Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Crown

#1
TMY Hjul, dekk og felg. / Sv: Vinterhjul til Y Performance
mandag 03. oktober 2022, klokken 16:13
Vurderer også å kjøpe en vinterhjulpakke fra Dekk24, men skulle gjerne hatt mer informasjon om Khan-felgene. Prøvd å ringe, men det bare ringer og ringer til noen legger på, de har vel nok å gjøre og nok kunder...  Er det noen som har klart å få ut mer informasjon om felgene?

Jeg har kjøpt med 21'' fra Tesla, men synes det er litt lite gummi til vinterbruk, spesielt liker jeg ikke at felgen stikker utenfor dekkanten. Det er dømt til kantkjøring :)
#2
Model Y / Sv: Tips rundt bakluka, "støy" og gummiklosser!
onsdag 21. september 2022, klokken 08:46
Uff... kjenner at jeg gruer meg til å hente min TMYP i morgen, min første Tesla. Akkurat slikt som dette er noe jeg hater inderlig. En av grunnene til å bytte ut Ioniq 5'en jeg har nå er en raslende bakluke som verkstedet ikke klarer å fikse ordentlig... Får håpe jeg er blant de heldige, ellers går den rett på Finn :-D
#3
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
tirsdag 18. januar 2022, klokken 15:00
Sitat fra: Kristian O på søndag 16. januar 2022, klokken 10:35
Det var mine tanker om valget mellom to fantastiske elbiler. Har lest gjennom denne tråden, og vi har hatt litt vinter siden forrige innlegg. Er det noen nye erfaringer å dele? Fungerer I5 bra på vinteren med tanke på varme, framkommelighet, hurtiglading osv?

Det jeg har fått kjørt av vinter med Ioniq 5 AWD må jeg bare si at kjøreegenskapene på glatten er fantastiske, særlig i "snow"-mode som gjør alle de rette tingene for at kjøringen skal oppleves stabil og sikker. Hjul i hvert hjørne gjør at den ikke har lyst til å kjøre rett frem slik e-tron jeg kom fra gjerne ville, og ingen antydninger til at hekken har lyst til å kjøre forbi av og til slik andre merker opplever. Varm og god, men bruker selvsagt mer strøm når det er kaldt. Største ulempen er bakruten, man lærer seg til å bruke bare ytterspeil evt slå på kamera bakover (hvis linsen er ren nok).
#4
Hyundai Ioniq / Sv: første service, bremseservice?
onsdag 04. desember 2019, klokken 10:21
Sitat fra: DavidSua på tirsdag 03. desember 2019, klokken 20:44
Hei!, Jeg spurte verkstedet for å gjøre den første service av min Ioniq, prisen er 1.340 kr, og de anbefaler også bremseservice for 1.565 kr mer, men dette er valgfritt, og de sa at er inkludert i den andre service.
Hva synes dere om dette? har dere gjord det? er det nyttig å gjøre det? bilen min har 13.000 km

takk!

Har gjort det bak, for de bremsene brukes ikke mye.
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Erfaringer med "nye" Ionic
onsdag 20. november 2019, klokken 12:34
Sitat fra: Mafioso1 på søndag 17. november 2019, klokken 10:24
Hei

Vurderer sterkt å kjøpe Ionic 2020 mod. Setter pris på erfaringer de som har den allerede har gjort. Alt av interesse:-)

Vær så snill å kalle den for Ioniq, ikke Ionic :-D
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Pendle 15 mil t/r uten lading?
onsdag 20. november 2019, klokken 12:33
Sitat fra: stikksaga på søndag 17. november 2019, klokken 19:20
Sitat fra: Crown på fredag 15. november 2019, klokken 17:40
Hvordan fungerer appen til nye Ioniq, er den stabil og ganske rask? Ingen nedetid som andre merker er belemret med?
Jeg har ikke opplevd nedetid ennå, i alle fall. Det kan vel ta ca 2-3 sekund fra jeg trykker på at jeg vil ha varme, til jeg får respons om at komandoen er sendt, men dette har vel mer med protokollen den kjører på, enn selve App-en som sådan. Det er i alle fall mye bedre enn å måtte stå i nærheten med en fjernkontroll.

2-3 sekunder er jo fantastisk det, tar 30 sekunder med Leaf og e-tron (når appene fungerer).
#7
Audi e-tron / Sv: App
lørdag 16. november 2019, klokken 14:13
Sitat fra: Machina på lørdag 16. november 2019, klokken 14:04
Problemer med appen er det nok bare et fåtall som opplever og de er aktive på diverse forum/Facebook. De fleste som har E-tron opplever stort sett lite problemer.

Nuvel. Håper det var ironi :) Appen er ustabil, det er ikke noe innbilning eller noe som trenger å skyves under teppet. Det står jo på Audi connect-sidene også at de har problemer. Det er faktisk viktig å klage nok slik at de høyere opp i systemet tar tak i det og skjønner at det er for dårlig, ingen er tjent med å late som det er som det skal være.
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Pendle 15 mil t/r uten lading?
fredag 15. november 2019, klokken 17:40
Sitat fra: stikksaga på torsdag 14. november 2019, klokken 18:18
Sitat fra: thornbridge på torsdag 14. november 2019, klokken 17:43
Kan bilen forvarmes via app når den ikke er tilkoblet strøm?
Ja, du kan det. Jeg har ikke lademulighet på jobb, men setter meg inn i varm bil med varmt ratt vha app-en.  :) Det tar ca 5 min å gå fra kontoret til parkeringa og den er varm når jeg setter den på når jeg går fra jobb.

Hvordan fungerer appen til nye Ioniq, er den stabil og ganske rask? Ingen nedetid som andre merker er belemret med?
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Nye ioniq eller ny e-golf?
torsdag 14. november 2019, klokken 13:40
Sitat fra: thornbridge på tirsdag 12. november 2019, klokken 19:20
Jeg skal begynne å pendle, 14 mil t/r. Stort sett på vei med 60-80 km/t, noen km med 100-110 km/t.

Det er 7 km en vei. Kommer til å starte hjemmefra med varm bil, parkere uten å koble til lader for så å kjøre iskald bil hjem. Her kan temperaturen falle til -20 grader enkelte dager.

Valget står mellom nye ioniq og e-golf. Begge nye fra forhandler.

Jeg har skjønt at ioniq lett skal klare dette. E-golf skal også klare det, men med mindre  margin og mindre å gå på til ekstra kjøring.
(så der besvarte jeg vel mitt eget spørsmål )

Er det noen nevneverdige kvalitetsforskjeller på disse to, bortsett fra rekkevidde? Jeg er klar over at ioniq hurtiglader seinere, men det spiller ingen rolle.

Nye Ioniq hurtiglader ikke senere enn Golf, den hurtiglader bare senere enn gamle Ioniq. Begge er gode biler, prøv begge. Jeg vil nok holde en knapp på Ioniq, men jeg er inhabil for jeg har vært så fantastisk fornøyd med min, og den nye er litt bedre enn den gamle på alt utenom ladehastigheten som har falt ned på Golf-nivå.
#10
Hyundai Ioniq / Sv: Svak Bremserespons?
lørdag 09. november 2019, klokken 23:41
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 06. november 2019, klokken 11:07
Sånn er dessverre Ioniq. Ikke en god følelse på bremsen! Men man vender seg greit til det.

Har du en Tesla eller har prøvekjørt en vil du merke at det er en "normal" og sømløs overgang til bremsing. Mener at bilen går rett til bremsing og ikke øker regen først (mulig jeg tar feil). Regner med at de andre dyrere elbilene har samme følelse.

Tesla har jo ikke "blending brakes", så det er ikke rart at du ikke merker det. Tesla bruker mekaniske bremser straks man trykker bremsepedalen, ikke regenerering. Leaf har det, og der er overgangen minst like brå. Det er det samme med hybridene til f.eks. Toyota.  Men på e-tron merker jeg nesten ingenting til det.
#11
Hyundai Ioniq / Sv: oppvarming av Ioniq om vinteren
lørdag 09. november 2019, klokken 23:38
Har på tre år tilgode å bruke isskrape på Ioniqen, bare å sette seg inn, vente ett minutt eller to så er rutene stort sett isfrie. Mye raskere varm enn f.eks. Leaf.
#12
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
torsdag 07. november 2019, klokken 18:04
Det er nok løst så lenge man passer på å få det på fra fabrikk. Det er hengerfester bestilt som reservedel som er mangelvaren.
#13
Audi e-tron / Sv: Appen vil ikke oppdatere
torsdag 07. november 2019, klokken 17:42
Sitat fra: opheim på torsdag 07. november 2019, klokken 15:48
Og ikke minst mener jeg jo et av de groveste "løftebruddene" (satt i klammer for å ikke tas helt bokstavlig) er hvordan de markedsførte at e-tron skulle være mye mer "online" enn tidligere biler, med programvareoppdateringer OTA osv osv. Det virker pr i dag som det rett og slett ikke er tilfelle, og det eneste som har blitt oppdatert OTA har vært en kartpakke for min del. Det er et etablert faktum at man i dag må oppsøke verksted, helst med en feil på bilen, for å få oppdatert programvaren i bilen. OTA kartoppdateringer har Audi strengt tatt hatt ganske lenge. Sånn burde det ikke være i 2019/2020. Skal vokte meg vel for å trekke frem Tesla som noe forbilde her, men akkurat på det punktet løper de i ring rundt stort sett alle andre produsenter på markedet.

Akkurat OTA tror jeg kanskje vi skal være glade for ikke er på plass, med tanke på hvor stor (liten) kontroll det ser ut som de har på programvare generelt så vil jeg vegre meg litt for å gi de samme utviklere/driftere tilgang til å endre software i bilen uten videre :-D
#14
Audi e-tron / Sv: Vibrering i 60-70
mandag 04. november 2019, klokken 23:20
Tror også det har sammenheng med at mange av de som har kjørt langt på sommerhjulene melder at høyre bakdekk er mye mer slitt enn resten av dekkene.
#15
Audi e-tron / Sv: Leveringstakten ser ut til å øke
torsdag 31. oktober 2019, klokken 17:39
Endte på 814 biler i oktober ser det ut til, og månedens mest solgte bil. Er bare 10 biler bak I3 på årsstatistikken nå.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA