Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - alda

#691
Model S 2013 - 2022 / Sv: Adjustable lowering links for Model S
torsdag 12. oktober 2017, klokken 12:56
Sitat fra: Stig O på tirsdag 02. mai 2017, klokken 17:11
Sitat fra: overlay på tirsdag 02. mai 2017, klokken 13:03
Sitat fra: horven på tirsdag 02. mai 2017, klokken 12:58
Sitat fra: Stig O på torsdag 06. august 2015, klokken 14:01
5mm her! Synes det er nok, og det funker over de fleste fartsdumper i low. Kjører for det meste i low og har ingen skjevslitasje på bakhjulene.

Har du Brembo-bremser, Stig O ??

Ganske sikker på at alle Model S har det

Observera att Tesla "nedgraderade" bromsarna för att spara pengar i nov-dec. 2016. Fram till då hade alla bilar samma performance-bromsar, efter det datot enklare bromsar med parkbroms intergrerad i samma kaliper. Vet inte om man oxå har bytt leverantör...
#692
Tesla / Sv: Skal, skal ikke? Tesla Model S75D
torsdag 05. oktober 2017, klokken 11:18
Bor i Oslo och har kört T/R Oslo-Stockholm över en långhelg - helt problemfritt! (och jag har mindre batterikapacitet än du).
Ligger Superchargers fint placerade längs vägen, du klarar dig fint med ladestopp i Karlstad och Arboga på ca. 20 min (du bör ha laddmöjlighet i Stockholm för returresa).

Men jag hade nog inte köpt elbil utan laddmöjlighet hemma. Bilen mår bra av att stå tillkopplad laddning så mycket som möjligt, den tappar mycket "juice" på vintern om den står oanvänd utan tillkoppling!
#693
Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. oktober 2017, klokken 08:13
Selger har jo gjort en for dårlig jobb her. De burde eksplisitt forklart både hvilke seter og hvilke fjærer bilen fikk når det er akkurat i en slik overgangsperiode.
Hur ska detta vara möjligt när det är rent lotteri vilken type säten man får i denna övergångsperioden? Säljaren borde hellre säga: "kan inte garantera att du får nya säten, var obs på det!"
#694
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjelp! 75D eller 100D?
tirsdag 26. september 2017, klokken 12:07
Har precis firat 1-års jubileum med min 75kw (softwarespärrad på 60), och mitt totala snitt ligger på 202wh/km. Kör bilen på samma sätt som tidigare ICE's, dvs. ligger i 120-130 kmh på motorväg, och kör om där det behövs. Ingen snålkörning alltså. Märk att bilen används bara undantagsvis till småköring/bytrafik. Kört ca. 13000km (vet att det är i minsta laget ;D)
#695
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Schuko 16A ladekladder på finn.no
onsdag 20. september 2017, klokken 15:37
Det är väl max. 10A som är lov på schucko, så dessa kan ju ha hur mycket värmekontroll som helst - dom är ändå "olagliga" att använda...
#696
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot (Yay or nay)
fredag 15. september 2017, klokken 09:58
Att sälja en bil utan AP i framtiden blir precis lika enkelt som att sälja en bil MED - tack vare att det kan aktiveras i efterhand. Det du du förlorar på att inte göra det ved köp är momsen.

Själv köpte jag bil utan pga. ekonomiska prioriteringar. Adaptiv cruise hade vart fint att ha, möjligt att jag aktiverar AP1 för 31000 kroner (men först på listan står uppgradering til 75kw för 20700).

#697
Tesla / Sv: Fargeforskjell i karosserideler midnight silver
torsdag 14. september 2017, klokken 10:23
Det där ser inte bra ut... Inte nog med att det är fargeforskjell - alignment suger ju oxå! :(
Kan se ut som den skärmen har blitt byttet ut efter att bilen var färdig?
#698
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
mandag 11. september 2017, klokken 09:01
Sitat fra: spirrevipp på søndag 10. september 2017, klokken 20:16
Sitat fra: steam på søndag 10. september 2017, klokken 20:07
Kan man søke opp offentlige spillelister vis Tesla-kontoen da?

Ja.
Nej, det går inte. Man har tillgång till en del spellistor, men jag hittade inte en enda av dom jag hade tillgång till på privat konto.
#699
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prosjekt: Ombygging av lydanlegget
onsdag 06. september 2017, klokken 10:33
Sitat fra: Kim Kim på søndag 03. september 2017, klokken 20:50
Jeg har en splitter ny kasse bygget av Bjørn jeg dessverre aldri fikk brukt siden jeg byttet til Model X.

PM hvis av interesse.
Sendt deg PM
#700
Verkar ju på trådstarters historia som att DS visste att det egentligen var stora problem med bilen, men tog chansen på att kunden inte skulle upptäcka dem eller acceptera bilen som den såg ut...

Helt oacceptabelt oavsett, jag hade seriöst tvivlat på om det var rätt att köpa en Tesla om detta var min första upplevelse med bilen...
#701
Lade hjemme / Sv: LAdeboks i garasje, eller ladestolpe foran huset?
torsdag 31. august 2017, klokken 14:07
Jag hade aldrig satt ladeboksen någon annanstans än INNE i garaget om det var möjligt. Grunnen till det är jag önskar att behålla den i min ägo så länge som möjligt...  ;D
#702
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dollarkurs, prisjustering Tesla S
tirsdag 29. august 2017, klokken 07:56
Sitat fra: tiger`n på mandag 28. august 2017, klokken 16:20
Dagens kurs mener jeg er 8.38.
Regnet det ut når det ble satt ned for kanskje 2 måneder siden, det var bare en bitteliten justering dog, kanskje 10 -20 øre.
Hur vet man vad som är "Tesla-kurs" på dollaren, sitter man bara och gjetter eller? I slutet av juli var kursen ca. 8,00, så nedgången är inte stor nog för att Tesla ska justera priset ännu.
I fjor vid den här tiden var dollaren på samma nivå som nu, för att sedan stiga till 8,75 - inga prisändringar i 2016...
Tror dollaren måste ned under 7,50 och bli liggande där för att det skal bli ytterligare prisjustering.

Men om det blir militär konflikt mellan USA och Nord-Korea kommer dollaren att gå i taket... :o
#703
Lading av Tesla / Sv: Effektdeling Superlader stall a og b
torsdag 24. august 2017, klokken 10:52
95-ish är gränsen på 75-batteri. Möjligt att få marginalt över detta i korta ögonblick, men inte över tid.
#704
Och vips så var AP2.0 utdaterad - innan den ens har börjat fungera :o
#705
Sitat fra: goggo på fredag 18. august 2017, klokken 08:41
Sitat fra: elekTrond på mandag 14. august 2017, klokken 23:17
@goggo: Jeg tegnet sjøl "full pakke" siden det bare var 400 kr dyrere enn full kasko. Dog fjernet jeg denne etter å ha sjekket nærmere. Hvis Superkasko er det samme som maskinskade, er det iaffall hos Gjenstridige et vilkår om ajourført servicehefte. Da må du i tilfelle legge sammen kostnadene ved årlig service samt evt. egenandel som utløses. Mao., gjør hjemmeleksa di.  :D

Ja, vi bør alle gjøre hjemmeleksa vår og se hva som er best for hver og en av oss mht. forsikring og annet. :)
For min del så konkluderte jeg med at jeg ville gå for en IF Super forsikring hvis jeg beholdt C-Zeroen etter at garantien utløp.  https://www.if.no/privat/forsikring/bilforsikring/dekning/super
Jeg tror det fremdeles at det kun er IF som dekker fremdriftsbatteri og andre elbil-komponenter i sin superforsikring. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.

For meg så var det følgende momenter som var viktig

  • Jeg er ikke særlig mekanisk anlagt, vil være avhengig av verksted for det som mange andre kanskje fikser selv
  • Jeg foretrekker fast månedlig utgift til forsikring framfor muligheten for en kjempestor regning, selv om sannsynligheten sier at det kan lønne seg med sistnevnte.
  • Jeg bor ikke i nærheten av Elbilmek eller @Elektrolux eller andre elbil spesialister, så jeg ville være avhengig av merkeverkstedene med sine høye priser ved evt. problemer med "elbil komponenter"

Nå ble det jo til at jeg valgte å "oppgradere" til nyere bil, så da har jeg vanlig kaskoforsikring så lenge jeg har nybilgaranti på den.

mvh
Hugo
Från och med 2015 (eller tidigare?) så är det det 8 års/100' km garanti på batteri på C-Zero, och allt annat kommer ju in under "motor och girkasse", så då ska det funka med andra selskapers toppdekninger også.
Har man en äldre bil med bara 5 års batterigaranti, så är jag mer osäker på dekninger. Men bra att veta att i alla fall IF har dekning også för batteri.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA