Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JEG

#106
Hyundai KONA / Sv: Demobil(er) i Norge allerede nå?
mandag 05. mars 2018, klokken 17:52
Har stått en (fossil) Kona på Sandnes en stund.
#107
Fra en som ikke har den innsikten som andre tydeligvis har her:
Er ikke "størrelsen" på batteriet det som selger mest? I så fall så ville det vel vært rart om Ioniq ville ha vesentlig større batteri enn oppgitt?

Det er bare de mer tekniske som vil vurdere alt annet av info. 60 % av kjøpere  vil slutte konklusjonen med "35 kWh er mye mer enn 28 kWh, og kWh er viktigst for rekkevidde, og dermed viktigst ved kjøp".

#108
Hyundai KONA / Sv: Farge på Kona ?
fredag 02. mars 2018, klokken 22:43
Antar "Phantom Black" er helst sort. Hvorfor kan man ikke få bilen i det, mon tro. Ser for meg Dark
Knight fra topp til tå. Finnes det en farge-simulator/"bygg din"-greie?
#109
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Podbike
søndag 11. februar 2018, klokken 11:04
0-series er ute nå. Dette kan bli ganske spennende.

Pris og tilgjengelighet kan kanskje tale imot.
#110
Tidlige elbiler: Reva / [SOLGT] REVA vurderes solgt
tirsdag 23. januar 2018, klokken 18:33
Nevnte dette i en tråd på forumet, og fikk en del respons på melding. Synes det var ryddigere å lage en tråd, slik jeg vet hva jeg har informert hvem om - og til hvem.

- Registrert oktober 2007.
- Kjørt ca 60 000
- Batteriene er ca tre år. Ruller 15 km hver dag (t/r jobb). Da er det ca 2/3 strøm igjen, men jeg lader den etter hver gang. Har lest at det bevarer batteriene bedre. Er dog mindre futt i bilen ved 60 % enn nyladet.
- Er et varsel som lyser. Det har det gjort i nesten to år.
- Dieselvarmer (fantastisk og et must!)
- Bremsene er bygget om fra trommel til skiver av kyndig mekaniker og alle deler skal være originale.
- Tror ikke den har noen mangler.
- 4 lite brukte sommerdekk på  alu + 4 vinterdekk (bruker bare de :) )
- Registrert som motorsykkel (Ingen bom - ever :D ).
- Tror bilen er i grei teknisk stand.

Kjøpt for 20 000 januar 2016. Batteriene skulle da være i underkant av ett år gamle.
Bilen befinner seg i Stavanger

Svarer/supplerer ved spørmål, enten i tråd eller meldinger.

Åpen for bud, da jeg ikke helt vet hva jeg skal be om. Så får jeg kjenne på om jeg heller vil kjøre den til den kneler for så å kassere inn vrakpanten :).
#111
Vekker denne :).

Hva tror dere om disse batteriene?
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=42071400

Er jo ikke noe å si på prisen :)
#112
Utolig at det å ta vare på sendte meldinger er noe som må hukes av.
#113
Er ikke noe delforum for slike saker, så tar det opp her. (Er heller ingen admin/mod, så langt jeg kan se?).

Ved bruk av meldingsfunksjonen, så registrerer jeg at mappen for sendte meldinger er tom, selv om meldinger er sendt (og mottatt).
#114
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Noen som selger en reva?
lørdag 20. januar 2018, klokken 16:21
Prøvde å svare på PM, men fant ikke noe i utboks. Gi beskjed om den ikke kom frem :)
#115
Tidlige elbiler: Reva / Sv: REVA @ 60 000 km - noen bedre?
søndag 14. januar 2018, klokken 16:42
Det tar jeg som et nei!
:D :+1:
#116
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Noen som selger/gir bort en reva?
søndag 14. januar 2018, klokken 16:42
Siden du skriver "gir bort" antar jeg du vil betale nada eller lite? Vurderer å selve min, men vil nok ha noe for den i så fall.

Kjapt:
- 2008 modell
- Kjørt ca 60 000
- Batteriene er slitne og bør nok byttes (ruller 15 km hver dag t/r jobb)
- Dieselvarmer (fantastisk og et must!)
- Tror ikke den har noen mangler.
- 4 lite brukte sommerdekk på  alu + 4 vinterdekk (bruker bare de :) ).
#117
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Selge eller bytte batterier?
søndag 14. januar 2018, klokken 16:36
Takk for godt svar. Kjøpte faktisk bilen av Tommy (vel, via Tommy).
#118
Tidlige elbiler: Reva / Selge eller bytte batterier?
mandag 08. januar 2018, klokken 14:28
Har en 2008 modell som jeg egentlig er blitt ganske glad i. Batteriene har dog gjort sitt etter tre års bruk (elns). Er nok litt min feil, da jeg bare har ladet i veie etter 2/3 tank i lengre tid. I dag funker den fint t/r jobb (15 km), men ikke spes mer.

Så:
- Noen som vet hva en må ut med for å skifte batterier i dag?
- Har et varsellys som jeg har hat i 1+ år, men funker fint. Er det noe annet som bør testes før man evt kjøper investerer?

Kommende bomringer i Stavanger regionen gjør batteribytte mer aktuelt. I tillegg er egnetlig bilen for bra til å vrakes, synes jeg. (Leve dieselvarmer!)

Alternativet er å kjøre til den ikke klarer t/r jobb, og hanke inn vrakpant på 500.
#119
Elbilen i Samfunnet / Sv: VRAKPANT på Elbiler
mandag 08. januar 2018, klokken 14:22
Bumoer denne for  si at man nå vel får 500 for Reva og andre reg. som motorsykkel
http://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/vrake-bil/sjekk-om-du-far-vrakpant-for-bilen-din/
#120
Tidlige elbiler: Reva / Vraking av Reva - vrakpant?
fredag 15. desember 2017, klokken 18:28
Noen som vet om det er vrakpant på Reva?
Min Reva er registrert som elektrisk 4-hjult motorsykkel (L6e), så "bilplant" kan jeg se lenge etter, men ser MD sier det skal være 1 000 kr i pant på motrosykler: http://www.miljodirektoratet.no/no/Nyheter/Nyheter/2017/April-2017/Tilskudd-og-vrakpant-for-flere-typer-kjoretoy/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA