Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MrOtto

#241
Kjøpe elbil? / Sv: Tesla Model S
onsdag 11. oktober 2017, klokken 09:10
Jeg vurderte det samme som trådstarter, men etter å ha lest igjennom denne tråden: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10160.0.html så er jeg sikker på at en Model S eller annen Tesal uten garanti vil bli en dyr affære. Tråden gir et inntrykk at det er utrolig mange feil på Tesla. Men det er vel heller ikke uventet fra en så kortlevet bilprodusent.
#242
I Norge der strømmen produseres med 2-3 g/kWh CO2 vil en elbil som bruker 1,5 kWh/mil "slippe ut" over et år på 15000 km 6,75 kg CO2. En drivstoffbil med 150 g/km CO2-utslipp vil på 15000 km slippe ut 2250 kg CO2. 333 ganger mer. Er ikke dette et miljøtiltak her i landet så vet ikke jeg. På et-to år har elbilen nøytralisert ulempen med startutslippet pga. batteripakken.
#243
http://pushevs.com/2017/06/09/new-details-2018-nissan-leaf/

Litt sprekere batteripakke hadde gjort seg, så spørs det på nyttbar kapasitet i batteriet og forbruket hvor vellykket nye Leaf blir i et marked med stadig flere populære elbiler, Iconiq, E-golf osv.
#244
Leaf 2010-2017 / Sv: usa Import VIKTIG pass på ikke bli lurt
tirsdag 30. mai 2017, klokken 10:22
Hvis man kjøper bil fra USA, hvordan utfører man betalingen?

Jetcarrier er rimeligst på frakt, henting av bilen samt frakt til Norge?
#246
Dekk / Felger / Sv: Sommerdekk er tingen!!!
torsdag 30. mars 2017, klokken 17:22
Michelin Energy E-V eller Energy Saver+
#247
Leaf 30kWh er 30 000kr billigere enn Ioniq.
#248
Leaf 2010-2017 / Sv: usa Import VIKTIG pass på ikke bli lurt
onsdag 08. februar 2017, klokken 12:49
For mange biler er for høyt priset på Finn.no og for få selgere gir for liten opplysning om hvor bilen stammer fra. Dette vil være en skjult mangel.
#250
Leaf 2010-2017 / Sv: usa Import VIKTIG pass på ikke bli lurt
tirsdag 07. februar 2017, klokken 11:05
Er det ikke garanti på batteriet engang på biler fra USA? Norsk reklamasjonsrett på andre deler på bilen får man ikke, men hva vil Nissan Norge gjøre med problemer med batteriet på en USA-Leaf (innenfor "norsk batterigaranti)?
#251
Lading / Sv: Erfaring med lading etter 9 mnd som Leaf-eier
fredag 09. desember 2016, klokken 12:42
Finnes det noen test av ladekabler? Virker som det er endel forskjeller fra 10A, hva er den raskeste kabelen? Den som følger med bilen virker jo veldig dårlig med 17t til 100%.
#252
LeafSpy / Sv: Leaf Spy, nerde ting?
onsdag 07. desember 2016, klokken 10:56
Ved kjøp av brukt Leaf, hva bør man se etter i Leafspy for å kontrollere at batteriet ikke er dårlig?
#253
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
mandag 28. november 2016, klokken 21:50
Hele Leaf-oppstillingen har nok ikke lik rekkevidde nei. Jeg har sett noen biler uten noen knapper på høyre side av rattet og med delt display. Trenger man egentlig ECO-knapp? Kan ikke samme funksjon velges på girspaken? Ser for meg å bruke mest "B-modus" og dette har vel alle gen2 Leaf.
#254
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
fredag 25. november 2016, klokken 23:11
Jeg skal ha best rekkevidde egentlig jeg, når det gjelder hjul, vekt osv.
#255
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
fredag 25. november 2016, klokken 11:08
Ja, norske veier har mye opp og ned, så lett bil er en fordel. Kanskje se etter en gen2 Visia da med lav km. Ser uansett for meg å bruke ratt/setevarme stor sett. Spiller kanskje ikke noen rolle lenger om det er US eller EU gen2? Hva er disse Nordic-modellene som selges nå?

Bør kanskje koble inn Leafspy når man ser på en bil, hvis det evt. skulle være juks med km-stand og batteriet er endel dårligere enn km skulle tilsi.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA