Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kamuflars86

#106
Model S 2013 - 2022 / Sv: Biler jeg lånt av Tesla
torsdag 25. mai 2017, klokken 10:10
Hehe.. Usikker i høy fart når det var mest bykjøring i Tromsø..men fulgte biler i rundkjøring og gjennom lyskryss og over tromsøysundbrua, det klarte ikke AP1. Verken lyskryss, brua eller rundkjøringer var den til å stole på.
#107
Model S 2013 - 2022 / Sv: Biler jeg lånt av Tesla
tirsdag 23. mai 2017, klokken 22:14
Første leiebil var en S75d med kun autopilot i 3 uker, fin bil å ha på kaldeste vinteren.. Savnet dobbeltlader i Finnmark eneste.

Så har jeg hatt en RAV4 2017 hybrid i 1 uke, helt forferdelig, brukte kun strøm når en ikke ga gass.

Har også hatt en facelift s75d som jeg syntes var trist å gå til fra S85p+ nå når det er bart på veiene.

I forrige uke hadde jeg 3 dager S85PD som var helt insane,.. var så rask at jeg har mistet lysten på å raske teslaer..Liksom gjort det og det var greit..

Hadde også en X90D en dag i forrige uke, syntes AP2 virket mye bedre enn AP1, fin bil, men var skuffet over plassen til 6 seteren kontra modell Sen. 3 barn med reiseutstyr osv var på grensen av det den klarte, i Sen går det helt greit. Ser lite vits å skifte over til fem seter X fra S..spesielt med 3-400k i prisforskjell.

Etter all testingen har drømmen om Facelift, model X, Nextgen seter og P85D roet seg ned. Eneste jeg savner er firehjulsdrift på vinterne, autopilot HW2 og bedre støydemping.. men spørs om det er verd 150-300k mer. Spesielt når SP85+ er helt rå..Hvertfall på sommeren.
#108
Finnes det noen fullstendig guide på nettet for lyddemping utenom denne forumtråden? Tenker spesifikt på step-by-step guide og noen tips om hvilke steder som gir størst effekt  for en stillere kupe :)

Prøvd å søkt litt på nettet, men uten hell

Bor i Finnmark, så litt for langt til han lyddempe guruen på bilkomponenter siden :|
#109
Model S 2013 - 2022 / Sv: Maks fart 128km/t på 70D lånebil
tirsdag 07. mars 2017, klokken 09:10
Syntes det var merkelig..har aldri hørt om det før. Bra vi ikke har motorvei doh..
#110
Model S 2013 - 2022 / Maks fart 128km/t på 70D lånebil
mandag 06. mars 2017, klokken 23:20
Hei Teslers!

har hatt en loaner en halvannen uke..fin bil, men skulle teste den i litt fart, god akselerasjon fram til 128 km i timen, så stopper den helt opp..virker som den er strupet til at det er toppfarten.. Valet mode pluss (?).. Noen med lignende erfaring?
#111
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
torsdag 16. februar 2017, klokken 22:06
Hentet bilen (sp85+) for tre måneder siden. Første tur var fra Bergen til Karasjok via Sverige... Fyyyy F.. for en rå bil. Smiler hver dag når æ setter mæ i en forvarmet bil med teknologi og akselasjon fra en annen verden. Funker like bra i -45 som i plussgrader, regelrett en stabil og god vinterbil. Kan jo bare tenke mæ kor god AWD må være på vinteren :) gleder mæ bare til sommeren så en får testet kreftene i "motorn" og de gigantiske 21"ne  :D Misunner dere med tilgjengelig type 2, chademo og superchargers eneste.. Skal bli fest den dagen vi får det til Øst-Finnmark..
#112
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvordan håndteres batteriet i kulden?
torsdag 05. januar 2017, klokken 18:28
Ja, altså når den har stått i laderen, blitt ferdigladet iløpet av natten også skrur jeg på forvarmer når jeg våkner, når jeg da setter meg i bilen  er det kun regeneringen som er begrenset, kan ta bilde imorgen viss det er like kaldt :) setter jeg meg i bilen uten forvarming er de gule strekene der.. Er den ikke koblet i lader må den nok stå lenger å preheate før batteriet er varmt, dette er på 32amp stikk
#113
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvordan håndteres batteriet i kulden?
torsdag 05. januar 2017, klokken 17:43

Blir kanskje feil å kalle det forvarming, men når en skrur på klima en ca tjue minutter før avgang så er energi begrensingene (de gule linjene)  ikke tilstede ved start, noe jeg tolker som at batteriet også er blitt  varmet opp.. Alternativt kan en lade rett før avgang, men minimum en time/halv time

Sitat fra: kvp på torsdag 05. januar 2017, klokken 15:57
Hvordan setter du på forvarming før lading


Sitat fra: kamuflars86 på torsdag 05. januar 2017, klokken 13:31
Fungerer fint i over -40, hilsen en som kjører i Karasjok og på vidda hver eneste dag  :)

UMCen lader best på 32 amp i kulden.. 10amp eller 16 amp går også, men da bør en sette på forvarming for å få den til å starte ladingen, samt pakke adapteret inn i reinskinn og ull..men virker som hovedproblemet er at batteriet blir for kaldt å klarer ikke å ta imot strøm. Har ingen problem å kjøre Karasjok - Alta (19mil) i over -40. Fortsatt mye juice igjen da :) Varmeapperatet er forresten helt suverent :D Kan sitte i kupeen med kun genseren på når de med fossilbil ikke engang tørr å starte bilen
#114
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvordan håndteres batteriet i kulden?
torsdag 05. januar 2017, klokken 13:31
Fungerer fint i over -40, hilsen en som kjører i Karasjok og på vidda hver eneste dag  :)

UMCen lader best på 32 amp i kulden.. 10amp eller 16 amp går også, men da bør en sette på forvarming for å få den til å starte ladingen, samt pakke adapteret inn i reinskinn og ull..men virker som hovedproblemet er at batteriet blir for kaldt å klarer ikke å ta imot strøm. Har ingen problem å kjøre Karasjok - Alta (19mil) i over -40. Fortsatt mye juice igjen da :) Varmeapperatet er forresten helt suverent :D Kan sitte i kupeen med kun genseren på når de med fossilbil ikke engang tørr å starte bilen
#115
Får prøve 21" et par uker neste sommer før en blir voksen å selger. seg ned til 19"... Satser på å få mer enn 5k i overskudd når en bytter til 19"

Så du hadde en guide Muffinman på støydemping fra bakdekkene, skal teste det ut etterhvert :)
#116
Takk for informativt svar  :)

Ja, tenkte også at det er sikkert et greit second hand marked på felger. Da tar jeg 21" og selger dem hvis det blir for ille mtp på støy og budsjett.. Bilen koster jo en del fra før av. Har hørt at de første teslaene har dårlig med støyisolasjon, men så det var en DIY Guide på etterisolering for hjulstøy et sted. Kanskje kunne prøvd seg på det hvis det ikke er for mye arbeid eller går ut over garantien.
#117
Hei Tesla godt folk!

Dokker har sikkert erfaring med begge felgstørrelser. Hva vil dere anbefale en som skal kjøre på nord norske nedprioriterte fylkesveier. Har fått tilbud om å kunne gå ned til 19" og 5000kr avslag i pris. Bilen er en brukt SP85, 2013 modell med alt utstyr.

Er det noe forskjell i performance på 19" og 21"? Tenker en så tung bil må ha store felger for at ikke traction kontroll skal slå inn hele tiden viss en vil "gi på litt".. og er det så ille som forumene skal ha det til at 21" har ingen komfor,spiser opp dekk og slår inn felgen på hver en hump ?

Usikker på hva jeg skal velge..Bryr meg ikke så mye om apperance, men ønsker å ha en performance bil, men med komfor.. Hva tenker Tesla folket?
#119
Model 3 / Sv: Bilder av Model 3
fredag 22. januar 2016, klokken 18:24
http://electrek.co/2016/01/21/round-up-tesla-model-3-renderings/  en fin samle artikler av foreløpige bilder/tegninger av model 3 ( sorry viss den e blitt postet før)
#120
Ja, e skikkelig kaldt nu, artig å høre at bilene deres fortsatt funker, 30 mil i noenogtjue minus e imponerende nok det:)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA