reparere ombordladeren? Den er helt død for lading, bortsett fra hurtiglading. Kommer heller ikke lys i diodene på dashbord, bortsett fra hurtiglading. Bilen vet at ladepluggen er i, for den sier den ikke kan startes før ladeplugg er tatt ut om jeg prøver på noe slikt tull.

Evt om noen har en delebil, er jeg på jakt etter lader og batteri...

Batteriet er bare 50,7%SoH, Så det går fort tomt når det ikke kan lades...
#5
Må oppgradere i-mieven min, men trenger ikke stor bil, ei heller lang rekkevidde. Kjører i-mieven 5000km i året.
Jeg er i utgangspunktet ikke redd for biler med høy km, om prisen er rett, og har hatt 3 mercedes varebiler hvor minste km har vært 311000 ved kjøp. Høyeste 480000 og still going strong.

Men så dukket det opp en Zoe, som har bikket 150.000km, og jeg kjenner de ikke godt nok til å si om det er gode greier, eller om det er et evig havari som bare venter på å skje...

Hva mener menigheten her inne?
Hva er erfaringene med høy-km Zoe, evt hva har gått i stykker som har hindret høy km, og når har det gått i stykker?
Evt hva bør være byttet?
#6
Merkeverksted sender vekk batteripakkene for å få fikset dette, og det er dyrt. Noen som vet hva som kan gjøres, hvor man kan få deler til dette osv?
#7
Fiat 500e / varsel i instrument "RBS"
lørdag 15. februar 2020, klokken 00:10
regenerative braking system faulty, og electronic stability control inactive sier den i instrumentet. Kjent feil?

Hvilket diagnoseverktøy må evt brukes på disse bilene, og er det noen i bergen som har kompetanse på de?
#8
Som emne. De vil bytte høyvoltlader, selvfølgelig med ny del. Men er det mulig med brukt del?
De sier også at det er stor sannsynlighet for at ptc-varmeelementet ryker ved skifte av lader (noe jeg synes høres veeeldig rart ut...), og vil bytte dette samtidig.

Dette vil de ha nesten 50 lapper for, derfor jeg lurer på om det kan brukes brukte deler.
#9
Den føles litt treg og luggete rundt midten, og gjerne 15 - 20 grader hver vei.
Blir litt ustabil å kjøre grunnet dette. Virker som en treg tannstang, noen som har vært ute for noe sånt?

Også en liten klunkelyd foran vet små asfaltkanter, men da når en kjører utfor kanten. Ikke slakk som kjennes i hjul, nettopp eu-godkjent osv.

Den er kjørt ca 110000km, så noe dukker vel opp.
#10
Som tittelen sier. har diagnose, har vann, men mangler kobling inn på bilen, en saxo, som nå ønsker vannservice.

Finnes det noe å få kjøpt noe sted (om noen har kjennskap til noen plasser i bergen er det helt topp), på f.eks biltema, jula, rørleggerbutikk, clas ohlson, et eller annet? Ta gjerne med et artikkelnummer om dere vet om noe...

Takk.
#11
Som emne. Noen som vet hva disse er hentet fra? ser ut som calipere er fra 205/106 e.l. wirer fra 106 f.eks?
#12
Tidlige elbiler: PSA / Ombygging? Saxo med I-on framdriftsystem?
torsdag 10. november 2016, klokken 09:51
Noen som vet om dette lar seg gjøre på noen måte, uten å måtte finne opp hjulet på nytt?

Har muligens en I-on delebil på lur, med komplett framdriftsystem, og en jeg har en flott blå bompengesniker kalt saxo. Og den er fryktelig treg i oppoverbakkene, og I-on har jo litt mer krutt.

Noen som har sett på mulighetene?
#13
Finnes det interesse for komplett framdriftsystem fra en slik som dette?
Har en bil som vurderes for hugging.
2011 I-on for å være nøyaktig.
#14
Har googlet litt ang dette, men ikke blitt noe klokere. Mange som har hatt feilen, men fant ikke noen klar løsning på nett.

Noen som har vært borti det?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA