Finns ett par FB-grupper i Norge, där är det en hel del aktivitet. BMW i4 owners Norway, och BMW i4 M50 Norge.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: geear på fredag 09. juni 2023, klokken 16:03Finnes vel unntak til den påstanden - noen 60-er er softwarebegrensede 75-pakker med god ladehastighet til topps, og som kan fullades hver dag, men gjelder sikkert ikke før ca. 2016? 75-pakkene har vært bra såvidt jeg har fått med meg.Gäller bara 2016- ja, så inte aktuellt i detta tillfället.
Sitat fra: tgarmann på onsdag 07. juni 2023, klokken 11:21Fikk svar nå fra en hyggelig tekniker hos Tesla Ålesund. Dette er et "fabrikknytt" batteri som yter "401V fulladet". Jeg har ikke peiling, så spurte om det tilsvarte at dette da var helt nytt og ikke refurbished. Det var helt nytt fikk jeg til svar daGoda nyheter, då får du ju faktist en förbättring av bilen, och inte omvendt.
De legger sperre på toppen, så tenker jo at det mest fristende her er å la de legge sperre på 75 siden jeg skal selge bilen. Føler det blir et styr å fortelle i salgsprosessen at dette opprinnelig var en 2019 75D som nå er blitt en 2019 90D selv om Tesla sluttet å produsere denne rundt 2016...
Sitat fra: Klykken på mandag 15. mai 2023, klokken 09:44Ingenting er vedlikeholdsfritt, så det er villedende. Men vedlikeholdet kan du ta selv til noen hundringser. Grundig nedvask og hydrofobisk spray ala Gyeon wetcoat.OK, fel ord. Kräver givetvis att man vasker bilen och evt. lägger på wetcoat (vilket jag har gjort). Men, den kräver ingen dyr rebehandling hos firma varje år för att upprätthålla garantin.
Sitat fra: Banna på fredag 12. mai 2023, klokken 22:35Det var en begredelig erfaring med Car Magic på Tveita.Tråkigt att höra. Jag har oxå haft ett par saker som gör att jag kommer sluta använda dom, sedan min sista anbefalning.
- Skulle ha polering og lakkrens samt chrome delete. Chrome delete ble det ikke noe av pga sykdom. Dette klarte de ikke å finne en løsning på så det tok 3 dager før jeg fikk beskjed om å bare hente bilen.
- Ingen behandling av felger, dører og dørlister eller chrome detaljer. Disse områdene er skitne.
- Bilen var skitten på ikke-synlige steder som tyder på dårlig vask før behandling.
- Dårlig kommunikasjon. Tok ikke telefon, la igjen melding, ble aldri ringt tilbake. Treg e-post svar ved problemer.
Full pris for en mangelfull behandling. Har klaget så får vi se hva de gjør men kommer ikke til å bruke dem igjen. Egentlig glad det ikke ble chrome delete hos dem.
Sitat fra: Trond.m på fredag 05. mai 2023, klokken 20:35Vet ikke hvordan dere definerer flipping, men jeg kjører nesten alltid bilene jeg kjøper noen tusen km. Jeg kunne fått levert en i4 50 i uke 50, men valgte selv å utsette leveringen til 24 modellen. Den tenker jeg å beholde noen mnd. eller år avhengig av om det er noe annet spennende som dukker opp. Det koster meg ca 50.000 i mva og avgift, men det blir fortsatt en grei pris i forhold til andre biler på markedet. Og jeg selger ofte bilene til forhandler, og det er ikke et mål å få høyest mulig pris. Hadde en iX50 nylig som jeg solgte til Jæger i Bergen etter 7600 km, og fikk en hyggelig pris. Selger jeg på Finn legger jeg meg gjerne så lavt at forhandlere vil kjøpe den. Jeg har også 3 i familien som jeg administrerer bil for, så da blir det nødvendigvis noen kjøp og salg. Selv bytter jeg bil 2-3 ganger i året så da får man jo litt erfaring med hva som går greit på annenhåndsmarkedet. Dette er litt OT, men når noen ønsker å sette merkelapp på meg synes jeg det er greit å nyansere bildet litt.En flipper är väl en som köper och säljer bilar hyppig, med mål att tjäna pengar på det.
Men for å komme tilbake til temaet. i4 M50 har en listepris på over 70.000 Euro i Tyskland. Det gjør at det vil være en kostbar bil, men i Norge ble den i 2021 solgt i altfor høyt antall til en ekstremt lav pris. Det vil prege bruktmarkedet en god stund, men det virker som om nye supercharge utgaver (tillegg på ca 160.000) har stabilisert seg rundt 700.000. Det er mye bil for pengene når en topputstyrt id.4 GTX eller Skoda Enyak nå koster det samme hvis man bestiller de nå.
Sitat fra: offpist på lørdag 08. april 2023, klokken 17:40bms_w035 betyr ekstern isolasjonsfeil, altså utenfor batteriet.
Kan i teorien være AC kompressor, PTC, Batteri varmer eller selve DC DC omformeren.
Men som noen er inne på er det mest sannsynligvis batteri varmeren.
Hadde samme feilmelding selv i januar og byttet batterivarmeren selv bare på mistanke.
Det løste problemet, for feilmeldingen har ikke kommet tilbake siden.
Sitat fra: whertigo på tirsdag 28. mars 2023, klokken 13:00Japp, det ble veihjelp fra forsikringsselskapet med 500 kr i egenandel, og 10770,- for 12v batteri, battery heater, coolant Og arbeidstimer.
Og så er det bare en uke siden sist jeg var der og fikk fiksa t-shaft til 5600,-.
Lurer på hva det neste blir.
Sitat fra: RSR911 på mandag 20. mars 2023, klokken 15:35Fant fram faktura från Tesla i 2018, och var visst ikke Tesla som hade kallat tillbaka bilen, utan jag själv som tog kontakt för att sjekka kalipere.Sitat fra: alda på mandag 20. mars 2023, klokken 13:12Takk for svar, men en funksjonssjekk er vel ikke det som forventes når Tesla er pålagt av DOT (US Department of Transportation) å bytte aktuatorene på alle de 31709 bilene som (potensielt) kan ha denne svakheten i aktuatorgiret?
Ja, jag fick recall på min TMS 2016 nån gång i 2017/18, hittades inget fel på kalipere, inget blev gjort.
Det er helt klart rimeligere for Tesla hvis de kan slippe unna med en kort funksjonsjekk, men dette kan også føre til plunder og kostnader for oss som står fast med låst hjul på en tilfeldig parkeringsplass... Det kan også føre til ulykker dersom noen prøver å kjøre med parkeringsbremsen delvis på.
Sitat fra: RSR911 på mandag 20. mars 2023, klokken 11:53
Gjelder "NHTSA Recall No. : 17V-260" også biler i Norge? Der står bl.a. dette:
Tesla will replace all potentially affected electric park brake calipers.
...
2012-2016 Tesla Model S
2016-2017 Tesla Model X
...
Number of potentially involved : 31,709
Estimated percentage with defect : 2 %
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2017/RCLRPT-17V260-5503.PDF