Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ansjosfilet

#211
BMW i3 / Sv: 2016 priser og pakker
lørdag 16. januar 2016, klokken 21:35
Jeg fikk automatisk 428 felgene da jeg bestilte i desember, men det er jo mulig jeg hadde fått billigere vinterhjul om jeg hadde bedt om grytelokkene.
Jeg skal uansett ha vinterdekkene over på 429 felgene.
#212
Plugg-inn hybrider / Sv: Passat GTE
lørdag 16. januar 2016, klokken 20:16
Har du merket at hele understellet vrir seg når du drar på?
#213
BMW i3 / Sv: 2016 priser og pakker
lørdag 16. januar 2016, klokken 19:47
Det er også de kjipe felgene som er på vinterhjulene i pakkene nå.
#214
BMW i3 / Sv: Vindusviskere - Ubrukelig i kaldt vær
onsdag 13. januar 2016, klokken 15:35
Er det vanlige viskere på i3? Slik at man kan bytte de ut med feks Bosch twinblade.
#215
BMW i3 / Sv: 2016 priser og pakker
onsdag 13. januar 2016, klokken 11:40
Det er fremdeles prislisten fra november som ligger ute.
#216
Kanskje Balto frøs ihjel på turen tilbake?
#217
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
tirsdag 22. desember 2015, klokken 22:48
Uke ni er estimert av selgeren på bestillingen.  :)
#218
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
tirsdag 22. desember 2015, klokken 21:58
Hei!
Jeg bestilte bilen tidligere i desember. Estimert levering uke ni.
#219
BMW i3 / Sv: i3 får økt rekkevidde i 2016
torsdag 26. november 2015, klokken 14:07
Sitat fra: TM på torsdag 26. november 2015, klokken 11:51
En så stor økning ville være imponerende og da ville i3 knuse rekkevidden til Leaf med 30 kw. For de fleste vil imidlertid det gamle batteriet fortsatt dekke behovet, og med dagens kampanjer får man utrolig mye for pengene. Kjøper man i3 denne uken slipper man dessuten prisøkningen som kommer fra BMW på grunn av valuta  :)

Øker de prisene neste uke?
#220
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøpsråd Outlander PHEV
onsdag 25. november 2015, klokken 23:41
Det har den ikke, men den oppfører seg som en. Ser det er mange på nettet som tror den har cvt på grunn av dette.
#221
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøpsråd Outlander PHEV
onsdag 25. november 2015, klokken 21:53
Feil på samtlige punkter faktisk :) , men nok om Yeti. Fortsett med Outlander.
#222
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøpsråd Outlander PHEV
onsdag 25. november 2015, klokken 21:08
Den er en størrelsesklasse over Yetien ja. Det stemmer.
#223
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøpsråd Outlander PHEV
onsdag 25. november 2015, klokken 18:25
Poenget er jo å slippe å ligge da uten at det føles som man kjører popemobilen... ;) Det er klart at her er det personlige pref som gjelder.
#224
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøpsråd Outlander PHEV
onsdag 25. november 2015, klokken 16:11
Jeg sammenligner først og fremst med min egen Skoda Yeti 1,2 Tsi Dsg
#225
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøpsråd Outlander PHEV
onsdag 25. november 2015, klokken 15:42
Hei! :)

Jeg prøvekjørte Outlander PHEV for et par uker siden. Det var den nye modellen og den sto på vinterhjul.
Jeg hadde ganske høye forventninger etter å ha lest og sett veldig mye positivt om bilen, men ble skuffet og har strøket den fra listen. Tenker det kan være greit å avbalansere bildet litt. Det finnes jo en del som bestiller uten å prøve først, basert på kun positive tilbakemeldinger.

Det første jeg reagerte på var sittestillingen. Jeg trodde det var mulig å justere setet mye lenger ned evt rattet høyere. For å overdrive litt sitter jeg igjen med en følelse av at toppen på rattet rakk meg omtrent til navelen ( Jeg er 185cm). Dashbordet kunne også vært litte grann hevet. Det jeg prøver å si er at ikke forvent noe koselig cockpit- følelse. Denne er rake motsetningen.
Interiøret syntes jeg var veldig plastikk. Tynn og spinkel plast også, som ikke ga noen god følelse. Dette var kanskje best representert av girvelgeren som, slik jeg husker det, var av skikkelig billigplast med en tydelig skjøt på midten.
Det er ingen tilbakemeldinger fra veibanen gjennom ratt eller seter, noe som fører til en nummen og lite involverende kjøreopplevelse. Man blir totalt koblet av fra omgivelsene.
CVT girkasse er tydeligvis ikke noe for meg. At den går rett opp på max turtall og ligger der konstant mens man akser, syntes jeg var noe spesielt :o. Legg til at motorlyden er relativt hard og påtrengende så blir det en ganske ubehagelig opplevelse. Jeg ble litt overrasket over at ikke flere reagerer mer negativt på denne delen av bilen.

Ellers var plassforholdene veldig gode og den elektriske fremdriften fin. Jeg synes også bilen er ganske tøff å se på, om enn noe overstylet i fronten. Usikker på om jeg liker den nye bedre enn den forrige på dette området.

Man kan jo nærmest få inntrykket av at Outlander PHEV er en bortimot perfekt bil til under 500'000,- Det er den absolutt ikke. I hvert fall ikke for alle.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA