Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Milk

Sider: 1 [2]
16
DS 3 Crossback E-Tense / Sv: Skrive Kontrakt
« på: Onsdag 20. Mars 2019, klokken 11:25 »
Skal man tro på DS-sjef Yves Bonnefont, så skal DS i motsettning til andre produsentene ikke ha problemer med å levere nok biler for å unngå ventelister... Så da ser jeg ikke noen grunn til å binde meg nå, når man skal kunne bestille bil senere med kort leveringstid. :o

17
e-Golf / Sv: Priser service e-Golf
« på: Torsdag 14. Mars 2019, klokken 11:35 »
Spurte selger om service-kostnader før jeg tegnet kontrakt.
Svaret fra selger var at det ikke var noe sælrlig som skulle gjøres på service for E-Golf, så derfor var det kun ca 1500,- for service som skulle utføres annethvert år :)

I praksis viser det seg at service koster ca 3500, og skal utføres hvert år :(

Må si jeg føler meg lurt.

18
DS 3 Crossback E-Tense / Skrive Kontrakt
« på: Mandag 11. Mars 2019, klokken 22:18 »
Skuffende mail fra DS Automobiles med frist for å skrive kontrakt innen 30. april. Med ca 1500 foran i køen anser jeg det som høyst usikkert når jeg kan forvente å få bil.
I utgangspunktet syntes jeg det er en spennende bil som er greit priset i dagens marked, men alt tyder på  at det kommer flere spennende modeller på markedet, med lengre rekkevidde og kortere leveringstid innen jeg kunne fått levert E-Tense. Tar nok ikke sjansen på å binde meg over et år i forveien på en bil jeg ikke får prøvd, og fra en leverandør som ikke har bevist at de klarer å levere elbiler :(

19
e-Golf / Sv: Bremseeffekt i vinterhalvåret
« på: Onsdag 27. Februar 2019, klokken 11:49 »
Rett etter oppstart er det null bremseffekt på min E-Golf. Hvis bilen står i en skråning og jeg trykker på startknappen, og umiddelbart setter girspaken i D, begynner bilen å trille (hvis ikke brekk er på). Det tar ikke lang tid før jeg kjenner at bremsepedalen siger inn og bremseeffekt oppnås. Men dette er en ganske ubehagelig opplevelse ved parkering på trange steder.
Tok dette opp ifm service, Møller mener alt er i orden, men vil ikke bekrefte at det skal være slik…
Er det noen andre E-Golf eiere som opplever dette?

20
e-Golf / Sv: Priser service e-Golf
« på: ſøndag 04. Mars 2018, klokken 16:40 »
Blir spennende å se når tiden kommer, men selgeren i KrSand sa 1500 for første service og 3000 for neste. Skal huske dette til den må inn og ta med kun 1500,-   :D
Selger Informerte om at det var minimalt med vedlikehold, og at det var service annenhver år til ca 1500. Innså etterhvert at realiteten er første service etter 2 år, deretter service hvert år til ca 2500,-

21
e-Golf / Sv: Car Net
« på: Lørdag 12. November 2016, klokken 09:37 »
Fungerer like dårlig etter oppdateringen 9.nov vers 3.5.6 (IOS)

Får ikke bekreftelse på om om forvarming har startet, hverken med bruk av avgangstid eller start. Men det virker likevel som om bilen har varmet litt i de fleste tilfeller.

Under hva som er nytt, står det at det er bedre ytelse, utvidelser og nye funksjoner. Jeg kan ikke finne noen nye funksjoner. Men jeg slipper å taste passord hver gang jeg skal inn å se at forvarming ikke er bekreftet, og at bilen befinner seg hjemme, selv om den er parkert et helt annet sted, så det er jo noe positivt:-)

22
e-Golf / Sv: Ulyd når man svinger
« på: Lørdag 11. Juni 2016, klokken 11:03 »
Ikke utenkelig at det kan være bremsene som subber litt, siden det på vår bil virker som lyden "kommer og går" og gjerne er borte en stund etter at bilen har vært på litt lengre turer. Men samtidig er det litt merkelig at det kun subber med max rattutslag.

23
e-Golf / Sv: Ulyd når man svinger
« på: Lørdag 30. April 2016, klokken 11:53 »
Virker ikke som VW har løst dette enda. Fikk nylig tilsvarendelyd på min, som er produsert uke 9-16. Lyden høres når jeg svinger, både til høyre og venstre i lav hastighet. Det høres nesten ut som hjulene subber borti noe.
Hvis dette er et kjent problem som er løst med et annet drev, eller olje, burde vel dette vært implementert på min bil. Er det andre med nyere biler som opplever samme lyd?


24
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Nøkkelproblem på ladestolpene i Lillestrøm
« på: Tirsdag 22. Mars 2016, klokken 23:50 »
Kreves det noen form for registrering for å starte ladingen på disse ladestolpene? forsøkte å koble til e-Golfen der, men virket som om det ikke var strøm på stolpen(sikringen var ok). Eller var det kanskje en grunn til at det var en plass ledig.

25
e-Golf / Sv: 16A Ladekabel
« på: ſøndag 14. Februar 2016, klokken 11:05 »
Vurdere å kjøpe en ekstra portabel ladekabel til min kommende e-Golf. Tenkte da å kjøpe en som kan lade 16A (istedenfor å kjøpe ekstra originallader momsfri). Er det da slik at selv om det står at du kan velge mellom 10 og 16A på ladekabelen, så kan du begrense ladestrømmen til 5A i bilen?

Fint hvis noen har anbefalinger eller erfaringer å dele :), er sikkert kommet flere typer på markedet siden denne tråden ble startet.

26
e-Golf / Sv: Ladekabel alltid koblet til strøm
« på: Fredag 12. Februar 2016, klokken 21:25 »
Noen som har data på hvor mye strøm som trekkes når den originale ladekabelen(med kladd) står tilkoblet strømnettet, men ikke bilen?

27
Kia Soul EV / Sv: Pris på standard ladekabel
« på: Lørdag 06. Februar 2016, klokken 10:55 »
Det er nok neppe noe stort problem å la ladekabelen stå tilkoplet. Ladekabelen har elektronikk som ikke trekker særlig mer enn noen få mA. Det består i hovedsak av en mikrokontroller, noen ledlys og et rele eller tyristor. Det er neppe noe verre enn å ha mobilladeren din tilkoplet.

Jeg testet kjapt med et wattmeter. Den skiftet mellom 0,5A og 1A. Synes det var litt mye, i grunnen. Er litt overrasket.


Hei
Er det flere som har målt strømtrekk når ladekabel m/kladd står plugget inn i veggkontakt?


Sider: 1 [2]