https://www.youtube.com/watch?v=sb-Jxr4hVjM&feature=emb_title&ab_channel=jasonchaaang
Ser ikke så verst ut med plass, hvertfall ikke for oss små finnmarkinger
Ser ikke så verst ut med plass, hvertfall ikke for oss små finnmarkinger
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Handyman på søndag 01. november 2020, klokken 23:15Sitat fra: Daniel80 på søndag 01. november 2020, klokken 22:49Vis meg et sted der det står at UMC ikke kan brukes som lader på daglig basis.Sitat fra: 1000kwh på søndag 01. november 2020, klokken 18:15Dårlig ladehastighet og risikoen for varmgang og jordfeil på kontakten den kobles til. Derfor er den også ulovlig å benytte til permanent lading.
Hva helt konkret er det som ikke gjør en portabel ladekabel egnet til langvarig bruk?
Uttak for lading på fast ladested skal ha jordfeilvern Type B.
Dersom du bruker rødt CEE støpsel (UMC gen1) kan du lade med opp til 11kW , det raskeste bilen klarer.
Alle CEE er designet for kontinuerlig last på merkeverdi.
Schuko skal sikres med maks 10A og derfor ikke fare for varmgang.
Argumentene stemmer kun dersom du bryter el-forskriftene, og det er ikke forutsetningen her.
Sitat fra: tornaldo på mandag 02. november 2020, klokken 22:40Sitat fra: Almis på mandag 02. november 2020, klokken 16:15
Har hatt bilen ute på finn i noen dager nå. Det er helt utrolig hva folk byr.. Altså, den ligger ute til 389 noe som gjør den til den billigste m3n i Norge og jeg har fått bud nede i 320 000. Latterlig.
320k er latterlig ja, men 389k er i dyreste laget for en bil som koster 410+ vinterdekk og lakk, og snart et år gammel. Dekk og lakk er ikke verdt mye på en bruktbil, kanskje halve investeringskostnaden.
Får du 380k for den, kan du være greit fornøyd. Personlig ville jeg sagt den var verdt ca 360-370k.