Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MrOtto

#212
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
tirsdag 13. mars 2018, klokken 13:27
Sitat fra: til på torsdag 08. mars 2018, klokken 18:52
Var på en litt lenger tur med nye Leaf 2018 LE i dag. Er veldig fornøyd med bilen så langt (etter 1 uke).

Kjørte Vestby - Raufoss - Vestby, totalt 335km.

Første strekk Vestby - Kiwi Reinsvoll/Fortum hurtiglader:
159km
16,7kWh/100km
Snitt 70km/h (holdt stort sett fartsgrense uten kø)
Temp mellom -2 og -5
250 høydemeter
Startet med 100% og forvarmet bil, stoppet med 17% (virker som flere har påpekt at den ikke viser helt riktig og linjær % visning)

Ladet fra 17% til 84% på 32min (startet på 45kW holdt seg der til rundt 60%, sank gradvis ned til 28kW)

Andre strekk fra Kiwi Reinsvoll - Raufoss - 3t møte uten lading - Vestby:
166km
15,1kWh/100km
Snitt 65km/h (holdt stort sett fartsgrense uten kø)
Temp mellom -1 og -5
-250 høydemeter
Ladet noen få minutter på hurtiglader i Oslo for å være sikker.

Totalforbruket på turen:
335km
16,0kWh/100km

Synest forbruket virker helt greit på den nye Leaf'en
Temp i kupé: 20grader (virker som det er mye varmere enn 22-23 i Leaf2013 gen2)
Stort sett ACC på lenger strekke.
ECO/B modus

På det første strekket tilsier det at du har 32kWt kapasitet på batteriet. Men det forbruket og distanse skulle du hatt endel høyere gjenværende batterikapasitet.
#213
Sitat fra: HiperTypeR på fredag 09. mars 2018, klokken 21:58
Hvorfor ikke skrike "fake news" også? Det minner litt for mye om Trump sin kommunikasjonsform, når noen som hevder at alle som skiver noe kritisk om Tesla er shortere.
Det er klart at Tesla har et ansvar for at sine samarbeidspartnere følger norsk lov, og har en viss mjløstandard.

Er du Tesla-aksjeeier?
#214
https://www.forbes.com/sites/brookecrothers/2018/03/11/tesla-week-ev-pub-says-model-3-build-quality-appalling-but-positive-owner-reviews-persist/

Ikke akkurat vanskelig å treffe med, men jeg spår mange turer til verkstedet for Model 3-eiere. Hvis de ikke klarer å få åpenbare feil rettet før bilen forlater fabrikken, hva skjuler seg av feil inder panelene?
#215
Teskabjørn hevder at de to bilene han har testet ikke kan gi mer enn 26-27kwh, relativt nye biler utifra det bilen opplyser. Noe stemmer ikke med det Huyndai hevder for forbuk eller netto kapasitet.
#217
Bli sittende i bilen ved en ulykke? Her er det mange å-rekke-seg-etter-argumenter fra Teslatroende. Da kjører du vel uten setebelte og da? For det finnes noen få hendelser der det er er en fordel å bli kastet ut av bilen? Tesla viser fortsatt at å bygge en komplett helhetlig og gjennomtenkt bil er noe de ikke klarer. Hos Tesla jobber det tydeligvis en overvekt av designere,programmere og elektroingeniører som koser seg med å legge til funksjoner som å justere vindusviskerintervallet ned på tiendelen. Fortsatt er sentralisering av alle funksjoner som med bl.a. justere luftretning til klimaanlegget en skandale innen trafikksikkerhet.
#218
Tesla Model 3 Teardown By Engineering Firm Reveals Quality Flaws Like 'A Kia In The '90s' http://google.com/newsstand/s/CBIw3c3XzTc

Meanwhile at Tesla: "It looked good on paper"
#220
Model 3 / Sv: Produksjonstakt
fredag 03. november 2017, klokken 18:02
Tydeligvis ikke bare hos Panasonic probleme ligger. Tragisk å beskylde underleverandører for problemene med Model 3. Svak prosjektstyring er heller årsaken.

https://jalopnik.com/tesla-shipped-cars-without-seats-and-digital-displays-1820113207
#221
Model 3 / Sv: Galskap
fredag 03. november 2017, klokken 16:05
". In 2016, Tesla used a Mobileye vision system for its original AutoPilot system in a way that Mobileye warned it was not adequate for. When it failed to do the job in the crash that led to the death of Joshua Brown, Tesla blamed Mobileye."

https://www.forbes.com/sites/samabuelsamid/2017/11/02/why-would-any-supplier-want-to-work-with-tesla/#6dd85f643cbc

#223
De selger GM Bolt for 420k på Finn.no, uten hurtiglading, navigasjon, DAB og fabrikkgaranti! Galskap. Å kjøpe Ampera-E til 450k vil mest sannsynlig gi et verditap på 150k på et drøyt år når andre biler med tilsvarende kvaliteter kommer på markedet til priser mellom 300-350k nye og når Ampera-E leveres jevnlig ny eller GM Bolt kommer i europeisk utgave. Galskap.
#225
Elbilen i Samfunnet / Sv: Trenger man Tesla X?
torsdag 02. november 2017, klokken 08:53
Det som gjør kampen for klimaet tilnærmet umulig er bl.a. når mennesker har fornøyelse av og f.eks. kjøre rundt i overdimensjonerte ting. (Mercedes GL eller Model X 100D, eksempler)Når det gir 17,5 tonn CO2-utslipp å produsere 100kwh-batteriet i en Model X 100D tilsvarer det å fortsette å kjøre 134 615 km i en "skitten" bil med CO2-utslipp på 130 g/km. Bilen drasser rundt på et overdimensjonert batteri. Det blir ingen bedring i klimautsiktene så lenge mennesker ikke ofrer noe i hverdagen, f.eks mindre bekvemmeligheter som plass eller og måtte lade oftere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA