Bakgrunn:
Spørsmålsrunde
- Er det lurt å selge TM3 nå (nye dekk, 3000 kilometer) før TMY dukker opp?
- Vi trenger ikke mer enn 6 seter, noen grunn til å velge 7?
- Noen årsmodeller vi bør holde oss unna?
- Hvor mange km er for mange?
- Hvor lang rekkevidde kan jeg forvente av en 5 år gammel X 90D som har gått 100.000km?
- Hvor lang rekkevidde kan jeg forvente av en X 75D som har gått 100.000km?
Oppsummering:
Jeg har tenkt å bruke opptil 550k på en brukt TMX med minimum 6 seter, har dere noen tips eller eksempler på gode kjøp?
EAP/FSD er ikke viktig, eneste som hadde vært kjekt er filskifte.
PS: Hvis noen vil bytte en TMX i en nesten ny TM3 kjenner jeg en fyr 
1. Selg med en gang du har bestemt deg.
2. «Ny» 7-seter gir mer fleksibilitet og bagasjeplass
3. Kjøp sen 2017 eller nyere
4. 100 000 km er for mye hvis du vil ha litt nybilgaranti
5. Kommer helt an på sjåføren og høydeforskjell på turen. Kjør pent og regn ca 2,5kw per mil. Da kan du dele batteristørrelse på det. Men du bør stoppe og lade før tom, og kjøre videre før full….
6. Samme svar som 5.
FSD er lurt, du får det relativt billig på bruktbil, og du får nødvendige opgraderinger underveis. Mange har fått hw3.0 kostnadsfritt på eldre biler allerede.
Ingen tips til gode kjøp innenfor din ramme, men kan du strekke deg mot 600 for en sen 2017 tmx 100D 7s FSD, CCS ++++ kjenner jeg en fyr