Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Måkemannen

#1
Lading av Tesla / Sv: funksjon: • Lading ved lavt strømforbruk
torsdag 18. august 2022, klokken 21:29
Sitat fra: Handyman på søndag 19. desember 2021, klokken 15:16
Sitat fra: Motorwatt på søndag 19. desember 2021, klokken 09:50
Tja. Strømprisene er dessverre lite forutsigbare, men rundt 0200 er vel greit hvis du ikke gidder å sjekke hver natt. Finnes Smarthus-løsninger fra Home Assistant og Homeseer som gjør det automatisk, men da snakker vi om et større "lerret å bleke" hvis man skal starte på scratch. Kommer nok flere løsninger for Tesla nå som de nye laderne kommer med WiFi-støtte.
Den norske appen Charged har funksjon for smartlading og planlegger ladingen til tiden strømmen er billigst. Den henter strømprisen fra Nordpool.
Appen har i tillegg en drøss med andre funksjoner som timere, logging av lading og turer mm, statistikk osv.
https://www.getcharged.app/
Noe av det beste er at appen kun vekker bilen når du selv ber den gjøre det. Man kan altså bruke appen så mye man vil uten at søvnen forstyrres.

Er deg mulig å få tak i denne appen enda?
#2
Gjør det på den ultra kjipe metoden. Skrur på muttrene med en vanlig batteridrill (adapter for pipe), og teiter til med en vanlig hjulnøkkel.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

#3
Kjøpe elbil? / Sv: Antiskrens med hengerfunktion
tirsdag 10. august 2021, klokken 17:05
Begynner vogna å oscillere, har man lastet feil.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

#4
Kjøpe elbil? / Sv: Tør man kjøpe 2015 Tesla S
fredag 11. juni 2021, klokken 20:47
Sitat fra: Vollis47 på fredag 11. juni 2021, klokken 11:36
Sitat fra: Elbilusikker på fredag 11. juni 2021, klokken 08:44
Sitat fra: Vidar1979 på torsdag 10. juni 2021, klokken 15:54
Når det gjelder vinterføre og bratte bakker er bilen særdeles bra.

Men bør ikke en Leaf være grei på vinteren? Ser for meg at fraværet av forbrenningsmotor og gir lettere gir rett kraft på hjulene.

Har ikke turt prøve leaf på vinteren. Det pga vi får bare besøk på vinteren av folk med 4x4 alle andre venter til våren og hadde en leiebil med framhjulstrekk å den hadde ikke sjans på bakken som går nesten rett opp 300 meter med svinger. Så man får ikke fart.

Ser ut til at dette er rette plassen for en firehjulstrekker.
En Tesla har vel ikke permanent firehjulstrekk.. ?

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

#6
Model 3 / Sv: Åpne hanskerommet mens man ser på Netflix
fredag 16. april 2021, klokken 12:06
Er du muligens mulig å få inn Amazon Prime på den skjermen?
#7
Model 3 / Sv: Åpne hanskerommet mens man ser på Netflix
torsdag 15. april 2021, klokken 17:29
Sitat fra: Wabby på torsdag 15. april 2021, klokken 09:31
Sitat fra: Handyman på torsdag 15. april 2021, klokken 08:38
Hvem trenger hansker mens man ser på Netflix ;)
Kanskje vaselinflaska ble glemt å ta frem?
This escalated quickly!

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

#8
Veldig bra at man kan sortere på ladeeffekt og får prisoversikt i samme app!

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

#9
Model 3 / Sv: Bestille ny bil
fredag 15. januar 2021, klokken 00:46
Sitat fra: apehest på torsdag 14. januar 2021, klokken 18:00
Tesla er totalt uforutsigbar når det gjelder endringer på bilene. Ting skjer fortløpende uten forvarsel.
Det kan ikke utelukkes at restverdi på model3 går på en smell når Y kommer.

Det sagt er det jævlig deilig med 0.25% renta, og jeg aner ikke hvor lenge de tilbyr det.
Ble ikke kampanjerenten kuttet ut ved årsskiftet?
#10
Elbiler i media / Sv: Høyre vil fase ut elbilfordelene fra 2022
onsdag 16. desember 2020, klokken 18:41
Sitat fra: 1317142119 på onsdag 16. desember 2020, klokken 14:17
Eller kanskje bare henvise til hovedkilden, i stedet for NSFW Se og Hør Dagbladet:

https://www.nrk.no/norge/arets-gladnyhet-for-elbil-kjopere_-eos-tilsynet-sier-ja-til-fortsatt-momsfritak-1.15291597

"...NAF er blant dem som er glade for ESAs avgjørelse. De gjør imidlertid oppmerksom på at momsfritaket er noe norske politikere kan bruke, ikke noe de må. "
#11
Elbiler i media / Sv: Solid state rett rundt hjørnet?
tirsdag 15. desember 2020, klokken 22:58
Er vel litt med faststoffbatterier som med fusjon. Det kommer, men det tar alltid 5 år til før vi er der.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

#12
Zoe / Sv: Klikkelyd ladeport Renault Zoe r135 edition one
tirsdag 15. desember 2020, klokken 00:02
Kan du ta opp lyden?

Har en 2016 mod. Aldri vært noe lyd på den.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

#13
Elbilen i Samfunnet / Sv: Mer
torsdag 10. desember 2020, klokken 08:07
Sitat fra: turfsurf på fredag 04. desember 2020, klokken 06:27
Så plutselig at jeg hadde appen Mer på telefonen. Skjønte ikke hvor den kom i fra, før jeg leste om navnebyttet. Merkelig valg av navn ja....

Heldig du. Hos meg ser det ut til at GK appen bare forsvant. Ingen MER dukket opp i steden.
#14
Elbiler i media / Sv: Nå må elbilene betale mer i bom
søndag 18. oktober 2020, klokken 21:34
Hva betaler fossilene da?
#15
Skoda ENYAQ / Sv: Hengervekt
lørdag 05. september 2020, klokken 16:30
Sitat fra: J@x på torsdag 03. september 2020, klokken 12:30
Fra skoda-auto.no:

*Elbilen ŠKODA ENYAQ iV er ikke typegodkjent, derfor kan opplysninger og tekniske verdier ved bilen endres når typegodkjennelse foreligger. Oppgitt inntil-rekkevidde og tilhengervekt ved 12% stigning er basert på fabrikkdata.
iV 50 – oppgitt inntil-rekkevidde 340 km, oppgitt tilhengervekt 1.000 kg
iV 60 – oppgitt inntil-rekkevidde 390 km, oppgitt tilhengervekt 1.000 kg
iV 80 – oppgitt inntil-rekkevidde 510 km, oppgitt tilhengervekt 1.000 kg
iV 80x – oppgitt inntil-rekkevidde 460 km, oppgitt tilhengervekt 1.200 kg



Her må TU oppdatere seg. De oppgir intet hengerfeste på iV 50.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA