Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - MrOtto

Sider: 1 ... 15 16 [17]
241
Leaf 2010-2017 / Sv: Reklamasjon? (Når FM radioen ikke fungerer lenger)
« på: Onsdag 08. Februar 2017, klokken 12:45 »

242
Leaf 2010-2017 / Sv: usa Import VIKTIG pass på ikke bli lurt
« på: Tirsdag 07. Februar 2017, klokken 11:05 »
Er det ikke garanti på batteriet engang på biler fra USA? Norsk reklamasjonsrett på andre deler på bilen får man ikke, men hva vil Nissan Norge gjøre med problemer med batteriet på en USA-Leaf (innenfor "norsk batterigaranti)?

243
Lading / Sv: Erfaring med lading etter 9 mnd som Leaf-eier
« på: Fredag 09. Desember 2016, klokken 12:42 »
Finnes det noen test av ladekabler? Virker som det er endel forskjeller fra 10A, hva er den raskeste kabelen? Den som følger med bilen virker jo veldig dårlig med 17t til 100%.

244
LeafSpy / Sv: Leaf Spy, nerde ting?
« på: Onsdag 07. Desember 2016, klokken 10:56 »
Ved kjøp av brukt Leaf, hva bør man se etter i Leafspy for å kontrollere at batteriet ikke er dårlig?

245
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
« på: Mandag 28. November 2016, klokken 21:50 »
Hele Leaf-oppstillingen har nok ikke lik rekkevidde nei. Jeg har sett noen biler uten noen knapper på høyre side av rattet og med delt display. Trenger man egentlig ECO-knapp? Kan ikke samme funksjon velges på girspaken? Ser for meg å bruke mest "B-modus" og dette har vel alle gen2 Leaf.

246
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
« på: Fredag 25. November 2016, klokken 23:11 »
Jeg skal ha best rekkevidde egentlig jeg, når det gjelder hjul, vekt osv.

247
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
« på: Fredag 25. November 2016, klokken 11:08 »
Ja, norske veier har mye opp og ned, så lett bil er en fordel. Kanskje se etter en gen2 Visia da med lav km. Ser uansett for meg å bruke ratt/setevarme stor sett. Spiller kanskje ikke noen rolle lenger om det er US eller EU gen2? Hva er disse Nordic-modellene som selges nå?

Bør kanskje koble inn Leafspy når man ser på en bil, hvis det evt. skulle være juks med km-stand og batteriet er endel dårligere enn km skulle tilsi.

248
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
« på: Torsdag 24. November 2016, klokken 12:55 »
Varmemod?

249
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
« på: Torsdag 24. November 2016, klokken 11:23 »
Er ikke gen2 lettere pga at det er gen2? Veier varmepumpesystemet for varme så mye, er ikke det bare en del av et allerede installert AC-system? Samt varmpepumpe funker bra i det fleste tilfeller man ønsker varme, ikke bare i sprengkulde.

250
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
« på: Torsdag 24. November 2016, klokken 09:40 »
Ok, sa hvis jeg vil ha varmepumpe, og det bør man i Norge, så skal jeg se etter integrert klimakontroll og ikke eget panel samt evt. cruisecontrol på høyre side av rattet. Gen1/2 skiller jeg forøvrig enkelt ved å sjekke bagasjerommet. De har en utstikker på venstre side samt at det går helt inn til seteryggen på midten.

Disse varmepakkene, virker som stort sett alle er like godt utstyr for batteriet? Altså det ikke dreier seg om annet enn varmeelementer som hindrer frost av batteriet ved veldig lav tid? Det er ikke isolert bedre for en bedre driftstemperatur i ikke fullt så kaldt vær? Jeg kan forøvrig tenke meg at batteripakken i gen2 vil virke bedre i kaldt vær da denne er mer kompakt.

251
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
« på: Onsdag 23. November 2016, klokken 20:15 »
Når Leaf fikk oppgraderinger i 2013 så er ikke en bil prodsuert i 2012 men registrert i 2013 en 2013-modell. "Modell" følger ikke 1.gangsregistrering på den måten jeg fremstiller det. Biler fra 2012 er fra 2012, ikke 2013, altså 1.gangsregistreringen.

252
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2012 vs 2013
« på: Onsdag 23. November 2016, klokken 14:54 »

253
Leaf 2010-2017 / Leaf 2012 vs 2013
« på: Onsdag 23. November 2016, klokken 13:13 »
Jeg ser det er endel 2013-modeller tilsalgs uten å være 2013-modell (f.eks med nytt bagasjerom) Men så leste jeg et sted at grunnmodellen ikke har varmepumpeapparat som skulle være en av de nyttige forbedringene på 2013-modellen. Hvordan som bruktkjøper undersøke om modellen har dette? 2012 vs. 2013 er enkelt å sjekke pga utformingen av bagasjerommet. Og hvilke biler har "isolert batteri" og frostbeskyttelse?

Sider: 1 ... 15 16 [17]