Noen man kan kjøpe i Norge da?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: automat på torsdag 24. desember 2020, klokken 16:04Sitat fra: emurof på torsdag 24. desember 2020, klokken 14:59I følge samme lov skal man kunne lade raskt nok til at man kan ha bilen til normalt bruk (husker ikke om dette gjelder en tenkt "gjennomsnittsbruker" eller konkret behov for hver enkelt, men i begge tilfeller er 10A langt ifra godt nok).
10A rekker normalt til 10-15 mil daglig. Hvor går grensen for et borettslags «leveringsforpliktelser»? Skal et borettslag måtte dekke behovet til en som kjører like mye som en taxisjåfør?
Sitat fra: TB på onsdag 23. desember 2020, klokken 19:25Å bygge om til lastbalansert system har en kostnad,. Men, hvem skal betale der et spørsmål. Planen til styret er å unngå hele kostnadene. Men, er det en dårlig ide må det endres.
Sitat fra: heiho på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:40
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201189165
Han er litt optimist, haha...
Sitat fra: Veggen på fredag 18. desember 2020, klokken 23:10Sitat fra: emurof på fredag 18. desember 2020, klokken 22:47Hmm, da burde vel restbalansen være 61M og ikke 12M?
Bare 69M handler av 130M som skal inn i indeksfondene.
Fondene kan vel ha hentet (eller planlegger å hente) aksjer utenom slutthandelen i dag også, så det viser vel ikke hele bildet.
Sitat fra: vinterdekk på fredag 18. desember 2020, klokken 13:57Toyota satser sterkt på hydrogenbiler mens de i det stille ligger langt framme med faststoffbatterier.
Sitat fra: SurSnasen på fredag 18. desember 2020, klokken 08:55Det er vel relativt stor sannsynlighet for at de fondene som må kjøpe seg inn, ikke akkurat gleder seg til det når kursen nå er oppe i de høyder hvor risikoen er skyhøy, og det vil være svært mange år til Tesla potensielt vil være på de høyder som forsvarer dagens kurs.
Sitat fra: Marzo på torsdag 17. desember 2020, klokken 14:04Sitat fra: emurof på onsdag 16. desember 2020, klokken 17:36Sitat fra: Motorwatt på torsdag 10. desember 2020, klokken 09:04Hehe. Det er vel solgt over dobbelt så mange e-tron i 2020.
Når den vel kun selges i Europa og de har fabrikk i Europa så er jo ikke det så rart. Tesla hadde jo bare en fabrikk for hele verden med unntak av Kina, og da kom de "dobbelt" på etterskudd fordi de i motsetning til f.eks. Audi ikke kunne sette i gang leveringer med en gang produksjonen var i gang igjen.
Audi e-Tron bygges også bare ved en fabrikk og leveres utenfor Europa, så her roter du litt. https://www.audiusa.com/us/web/en/models/e-tron/e-tron/2021/overview.html
Men Norge er absolutt favoritten når det gjelder salgstall for e-tron.
Sitat fra: Rollep på torsdag 17. desember 2020, klokken 11:49Sitat fra: Motorwatt på torsdag 10. desember 2020, klokken 09:51Ja det er imponerende
Imponerende av VAG-gruppen. Hittil i 2020 har de levert 24.330 rene elbiler i Norge, hvilket tilsvarer omtrent 1/3 av totalmarkedet på elektriske biler.
Lurer litt på hvor det ble av med folka her inne som vrøvlet om at dette bilkonsernet ville gå samme vei som Kodak
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. desember 2020, klokken 17:4480$ er jo pre-Split på 400$. Absolutt ingen lav kurs eller lav prising det.