Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - daggad

#31
Model 3 / Sv: Varmluft i fotbrønn på sjåførsetet
mandag 20. januar 2020, klokken 15:06
Tåfisen gror godt i denne bilen ja !  ;D
#32
Model 3 / Sv: Forskjell på biler levert når
lørdag 18. januar 2020, klokken 22:15
Sitat fra: sjokomelk på lørdag 18. januar 2020, klokken 18:32
Helt feil.

Oh virkelig ?
Jeg skal ikke påstå jeg kan mer enn deg om dette og skrev det jeg virkelig trodde var rett. Jeg så en lang seanse der Tesla med Musk og flere teknikere. De snakket om HW3.0 og er overbevist om at de sa at denne gjorde alle funksjoner i programmene raskere og at de kunne lage nye apper som tidligere HW ikke ville kunne kjøre.
Men har misforstått før jeg !
Takk for at du korrigerer, slik man lærer :)
#33
Model 3 / Sv: Forskjell på biler levert når
lørdag 18. januar 2020, klokken 18:18
Jo HW 3.0 er viktig for fremtidig ytelse. Det er ikke bare AP som bruker denne "pc'en", alt annet også og den er veldig mye mer kapabel enn HW2.5. Kart, spill, apper etc.
#34
Model 3 / Sv: Bestille nå eller vente?
torsdag 16. januar 2020, klokken 13:58
Nei har vært det siden november i alle fall.
#35
Model 3 / Sv: Varmer batteriet i dog mode
fredag 10. januar 2020, klokken 17:29
Wow dette er jo en liten "gem" om det stemmer !
Helt nytt for meg.
#36
Model Y / Sv: Vil salgs-tallene til Y gå ut over TM3?
onsdag 08. januar 2020, klokken 20:35
Jeg kjøpte TM3 nå til tross for at TMY er på vei og kanskje mot slutten av året.
Er ikke så sikker på at dette var det smarteste bilkjøpet jeg har gjort med tanke på økonomi. $ kursen er høy og TMY kommer mest sannsynlig til å overta kronen som den nye storselgeren fra sin litt mindre halvbror.
Jeg tenkte som dette:
1) Skal jeg gå for TMY så burde en kanskje vente til sommer 2021 for å ha minst sjans for feil og mangler på bølge en. Det er litt lenge til..
2) Utseende er smak og behag. Jeg synes TM3 er veldig fin og at TMY ikke ser ut fra bilder til å være helt der.
3) Og kanskje det viktigste: Jeg ville ha den bilen som rakk lengst. TMY AWD er oppgitt til 505km mot 560 på TM3. Men vi vet jo alle at disse tallene stort sett er umulige å holde. Og da bare nærmest på sommeren. Om ikke TMY får varmepumpe så tipper jeg den får elendig vinterrekkevidde. Dette fordi den har enda mer glass og en mye større kupe som skal varmes opp. TM3 får mye pes på tap av rekkevidde om vinteren men jeg tror TMY får det enda tøffere.

Bare synsing og tanker fra min side dette. At TMY blir en langt mer praktisk bil enn TM3 er helt sikkert. Den kan jo kjøpes med bakhjulsdrift for lavere pris og lengre rekkevidde men etter å ha kjørt TM3 på skikkelige vinterveier hadde jeg aldri villet valgt noe annet enn AWD.
Jeg tror den viktigste detaljen jeg ville ha hatt på TM3 fra Y er kombidøren bak. Da hadde jeg ikke brydd meg så mye med større høyde. Den gjør lasting så mye bedre.
#37
Model 3 / Kjøre og ryggelyd (pedestrian warning)
onsdag 01. januar 2020, klokken 23:25
Fikk bilen min 30/12.
Tenkte jeg skulle høre hvordan denne nye sakte forover og ryggelyden var, men hører ikke noe jeg ?
Skulle ikke dette være standard på alle bilene nå ?
Ser MASSE vegkjegler så antar HW3 og den er 2020 på VIN.
#38
Model 3 / Sv: SR+ vs nye Ioniq i rekkeviddetest
tirsdag 31. desember 2019, klokken 15:40
Det er da glimrende effektivitet GOS  :+1:
#39
Model 3 / Sv: Model 3 LR AWD - Boost Upgrade - 0 -> 60 mph på 3,48 sek
lørdag 28. desember 2019, klokken 12:02
Jeg synes du var litt pirkete nå Geir ;)
1 ft rollout var nytt for meg så måtte lese litt om det. Det viser seg at grunnen til at de bruker dette er at de av en eller annen grunn (trolig for å få P til å se bedre ut) så er de offisielle tidene fra Tesla på Model 3 MED 1ft rollout på P og UTEN på de andre.
Derfor virker LR AWD så mye raskere enn oppgitte tider i forhold til P.

Det er jo en annen lang tråd om dette. Men det virker som P har den aller største fordelen og tar mest tid fra 0 til 50-60 så jevner det seg veldig og er ganske likt fra 70-80.
Om jeg ikke bommer helt så er vel P nå ca 0.5s raskere enn LR AWD på 0-100kmt. Så denne boosten legger seg midt i mellom der. Men har utlignet farten videre oppover.
#40
Model 3 / Sv: Aerodeksler
lørdag 28. desember 2019, klokken 11:49
På min faktura står det 18" Aero Felger. Men Pinwheel på vinterdekkene. Henter mandag.
Kan det være du får de på de dekkene ?
#41
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
torsdag 26. desember 2019, klokken 23:09
Sitat fra: geirci2 på torsdag 26. desember 2019, klokken 21:55
Da kjøper du en Leaf og ikke en Tesla  ;D

Nåja det er da adskillig flere grunner til å kjøpe Tesla enn aksen.. ;)
Men klart, å kjøpe boost å så kjøre i chill blir vel kanskje bakvendt.
#42
Model 3 / Sv: 446,8 hp/453 hk etter siste oppdatering AWD
torsdag 26. desember 2019, klokken 13:35
Hæ?!
Hvor i alle dager har du dette fra ?
De som driver med målinger på bane ser jo ikke noe slikt.
#44
Model 3 / Sv: Ryggekamera er blitt svart
mandag 23. desember 2019, klokken 12:33
Mange rapporterer dette. De fleste får det tilbake etter noen timer. Noen sier også at en minnebrikke e.l. for sentry kan være synder.
#45
Model 3 / Sv: Vi som bestilte bilen i August (og senere)
lørdag 21. desember 2019, klokken 21:16

Sitat fra: Snesopp på lørdag 21. desember 2019, klokken 16:22
2020 denne, reg i desember. Så ser ikke helt problemet.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=165433139

Bare meg eller selger han den for 35000 mer enn en ny  :laugh:
[/quote]

Nei du kan ha rett. Mulig at dette med "modellår" er nytt i Finn.
Prisen er drøy ja. Men mulig noen bare legger bilen ut til overpris med en gang. Får de solgt den så bra et lite overskudd. Om ikke no big deal. Kanskje.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA