Jeg opplever oftere denne vinteren at hurtiglading avbrytes eller ikke vil starte.
I dag var det ekstra ille da jeg prøvde tre gamle 50kW-ladere og tre nye "lynladere" før jeg fant en nyere type lader som bilen ladet på. De to gamle ABB gav feilmelding "Feil!Isolasjonsfeil (og noe liknende: "Farlig situasjon avverget"".
Første gang på denne lader stoppet ladingen etter under 0.5kWh. jeg prøvde å starte flere ganger, og kundeservice omstarter software på lader.
Et par CircleK lynladere gav ingen feilmelding og skrudde seg bare av. Den eldste ABB-laderen meldte "Avbrutt av bruker (eller bil)".
Tidligere i vinter har et par nye stolpeladere til Recharge avbrutt etter bare et par kWh, så har samme type stolpelader fra en annen ladetilbyder fungert.
Nå fungerer plutselig en Recharge 150kW lynlader.
Ladeporten ser hel og fin ut. Kunne heller ikke se noe fukt. Det var tørt under panserladelokk og ladekontaktlokk, selv om det regner i dag.
Noen som har opplevd liknende? Er Chademo-normen blitt ustabil, pga. manglende kompatibilitet i software?
Siden 2018 har jeg opplevd noen få avbrutte ladeøkter, men denne vinteren hadde det skjedd altfor ofte.
Kan jeg lese av evt. feil med OBDII-leser?
Leafspy og Carscanner feilkoder:
I dag var det ekstra ille da jeg prøvde tre gamle 50kW-ladere og tre nye "lynladere" før jeg fant en nyere type lader som bilen ladet på. De to gamle ABB gav feilmelding "Feil!Isolasjonsfeil (og noe liknende: "Farlig situasjon avverget"".
Første gang på denne lader stoppet ladingen etter under 0.5kWh. jeg prøvde å starte flere ganger, og kundeservice omstarter software på lader.
Et par CircleK lynladere gav ingen feilmelding og skrudde seg bare av. Den eldste ABB-laderen meldte "Avbrutt av bruker (eller bil)".
Tidligere i vinter har et par nye stolpeladere til Recharge avbrutt etter bare et par kWh, så har samme type stolpelader fra en annen ladetilbyder fungert.
Nå fungerer plutselig en Recharge 150kW lynlader.
Ladeporten ser hel og fin ut. Kunne heller ikke se noe fukt. Det var tørt under panserladelokk og ladekontaktlokk, selv om det regner i dag.
Noen som har opplevd liknende? Er Chademo-normen blitt ustabil, pga. manglende kompatibilitet i software?
Siden 2018 har jeg opplevd noen få avbrutte ladeøkter, men denne vinteren hadde det skjedd altfor ofte.
Kan jeg lese av evt. feil med OBDII-leser?
Leafspy og Carscanner feilkoder: